Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Opgesloten, en dan?

Nu zit ik echt compleet vast :confused: in mijn verhaal zijn de twee hoofdpersonen, allebei acht, opgesloten op de bovenste verdieping van het huis van eentje. Buiten de deur laat degene die hen opsloot af en toe wat horen zodat ze nog weten dat hij er is. Ze zijn bang, hoofdpersoon 1 kijkt op de bovenverdieping maar vindt alleen een paar stukken hout met een tekening die een link is naar het volgende hoofdstuk. Hoofdpersoon 2 vertelt hoe hij aan die stukken komt. Maar dan? Ik weet het echt niet meer :confused: Ja, wel hoe ze gered worden. Na drie dagen ofzo komt de vader van hoofdpersoon 2 die de opsluiter aanpakt en de hoofdpersonen redt. Maar in de tussentijd?? :confused:

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
beschrijven wat voor geluiden ze horen? Dat ze te eten krijgen, drinken krijgen (of zelf moeten regelen, hun eigen urine drinken ofzo), dat ze naar de wc moeten en daarvoor een bloempot gebruiken die in de hoek staat. dat ze proberen te ontsnappen en alle wanden afzoekn, dat ze om hulp schreeuwen...

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hm... geluiden van de straat, eten en drinken krijgen ze niet (dat urine drinken is wel een goed idee :D ), ontsnappen kunnen ze niet want de opsluiter houdt hen vast en de wanden zijn toch van steen, schreeuwen naar buiten wil hoofdpersoon 2 niet... Toch bedankt :) je geeft in ieder geval iets invulling.

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als je acht bent, kan ik me voorstellen dat opsluiten niet de alledaagse praktijk is. Wijdt daar wat over uit. De emoties van de kinderen.

Lid sinds

17 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Op de verwarmingsbuizen tikken, bijvoorbeeld. Is er een steekraampje, Waus? Dan komt er een buurtkat naar binnen geslopen, met een bandje om met daarin een papiertje met zijn naam en telefoonnummer. De kinderen keren het briefje om en schrijven er op: HELP. WE ZIJN ONTVOERD

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Iets invulling? Lieverd, met mijn ideeen kunnen ze 8 dagen zoet zijn.. maar serieus: kunnen ze wel 3 dagen zonder drinken? hebben we een dokter in de zaal? Het zijn kinderen maar natuurlijk wel bijzondere, ze krijgen vast ideeen!

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oeps, Olijfje, goed dat je het zegt. Een telefoonnummer en een papiertje waar wat opstaat kan niet, het is 3700 jaar geleden :P ja verdiepingen hadden ze toen al wel. Maar dat dus niet ;) Redhed, volgens mij niet, aan het eind zijn ze ook aardig (wat heet aardig :confused: ) uitgedroogd. En dokter, dat is de buurvrouw van hoofdpersoon 1 :)

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als je acht bent, kan ik me voorstellen dat opsluiten niet de alledaagse praktijk is. Wijdt daar wat over uit. De emoties van de kinderen.
Ik zag je reactie ff over het hoofd :o Hihi, eentje wordt vaker opgesloten. Hoofdpersoon 2 heb ik het dan over. Niet dat dat zo aardig is (zijn vader wil dan van hem af zijn) maar die kan dan wel de andere rustig houden... hm...

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Daar gaat mijn zelfvertrouwen weer, Waus! :P Dat biedt overigens wel een leuke situatie. Persoon één wordt dus vaker opgesloten, dus die heeft wellicht een instelling van "nah, het komp wel goe, joh!", terwijl persoon twee bij wijze van spreken claustrofobisch wordt. En dan de wisselwerking tussen die twee: juist heel erg naar elkaar toe of helemaal uit elkaar? Ik weet niet of ik nu te veel met je verhaal aan de haak ga...

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Sorry Carduelis :P Nee hoofdpersoon 2 is echt over zijn toeren, helemaal huilerig enzo, omdat de opsluiter zijn zus vermoordde - hij dacht dat hij de opsluiter voor altijd kwijt was. Maar je helpt wel weer wat, weer een stukjevan de puzzel :) dank je.

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hmm...dat is nog dramatischer dan ik kan verzinnen. En ik help je altijd graag op weg naar je 4800e post, natuurlijk! En dan nu naar bed om inspiratie op te kunnen doen tijdens de aardrijskundeles morgen! (De inspiratie van 2 dagen geleden is nu al zo'n 1.100 woorden lang en meer zullen het er ook niet worden.:P)

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb zelf geëxperimenteerd met een scène op een verlaten torenkamer. Daar ziet het hoofdpersonage een kraai die zijn kop door het gat in de zoldering steekt en zijn gevederde lijfje naar binnen perst. Hij valt een beetje verontwaardigd voor haar voeten en begint nijdig te krassen. Dan stapt hij brutaal naar haar toe. Kraaien : nuttige intelligente dieren, ze kunnen blinkende voorwerpen aanbrengen (de sleutel??)

