Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

dmv van "iets" naar andere wereld gaan

Ik ben, voor een schoolopdracht, op zoek naar voorbeelden van verhalen waarbij de hoofdfiguur in een andere wereld terecht komt door middel van spiegels, holen in de grond (Alice) enz.. Heeft deze techniek een naam? Als ik die er is kan ik weer verder zoeken. Een raamvertelling lijkt me niet juist. Als je voorbeelden van verhalen of zelfs films of video clips (de band Aha, 1986, Take on me) weet help je me ook enorm. Alvast bedankt, Eric

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Prachtige film, Pan's Labyrinth, pas weer gekeken. Waarom zou dat geen portal fantasy zijn, Diana?
Nou ja in die zin, dat er niet echt een voorwerp wordt gebruikt om naar de andere wereld te gaan: er staat gewoon een poort. Dit opschrijvende realiseer ik me dat dit meer klinkt als argument waarom het wel portal fantasy zou zijn. Wat ik eigenlijk bedoelde is dat ik eraan twijfel of dit is wat de topic starter bedoelde met zijn vraag. Daarover gesproken, Eric, laat jij nog eens wat van je horen? Je topic is uit de hand aan het lopen ;)

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
bedankt allemaal! Ik kan er zeker iets mee! Ik wil een scenario opdracht geven voor studenten! Gek dat dit fenomeen geen naam heeft, 't komt nog vrij vaak voor. moet ik dit topic sluiten?

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
In Web van Inkt van Cornelia Funke reist hoofdpersoon Meggie via een boek naar een andere wereld. In het boek Reckless (ook al van Cornelia Funke) gebeurt het via spiegels.

Lid sinds

12 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zelf ga ik altijd naar een andere wereld door met een fles jenever op, te stoken in iemands huwelijk. Ik wist niet dat er zoveel andere mogelijkheden zijn.

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Laatst kwam ik nog de term 'portal fantasy' tegen, voor fantasy waarin je via een spiegel of wat dan ook in een andere wereld terecht komt.