Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Tennisbalbommen

Researchvraagje :D Tennisbalbommen geven een mooie knal, kort en niet al te krachtig, maar is dat genoeg om iets van hout of een bank ofzo in de fik te steken? Zo nee, weet iemand dan een ander mooi soort bom (niet te ingewikkeld om zelf te maken) die dat wel kan?

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nee, nu even niet. Komt overmorgen wel weer denk ik :P Dit is voor mijn marathonverhaal over een dorp met een pyromaan. De pyromaan wil brand stichten in een politiebureau en nu wil ik weten of het ook echt kan. Anders moet ik een andere snelle manier verzinnen.

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Waus: kan je mij een cursus criminaliteit geven? Ik heb nog nooit van een tennisbalbom gehoord en hoe krijg je een pakketverzendbedrijf in een tennisbal?

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Mario: die in mijn boek zijn gevuld met luciferkoppen. Voor Redhed, een cursus tennisbalbommen maken (een criminaliteitscursus gaat me nu even te ver :P ): Benodigheden: Tennisbal, lucifers en tape. Pak een tennisbal en maak hier een gat in van ongeveer 1 cm doorsnee. Breek van alle lucifers de kopjes af en doe die in de tennisbal, haal van de doosjes ook de strijk rand af en doe die ook in de bal. Zorg dat de bal helemaal vol zit met kopjes en strijk randen. Pak nu de tape en wikkel de tennisbal helemaal in de tape, hoe strakker, hoe beter, doe ongeveer 3 lagen tape om de bal. De bom is nu af. Het afsteken gaat als volgt: Gooi de bal ergens tegen aan, zodat de inhoud gaat schuiven, en dat de kopjes langs de strijk rand gaan zodat ze aan gaan. Je zult een enorm harde knal horen! Let op: De bal schiet ongeveer 10 meter ver weg als hij knalt! Zorg dus dat je de bal ver weg gooit.

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik had er ook nooit van gehoord :confused: Nu weet ik wat het is, tnx Aart, maar waarom weet jij dat? :P

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Waus Heb je dat wel uitgeprobeerd? Volgens mij gaat dat niet. Er zal niet voldoende wrijving ontstaan, vrees ik. Het ontbreken van zuurstof in een dichtgeplakte tennisbal zal er ook het nodige tot de mislukking bijdragen. Misschien kom je nog eens terug op een andere springstof.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Molotovcocktail. Glazen fles vullen met benzine, stuk katoen in benzine drenken en in elkaar draaien als stop/lont. Lont aansteken en fles naar binnen flikkeren. Als het glas breekt en de benzine zich verspreidt, gaat dat ook branden en je hebt een instant fikkie. Andere brandbare vloeistoffen werken ook, trouwens. Spiritus of zo.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Redhed: veel plezier met uitproberen :) @NOekie: omdat ik het nodig had voor mn verhaal, ik weet niet meer waar ik op zocht maar tennisbalbommen (tennisbomballen typte ik) was juist hetgene wat het beste leek voor mn verhaal en wat de pyromaan kon gebruiken. @Mario: nee niet uitgeprobeerd. Haha. Doe ik ook niet. Maar filmpjes op youtube zeiden dat het wel kon. Met een mooie vlam. Alleen weet ik niet of die ene seconde vlam wel genoeg is. @MichaM: dat zou heel mooi zijn, die molotovcocktail (dacht ik ook al aan tijdens het researchen), maar daar heeft de pyromaan niet de spullen voor helaas.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Kan dat dingen laten branden dan? Op youtubefilmpjes staat van niet (gisteravond bekenen en net ook weer, eigenlijk best leuk om te zien).

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een tennisbalbom zou kunnen werken, maar niet op deze manier, er komt zo echt geen zuurstof bij. Je kun het beste er een lontje uit laten steken, en hem vullen met bijvoorbeeld watjes (in brandbaar materiaal gedoopt), en kunstmest. De tape moet veel minder. Als je hem meerdere keren helemaal inpakt, geeft het een harde knal maar geen goede brand. Bij een croftybom ontstaat waterstofgas, wat leuk kan branden, maar je kan er denk ik het beste nog wat brandbaar materiaal omheen doen, zoals in benzine gedoopte watten. (dit is gebaseerd op mijn scheikunde lessen en het internet, niet op eigen ervaringen :paranoid: )

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja maar die hoofdpersoon doet zoiets niet. Daarvoor is ie teveel vervreemd van real life. Dingen jatten uit het aanrechtkastje van het huis waar hij slaapt gaat nog net.