Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Woorden per keer?

Ik weet niet of het in de goede categorie staat, maar ik was benieuwd hoeveel woorden jullie per keer schrijven? Nu snap ik ook wel dat dat per dag verschilt. Ikzelf schrijf meestal in een uurtje, 1000 woorden.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zo'n 400 woorden, soms 300, soms 600. Elke dag weer. Meer lukt op het moment helaas niet. Eerder had ik zo'n 1500 woorden per dag.

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Die vraag is moeilijk te beantwoorden, omdat het verschilt per keer. Heel veel woorden kunnen het bij mij niet echt worden, want zoveel tijd achter elkaar heb ik niet. Ik zou zeggen: minimaal een halve pagina in Word, maximaal vijf? Zoiets.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Geen flauw idee. Ik werk nooit lang aan een stuk door dus de tijdsspanne is niet goed gedefinieerd. Maar puur techniech haal ik de 1000 woorden per uur ook wel denk ik.

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik kan ook nooit zo lang doorschrijven, na 2 uur of zo heb ik het wel gehad. Het is leuk om te doen maar ook wel inspannend. Althans dat vind ik.

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
In de eerste versie tegen de 1000 per uur als het loopt, minder als dat niet zo is. maar na een uur wil het niet meer en moet ik even iets anders doen. Tweede versie zal ongetwijfeld een heel stuk langzamer gaan. Als ik het mij goed herinner heeft Brandon Sanderson gezegd dat de meeste fulltime (fantasy)auteurs tussen de 2000 en 4000 woorden per dag doen. Ik meen in een geleend schrijfboek van iemand wiens naam ik mij niet meer kan herinneren gelezen te hebben dat zij 5 pagina's per dag aanhield.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik schrijf alleen in de winter en hoog zomer. Dan probeer ik twee of meer malen per dag mezelf ertoe te zetten te schrijven. Per keer 500 tot 1000 woorden.

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bij mij wisselt het ook enorm. Laatst heb ik er een hele ochtend over gedaan om één zin op papier te krijgen. Daar was ik toen heel tevreden mee. Maar het komt ook voor dat ik een hoofdstuk van 3500 woorden in drie, vier ochtenden schrijf. Daar ben ik dan ook heel tevreden mee. :)

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik reken niet echt in woorden. Als ik goed op gang ben, kan ik zo enkele uren doortypen met ongeveer 300 aanslagen per minuut (reken zelf maar uit ;) ). Dan gaat mijn verstand op nul en probeer ik het verhaal bij te houden. Als ik het dan teruglees, krijg ik gelijk een inzinking door het hoge aantal -d en -t fouten... In zo'n tempo denk ik ook niet na over zinsbouw of andere dingen, het is eigenlijk een ruwe schets. Meestal ben ik dus langer bezig met herschrijven dan met het schrijven zelf ;). Ik mag van mezelf nu ook niet met nieuwe verhalen beginnen, want dan wordt de berg waarop een bordje met 'herschrijven' staat veels te hoog!

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bij mij verschilt het. Dan 1000 woorden per uur, dan heel rustig en niet zo veel. Niet dat ik het heel nauwgezet bijhoudt, maar bij 'niet zo veel' denk ik aan enkele honderden.

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
1000 woorden per uur dat is echt veel! Dat red ik bij lange na niet, al zou ik alleen onzin schrijven zonder er verder over na te denken, volgens mij typ ik niet eens zo snel. :)

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
ik typ er meestal 1000 per uur, maar ben het na 1 a 2 uur dan ook zat hoor. Ik schrijf meestal 1 a 2 uur op een dag. (als ik tijd heb, want school gaat voor)

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb 470 aanslagen per minuut dus bij mij vliegen de woorden er ook best wel snel uit :) (130 van 't wereldrecord af :P )

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik schrijf lang niet elke dag. Vandaag toevallig 2300 woorden geschreven achter elkaar in 1,5 a 2 uur :)

