Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Boeken sites

Wie van jullie heeft er een of meerdere boeken bij een boekensite ondergebracht. Denk dan aan een site zoals boekenmijn. Hoe bevalt dat? Verkoopt het echt boeken? Graag ervaringen.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik kan alleen voor mezelf spreken. Ik maak er alleen van gebruik omdat ik toevallig een account heb bij de boekenmijn. Natuurlijk kan ik niets zeggen over de ervaringen van anderen, maar voor mij werkt het niet. Is ook enigszins logisch. Een site die alleen schrijvers ipv. potentiële lezers aantrekt converteert niet. Volgens mij werd in het verleden in de Metro etc. geadverteerd voor de boekenmijn. Wat er ondertussen gebeurd van hun kant weet ik niet. Sinds 2004 heb ik via hen 1 bestelling binnen gekregen, en alleen omdat ik toen nog geen bestel-mogelijkheid op mijn eigen site had. (Dat vermelde de koper in een mailtje). Via hun zuster-site (weet de titel even niet, maar meen me iets van boekwinkeltje of zo te herinneren) kwam ook een bestelling binnen.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je voor de reactie. Deze vraag was voorafgaande aan de bouw van mijn site. Ik vond de site van boekenmijn zo lelijk en de presentatie zo slecht dat ik dacht: Dat kan ik zelfs beter. En die mensen krijgen nog een zak geld van de staat om hem overeind te houden ook! Mijn liberale ik kan daar niet zo goed tegen. Ik haat overheidsbemoeienis.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb eens met Yvonne Cramer van de boekenmijn een kraam gedeeld op een boekenbeurs in Paradiso. Hele leuke meid. (<--Hopelijk geen misplaatste opmerking.) Dat van die subsidie wist ik helemaal niet.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat staat gewoon op de site en is zeker niets waar ze stiekem over doen. En waarom zou het geen leuke meid zijn? Vergeet niet dat in Nederland een site laten maken en onderhouden met de loonkosten die jullie hebben onbetaalbaar is.

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het succes van een boek staat en valt met de capaciteiten van het verkoopnet. In welke vorm dan ook. Daarom liggen goede boeken vaak bij De Slegte. Er is gewoon geen ontkomen aan. Daarom liever een uitgever met een minimaal fonds dan een met honderd auteurs. "Ga maar vast een nummertje trekken!" Hoeveel uitgeverijen hebben nog een verkoopapparaat op de weg? Een boek kopen is een impulshandeling, iets dat niet tevoren gestuurd wordt tenzij je een bepaald boek per se wil hebben. We hebben het er al een keer over gehad. De toekomst voor het gedrukte boek zal voorlopig nog niet verdwijnen maar ik zie geen brood in een sec boekensite op zich tenzij je een modus vindt om bovenaan in Google te komen. Bol.com adverteert zich wezenloos in de gedrukte media; ondanks het feit dat ik een "boekengek" ben zal ik nooit ende te nimmer een boek bij ze bestellen. De afhandeling en vervolgens het wachten kost me teveel tijd en energie en maak ik liever een uitstapje naar de boekhandel. Maar als reclame/attentiemedium is jouw site niet verkeerd en zodra een van mijn projecten klaar is zal ik die graag bij je neerleggen. Ook al kost het iets. Want vergeet een ding niet: Bol.com cs werkt niet voor niets. Amazon.com is onbetaalbaar tenzij je bereid bent je hele winst in te leveren. Die Yanken kunnen wat mij betreft het afschot krijgen en zijn er gelukkig nog plenty andere wegen. Maar op internet is het ieder voor zich en god voor ons allen.

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De meeste boeken verkoop ik via.... Hyves. Ik kan niet beginnen te vertellen wat een voordelen die site heeft terwijl ik het maar iets raars en rommeligs vond. Ik sta ook op Boekenmijn: 1 boek verkocht via hun. Zet weinig zoden aan de dijk. En inderdaad boeken verkopen het beste via impulsaankopen.