Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

verhaalanalyse

In dit topic willen we samen verhalen bespreken. We kijken hoe de grote schrijvers het deden. Wat we van ze kunnen leren. Hoe een verhaal te analyseren. Hoe schrijvers structuur, personages, spanning et cetera vormgeven om een meesterwerk te schrijven. Discussie geheel vrij van deelname. Iedereen mag iets zeggen. Ik zal om de twee, drie weken een verhaal kiezen en de discussie sturen. 3 november koos ik: Het evangelie volgens Markus, van Jorge Luis Borges. 11 november (in de tussentijd kan iedereen het verhaal zoeken en lezen) zullen we beginnen.

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Laten we reinzaam.nl eens gaan analyseren?
Door in drie van je vijf reacties je website te noemen wordt de indruk die ik hier kreeg niet echt minder...

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, het is bekend. Ik heb even staan grasduinen in mijn bibliotheek. Het verhaal is: ´Het evangelie volgens Markus´ van Jorge Luis Borges. Genoeg stof voor discussie. Uit: Het verslag van Brodië en andere verhalen van JL Borges. Over acht dagen beginnen we met een discussie. Wie leest mee? (als dit boek lastig te verkrijgen is zoek ik snel een andere titel van Borges. Ik geloof overigens dat het ook online te vinden is in het Engels of Spaans.)

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Theroux´ lezing is prachtig. En het gesprek na afloop ook: Borges die zich laat voorlezen door een collega-schrijver. En wie meer belangrijke werken van Borges wil lezen: Paul Menard, schrijver van de Quichot De bibliotheek van Babel De Aleph Allemaal korte verhalen. ´Paul Menard, schrijver van de Quichot´ wilde ik eerst kiezen, maar is iets minder toegankelijk. Alhoewel het een prachtdiscussie op had kunnen leveren over het schrijverschap.