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Je kunt dat zo niet berekenen. Stel: je typt je tekst weg: eerste versie 3.000 woorden op een hele dag. Je sjeest een week door, dan heb je er 15.000. Een half kinderboek. Maar dan... komt het grote herschrijven: nalezen, wegstrepen, stukje verplaatsen, stukje bij, stukje weg. Weer nalezen, peinzen, inspiratie zoeken op plekken waar het verhaal niet loopt, informatie bijeengaren, groeien, inzichten opdoen, nieuwe ervaringen toevoegen, invallen invoegen. Woordproductie: 0 per dag. Na een halfjaar zit je nog steeds op die 15.000 woorden. (Want we hebben het toch over een goed, doordacht, wel-geresearched boek). Typen is iets anders dan schrijven.

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
haha Marriejeanne, ja als je het zo bekijkt wel. Maar goed, ik ben dan misschien toch die ene aparte chick. Bij mij gaan er niet heel veel woorden af met het herschrijven. Ik ben niet zo peinzerig, ik zet het erneer en dan staat het ook! Tja, misschien niet altijd handig. Wel mijn manier van werken.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Niet om jouw manier van werken of je prestaties af te kraken, hoor, rietje, begrijp me goed. Maar een eerste versie is gewoon niet 'rijp'.

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
(Even terzijde Rianne, wil je het woord chick alsjeblieft niet onnodig gebruiken? Liever helemaal niet? En lieve Rianne, wil je jezelf héél erg alsjeblieft, nóóit een chick noemen? Je lijkt wel niet goed snik! Voor je het beseft heb je een nickname, wat trouwens een bijnaam is.)

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
haha Ros vooruit, ik heb chick ff gegoogled en zag waar het voor stond. Daar hoef ik niet mee geassocieerd te worden inderdaad. Maar ach het zal de generatiekloof wel zijn, ik heb er allemaal niet zoveel moeite mee.

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Momenteel schrijf ik meerdere korte verhalen per week. Soms ook een week niets. Als ik schrijf echter kom ik uit op ongeveer 1500 woorden per keer. Dat is dan meteen het korte verhaal. En daar wijzig ik niets in, of het moet een typo zijn. Ik doe daar ongeveer een half uur tot een uur over, over die twee A4-tjes in Word.

Lid sinds

17 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik schrijf in de ochtend en als ik mij niet laat verleiden door het internet (zoals vandaag) dan schrijf ik zo'n 1000 à 1500 woorden. Dat is inderdaad het klad. Ik herschrijf wanneer het verhaal helemaal af is. Volgend jaar wil ik er een paar maanden tussenuit en mij volledig gaat richten op het schrijven. Dan wil ik per dag 3000 woorden schrijven. Want schrijven is gewoon een vak, het vergt veel discipline en een beetje inspiratie.

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een beetje inspiratie? Zonder inspiratie komt er bij mij niets op papier.. :rolleyes:

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bij mij ook niet. Wat doe ik hier, ik hoor een herschrijfplan voor mijn 2e marathonverhaal te maken nu had ik bedacht :D

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Sjee, ik ben echt stomverbaasd. Wat schrijven jullie veel! Ik ben het voor de lol even gaan nakijken, want ik vind het wel een heel leuke vraag. En ik kwam erachter dat ik vandaag 289 woorden heb geschreven. En dat vond ik al een prestatie!

Lid sinds

17 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb vandaag +/- 1600 woorden geschreven en ik heb daar 3.5 uur over gedaan. Bovendien heb ik ze eruit moeten sléuren. Mijn idee om 3000 woorden per dag te schrijven blijft wat het is; een idee. Ik zal mijn doelstelling dus moeten bijschaven. :confused:

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
3,5 uur. Dat is 's morgens en dan heb je nog 3,5 uur 's middags en 3,5 uur 's avonds :wink: @Greetje: wat voor de ene veel is is voor de andere weer weinig :) als 289 woorden voor jou veel is, dan is het veel!