Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Verhaalgedeeltes opsplitsen of samenvoegen

Het eerste deel van mijn serie is opgebouwd uit minstens 4 delen. Eerst speelt deel 1, dan deel 2 en 3 tegelijk en dan deel 4. Maar is dat met 2 & 3 wel handig? Het zijn 2 verschillende verhaallijnen, met personages die niet in elkaars delen voorkomen. Maar één van de eerste scènes van deel 3 ziet de hoofdpersoon van deel 3 gebeuren - maar pas in deel 4 ziet die hoofdpersoon personages van deel 2 weer. Kortom: kan ik deel 2 & 3 beter in één deel plaatsen of niet?

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik probeer het even op een rij te zetten. Gezamenlijk zijn de delen 1 t/m 4 het eerste deel van een serie en het is niet zeker dat het bij 4 delen blijft (minstens 4). Zo op het eerste gezicht, zou ik dan zeggen: samenvoegen (om het overzicht te houden). Kan je de verhaallijnen van 2 en 3 niet om en om doen? Of helemaal ineen vlechten?

Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Maar wordt het dan niet verwarrend? Want in beiden komt een personage voor met een naam van 5 letters, dezelfde alleen begint de ene met Yi- en de andere met Yy- (en dat ga ik niet veranderen, eerst het verhaal op poten krijgen). Je hebt het btw goed op een rijtje gezet :)

Lid sinds

16 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zou de delen allemaal apart houden. Juist omdat het anders te verwarrend wordt. Bij mij dan. Ik ben een chaoot.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Maar wordt het dan niet verwarrend? Want in beiden komt een personage voor met een naam van 5 letters, dezelfde alleen begint de ene met Yi- en de andere met Yy- (en dat ga ik niet veranderen, eerst het verhaal op poten krijgen).
Waus, ik vind het wel verwarrend, vooral omdat die namen met dezelfde letters beginnen. Ik zou die twee delen dan niet samenvoegen.

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Maar één van de eerste scènes van deel 3 ziet de hoofdpersoon van deel 3 gebeuren
Moet er wel twee keer 3 staan in deze zin?

Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Muchacha, oeps, sorry. Het moet zijn: Maar één van de eerste scènes van deel 2 ziet de hoofdpersoon van deel 3 gebeuren Het gaat dus om 2 best wel grote verhaallijnen, allebei belangrijk voor het verhaal (maar de verhaallijn van deel 2 is het belangrijkste). Maar uiteindelijk leiden ze allebei tot het einde van de stad waar de meeste personages wonen. Help, ik weet ook niet hoe ik het anders moet zeggen... :o

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je zult de namen sowieso moeten aanpassen, want ook als je ze in twee afzonderlijke delen zet raakt de lezer in de war. Of juist als je ze in afzonderlijke delen zet. Namen moeten altijd erg goed te onderscheiden zijn.

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Namen moeten altijd erg goed te onderscheiden zijn.
Ja, de lezer wil zich graag identificeren. Als het lastig onthouden is wie nou ook alweer wie is, kun je niet 'kiezen' aan welke kant je staat, of zoiets. kun je geen stukje als voorbeeld laten lezen?

Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Kritisch zijn over de namen komt na het schrijven, nu geven de namen me precies het gevoel dat ik nodig heb om over Yy- en Yi- te schrijven. Het gaat hier alleen over het wel of niet samenvoegen in één deel van wat hierboven staat als deel 2 en 3 :P

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
dan kan ik niet zo goed antwoorden, tot mijn spijt. Voor mij is je omschrijving te 'wiskundig' en daar was ik altijd erg slecht in... :o

Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
O help... lekker ingewikkeld dit verhaal, ik kan het al niet goed uitleggen :P Nah, ik ga gewoon schrijven. Eén verhaallijn had ik al ooit gedeeltelijk opgeschreven, dus eerst die maar overtypen en dan zie ik wel wat ik doe :) topic kan op slot wat mij betreft.

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
:D doe ik es een keertje leuk mee, wordt het topic gesloten.... ik wil zo graag dat dit ook minstens 12 pagina's duurt... (dit is gewoon een grapje hoor waus.... sorry voor de verwarring...)

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Maar jij doet toch altíjd leuk mee, Assepas? Waus, ik denk dat je gewoon moet gaan schrijven; dan komt het vanzelf wel goed in de herschrijf.

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Waus: sorry voor het grapje en ik ben het helemaal eens met Pluisebol: ga vooral aan de gang! Ik weet zeker dat je er schrijvend uit zult komen! :thumbsup:

Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Assepas sorry voor het grapje? Niks sorry :P Bedankt Pluis en Assepas :) *begint met schrijven*

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
He, als ik je eerste bericht zo bekijk dan denk ik dat je lekker deel twee en drie gescheiden moet houden. Ik hou zelf wel van verhalen waarbij je in het laatste deel pas alle lijntjes bij elkaar ziet komen. Als je twee en drie samen gaat voegen denk ik dat het voor de lezer wel eens heel onduidelijk zou kunnen worden.

Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je Lize :) ik denk idd dat ik deel 2 en 3 los van elkaar maak. Het zijn toch wel aardig andere gebeurtenissen.

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik snap er ook niet zoveel van en de enige zinnige toevoeging die ik kan maken, is dat je inderdaad die namen moet veranderen. :D

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Waarom klopt het personage dan niet meer? Tijdens het schrijven kun je het personage nog veranderen, toch? Als je na het schrijven de naam van een personage verandert en het dan niet strookt met hoe jij over dat personage denkt, lijkt dat me "pijnlijker" dan een personage tijdens het schrijfproces veranderen.

Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het personage klopt dan niet meer omdat mijn gevoel over diegene verandert. Nu, met Yi- en Yy-, zijn het 'perfecte' broers voor twee hoofpdersonen. En dat gevoel over hen bepaalt hoe ze reageren - zo werkt dat bij mij xD Ja, de naam achteraf veranderen wordt ook pijnlijker. Toch passen deze twee namen perfect bij Yi- en Yy-.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind het intrigerende namen, vooral ook door jouw uitleg erbij. Ben benieuwd. Je laat toch wel iets lezen over een tijdje?

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
haha je onderschrift Waus geweldig. En wat die namen betreft, ik kan ook pas lekker in een verhaal komen als ik tevreden ben over de namen, anders past het op een of andere manier gewoon niet, en lukt het verhaal ook niet. gek vind ik dat wel.