Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Absurdisme

Ik ben nu bezig met een verhaal dat ik graag binnenkort uit zou willen geven. Nu is dit verhaal nogal absurdistisch. Er gebeuren veel extreem rare dingen in, de personages zijn min of meer karikaturen van mensen die ik echt ken en ondertussen speelt het zich wel af in een vrij normale, bestaande omgeving. Nu heb ik wel min of meer in de gaten dat veel mensen die ik ken zich vooral aangetrokken voelen tot boeken over meer normale zaken, zoals ziektes en allerlei drama die je zo van de straat zou kunnen plukken. Veel mensen lijken vooral verhalen te willen lezen die makkelijk echt gebeurd kunnen zijn. Daarnaast merk ik dat er ook weer een andere groep mensen is die wel van absurdistische dingen houden, maar dan alleen als het ook plaatsvindt in een absurdistsiche wereld. In het laatste geval schiet het vaak richting het fantasy genre. Nu vraag ik mij dus af of er dan misschien ook geen plaats is voor een boek met daarin absurdistische gebeurtenissen met absurdistische personages in een alledaagse omgeving. Ik zou dit boek classificeren als een absurdistische thriller of detective. Is hier plaats voor in de Nederlandse literatuurwereld of moet ik het verhaal zelf toch wat alledaagser maken?

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind het een superdoelstelling (en het is niet eens moederdag) :thumbsup:
Hier moest ik toch even hardop om lachen :)