Het manipuleren / regisseren van groepen mensen in een verhaal
Ik heb geprobeerd te zoeken en kon geen oude topics vinden, maar ik moet toegeven dat ik ook niet weet wat de correcte term hiervoor is.
In de expositie van mijn verhaal is er een danswedstrijd en hierop zijn verschillende groepen mensen aanwezig.
De groep dansende meisjes.
Hun moeders.
De moeders van meisjes van andere studio's.
Ik wil laten zien dat de moeders voor elkaar opkomen als er moeders van andere studio's in de buurt zijn. Maar dat er, als ze alleen zijn, wel veel jaloezie en ruzie is. Het is volgens mij niet nodig om iedereen een eigen naam te geven en dat lijkt me ook verwarrend werken.
Mijn vraag is, hoe kan ik dat helder en overzichtelijk doen? Want u ziet, zelfs in dit berichtje gebruik ik lange 'uitleggende' omschrijvingen zoals: 'de moeders van meisjes van andere studio's.' En dat vind ik zelf niet mooi.
Zijn er oefeningen die hierbij kunnen helpen, of bestaan er boeken die dit behandelen? Weet iemand een scene van een goede schrijver, die ik zou kunnen bestuderen en analyseren?
Of is het onmogelijk en wil ik teveel? Ik wil niet mijn verhaal omgooien vanwege mijn eigen technische incompetentie, ik wil liever groeien en leren.
Pik er een paar "moeders" uit
Ginny schreef: Pik er een
Ah. Dat is luiheid. Sorry.
peetrebel schreef: Ginny
Bedankt Ginny en Scarlet, Ik
Als je dubbele gebruikt bij