Lid sinds

12 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Boek: Zo schrijf je een verdomd goede roman

Hallo allemaal, Ik zag vandaag het boek 'zo schrijf je een verdomd goede roman' in de bieb staan. Ik heb er kort door heen gebladerd maar had niet erg veel tijd. Vandaar de vraag heeft iemand dit boek gelezen en wat vond je er van? Ik vond de titel een beetje een 'nee'.... maar wie weet is de inhoud juist wel geweldig. Graag hoor ik jullie reacties..! Groetjes, Viev

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb het boek deels gelezen. Het gaat wat mij betreft vooral over de basis van het schrijven. Ik heb er niet zoveel aan gehad. Misschien dat je de delen waarvan je van jezelf weet dat je er niet goed in bent door zou kunnen nemen?

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb het boek gelezen. Als je geen enkele ervaring hebt (of weinig), dan heb je wel degelijk iets aan de basisbegrippen. Er zijn gedeelten, die wat theoretisch overkomen, maar toch wel nuttig zijn en waard om er op zijn minst over na te denken. Zelf heb ik veel meer gehad aan het boek van Jan Brokken: 'De wil en de weg'. Kan ik absoluut aanraden. Zoek bij de bieb ook eens naar René Appel: 'Spannende verhalen schrijven'

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Wel heel erg basis, vond ik. De titel past n.m.m. bij de inhoud. De meeste schrijfboeken heb ik in het Engels gelezen. Als je dat niet bezwaarlijk vindt, kan ik wel een lijstje posten.

Lid sinds

12 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank jullie wel voor de antwoorden. Ik zal het boek 'de wil en de weg' eens opzoeken! @Odysseia, mijn Engels is lang niet goed genoeg om leerboeken te lezen. Zo nu en dan een Engels boek voor vermaak gaat nog wel, maar daar blijft het dan ook een beetje bij!

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik lees Nederlands ook wel wat vlotter, maar als ik een goed boek tegenkom dat alleen in het Engels te krijgen is, aarzel ik niet. Ik ben net begonnen aan 'The power of point of view' van Alicia Rasley. Dat handelt helemaal over de rol van het perspectief in je verhaal. Je kunt het niet snel eventjes doornemen, maar wat ik tot nu toe las, vond ik wel erg goed. Blijkbaar wordt het ook wel geraadpleegd door gevestigde auteurs. 'Zo schrijf je...' heb ik ook gelezen en ik vond er hetzelfde van als Wimjans. Het is nuttig, maar wel heel algemeen.

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
How to write a damn good novel van Frey is het beste schrijfboek dat ik gelezen heb. Zijn deel 2 is ook goed. Heel concreet, goede voorbeelden en ook nog eens leuk en grappig geschreven. En als hij toch in de bieb staat en je het gratis kan lenen kan je het altijd meenemen toch?

Lid sinds

12 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is niet gratis :) moet ik een kaart kopen van 3 euro en 1 euro per boek ;] Het is niet veel maar voor de hoeveelheid die ik lees wil ik wel weten of ik iets goeds lees ;]

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je zal er geen spijt van krijgen! Maar als het je dan toch 4 euro kost zou ik hem kopen, zo duur is hij niet en je wilt hem gegarandeerd herlezen.

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb deel 1 ook net uit, en denkend dat ik de nodige schrijfervaring heb, heb ik toch veel aan dit boek, hoe hij het plan van aanpak uitduidt is echt heel helder, als je het zo doet, succes verzekerd! Zijn hoofdstukken over premissen conflict en dialoog schrijven, voegen echt iets toe. En de vele voorbeelden die hij geeft uit bestaande literatuur en eigen praktijk zijn gewoonweg erg helder en illustrerend.

Lid sinds

18 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb het boek gekocht toen ik net begon met schrijven en heb er heel veel aangehad. Ik raad het boek zeker aan.

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je zal er geen spijt van krijgen! Maar als het je dan toch 4 euro kost zou ik hem kopen, zo duur is hij niet en je wilt hem gegarandeerd herlezen.
Dat is over het algemeen een goed advies. Ik denk dat je dit soort boeken niet zou moeten lenen, maar aanschaffen. Eenmaal lezen en dan wegdoen is geen optie. Blader, herlees en leer ervan! (Hoewel.....eerst lenen om te kijken of het inderdaad waarde voor je heeft, is natuurlijk ook niet onverstandig)

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
- verwijderd -
Dat zijn toch wel legale versies, Nous? Want op een schrijversforum illegale e-boeken verspreiden, dat zou toch echt niet netjes zijn. Ook al is het om iemand te helpen.

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Nee dat zijn geen legale versies. Dat boek is niet gratis beschikbaar. Nous krijgt een waarschuwing.