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hetzelfde geldt natuurlijk voor eksters/Vlaamse gaaien/ een kouw/ een raaf.

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ook heel leuk: postduiven, die kan je echt een briefje aan hun poot binden en weten dat ze het ook gaan afleveren.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Carduelis slaap lekker :) en hier is die 4800e dan. Robin een vogel... hm... kraaien waren er in die tijd volgens mij wel. Die pikten tenminste wel de ogen uit op de dodenplaats :) leuk, dank je!

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ai, jij maakt het jezelf en je karakters niet makkelijk he. Bedenkt wat je zelf zou doen als je ergens verplicht moest zitten, met iemand die overstuur is. Eerst ben je wat ongemakkelijk, weet je niet goed wat je moet doen. Je probeert de ander te troosten. Wordt misschien boos als dat niet lukt. Probeert dan de ander af te leiden. Vertelt een verhaal. De ander reageert. Je springt van de hak op de tak, als je maar blijft praten, want je wilt niet dat de ander weer hysterisch wordt. ndertussen luister je of ze de persoon buiten de deur nog horen. En misschien blijkt de persoon die niet bang leek het bangste te zijn, of een nog betere reden te hebben om bang te zijn. Het kind wat zo overstuur was kan dan denken, hmm, het kan dus nog erger, laat ik dapper worden. Of denkt het misschien juist, het komt nooit meer goed, en net dan worden ze gered.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Olijfje, nee, dit is mijn belangrijkste verhaal. @Ceridwen jij hebt een heerlijk antwoord gegeven ( :) ) waar ik morgen op zal reageren. Eerst even laten bezinken en er misschien over dromen.

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zou die enen in zijn paniek niet een poging doen, al is het onbegonnen om te ontsnappen? Met een scherp voorwerp wat hij vind in de muur of kozijn krabben?

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Opsluitingen kun je veel mee. Ik heb bijvoorbeeld een scene die ik zelf erg goed gelukt vind waarin mijn hoofdpersoon rattenembryo's uitzuigt, maar ik weet niet of jouw personages al zover gaan. :D

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Waus, ze zitten op de bovenste verdieping van een huis. De daken waren in die tijd niet altijd even goed. Het regent af en toe. Gelukkig lekt het dak en kunnen ze iets drinken. Of kunnen ze condens opvangen als het 's nachts kouder is? Dan kunnen ze makkelijk drie dagen zonder drinkwater zitten. Of staat er in de hoek toevallig een cactus? Als je die openmaakt kun je er ook van drinken. Schoon was het ook niet altijd in die tijd. Eten ze insecten?

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Eef lijken mij goede tips voor Waus maar ik vraag mij af of een kind van acht wel weer dat je die cactus kunt gebruiken.

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Eef lijken mij goede tips voor Waus maar ik vraag mij af of een kind van acht wel weer dat je die cactus kunt gebruiken.
Uit wanhoop ga je toch van alles proberen, juist kinderen zien mogelijkheden. Ik weet niet precies waar het zich af speelt. Misschien kennen ze cactus vijgen? Die aten ze in die tijd toch ook en komen ze zo bij de cactus.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik denk dat ze na een dag behoorlijk apathisch worden, zo niet catatonisch. Dus die dagen kun je gewoon overslaan tot ze gered worden.

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Gaan ze misschien -zoals Sheherazade- zelf verhaaltjes verzinnen, Sheherazade om niet gedood te worden en die kinderen om de tijd door te komen? Of misschien hebben ze een onzichtbaar vriendje om mee te spelen? Dingen denken en zo?

Lid sinds

16 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ga je echt na 3 dagen al je eigen urine drinken als je opgesloten zit? Misschien wel als er, zoals Waus zegt, iemand bij is die ervaring met opsluiting heeft, maar ik vind het toch een behoorlijke drempel. Haha, eigenlijk zouden we hier een soort 'vrijwilligers'-forum moeten hebben om dit soort dingen te testen ;). Folen: hoe kan iemand rattenembryo's uitzuigen? Ik bedoel, je moet wel ter plaatse bij zo'n miskraam zijn om ze te onderscheppen, anders ruimt de moederrat ze op (en die zal niet erg vriendelijk zijn als je in de buurt komt). Deze vraag vanuit mijn interesse voor ratten ;).

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
O mijn hoofdpersoon weet een levende rat te vangen, die blijkt een vrouwtje te zijn. Het opzuigen van de embyio's van een gedode rat lijkt mij niet zo moelijk. Maar als er een vrijwilligers forum komt en iemand wil het testen...