Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Kan dit wel?

Kan je als je van de tweede verdieping springt dat je dan je benen zo "schaaft" (weet niet hoe ik het anders moet noemen) dat er veel bloed uitkomt?

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ook niet maar dat personage sprong. Haar eigen schuld. En een gebroken been kan niet met wat er verder met haar gaat gebeuren...

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
nou ja, je hoort wel meer wonderlijke dingen, dat mensen van de zoveelste etage vallen en er dan met een schrammetje vanaf komen. Misschien bosjes die haar val hebben gebroken? en waarom doen personages altijd dingen, waardoor je in de problemen komt?? :confused:

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heb je bloed nodig? Een schaafwond kan flink bloeden ja, als ie maar diep genoeg is... Een snee is nog beter.

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
1. Waar schaaft ze haaar benen aan, dan? 2. Schaven wordt toch gezegd als er heel dunne reepjes verwijderd worden, bv van kaas, hout of huid? Daar komt wel wat bloed uit, maar niet heel veel.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Omdat ze eigenwijs is en het liefst heeft dat ze zelf dood ging... Dan heeft ze eigenlijk heel erg pech. Ja, dat hoor je wel. Laatst las ik over iemand die een val van 213 meter ofzo had overleefd.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@marriejeanne: ze valt op stenen. Keiharde stenen. Denk ik tenminste. Wat voor iets hadden ze in die tijd op de binnenplaats? Ik ga uit van stenen maar als ik dat boek over die cultuur heb weet ik het zeker. 2: Hoe noem je het anders? Er komt in ieder geval zoveel bloed vanaf dat het lijkt alsof er een hele belangrijke ader kapot is gegaan. @Janneman: een snee... kan dat van stenen? Of er moet iets op de stenen liggen. Uit de werkplaats ofzo... maar wat voor hards gebruikten ze in die tijd? Het is een timmermanswerkplaats :confused:

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bij een schaafwond is er niet echt sprake van bloedverlies. Bij een open beenbreuk volgens mij wel. Als hij tijdens de val zijn benen heeft opengehaald doordat ie iets geraakt heeft of op de grond op een steen of stuk glas terecht is gekomen, is er ook sprake van bloed. In elk geval weet ik niet of een gewone sprong nu direct tot een wond met bloed leidt. Ik heb ooit iemand van 4 hoog naar beneden zien keilen en die had wel een dwarslaesie, maar er was geen bloed te zien. En laatst is hier een inbreker bij een achtervolging van een van de daken gesprongen en hij had enkel wat pijn.

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
In die tijd lagen er hooibalen opgestapeld, die de val van het meisje weliswaar braken, maar haar been werd door een scherp voorwerp ogengehaald: het bloed droop eruit.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
In die tijd? Ros het is daar 3700 jaar geleden en middenin een stad :) hooibalen lukken dan niet echt. @Eliza: dus als haar been langs de muur schraapte kan het wel... hm... je zet me in ieder geval aan het denken.

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ janneman: Ja, het kunnen ook dikke reepjes zijn (da's ook lekkerder, in het geval van kaas). Maar schaven doe je je m.i. als je ergens licht langs schuurt waardoor de huid enigszins beschadigt. Als een meisje van tweehoog op keien valt, lijkt mij dat er zoiets gebeurt als Eilza zegt. Als je haar echt wilt laten schaven, zou ik haar naar beneden laten glijden, of klauteren of zo. Niet springen. Dan krijg je andere effecten.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nee, ze springt echt. Een sprong naar de dood (hee, nu weet ik hoe ik dat hoofdstuk noem, dank je marriejeanne). En er moet veel bloed komen want de ikpersoon (de zoon van de springster) moet er een half trauma aan overhouden. Naast degene die hij al had toen zijn vader een maand ofzo daarvoor doodging, die had ook zoveel bloed uit zijn nek. De ikpersoon geeft zichzelf daar trouwens de schuld van, dat wordt nog wat. Okee, dan heet het niet schaven. Hoe dan wel?

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bij schaven heb je niet zoveel bloed. Dan moet je een snee hebben. Kan er geen soort spijker of zoiets uit de muur steken. Hadden ze zeker ook nog niet toen. Stenen kunnen overigens heel scherp zijn. Daar kun je een aardige snee aan oplopen. Het wordt wel kommer en kwel geloof ik he, in je boek.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zjors hoe kom je erbij :) Dank je voor die tip over de stenen van de muur waar ze vanaf springt (nou ja eigenlijk uit een raam). Dat wordt het.

Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Als het een timmermanswerkplaats is kan ze toch wel in een stuk gereedschap vallen; dat bloedt lekker.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dan wordt het een dubbele verwonding. En het schuren langs de muur en het stuk gereedschap dat de broer van de ikpersoon liet slingeren. Nou nog weten wat :)

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als je haar op dr snufferd laten vallen,kan je haar een flinke bloedneus geven! Wel ook een hersenschudding erbij ben ik bang.

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hadden ze toen geen zwaarden en sikkels enzo? Ja toch wel. (Hé, Aart, zit je weer lekker stiekem in je bed te surfen op andermans internetfrequentiegolven? Morgen weer naar school, hè! Welterusten, ik ga in elk geval slapen.)

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik krijg opeens medelijden met die vrouw. Ook al is ze één van de slechterikken... :\\ @marriejeanne: ja maar dit is voor reserach. EN ik an toch niet slapen dus dan maar schrijven :) doe ik in ieder geval iets zinnigs.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat is dan weer niet de bedoeling. Ze moet wel helder blijven voor wat er een of twee dagen later gebeurt :)

Lid sinds

17 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Er zou natuurlijk ook een metalen 'ding' in de muur kunnen zitten, daar kan iemand zich flink aan openhalen!

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Scorpio: stiekem ff je reactie veranderen? Ik zag 't wel :) Maar nee, die metalen ring niet. Dat is te erg naast die wond van een priem. @Janneman: haha, dat hadden ze toch echt 3300 voor christus :) sorry had je iets eerder moeten leven. En ik ga nu weer, lang genoeg geforumd, iedereen bedankt voor het meedenken!

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik woonde ooit op de studentenflat Uilenstede. Daar stonden allemaal borden op het terrein met de tekst : "Springen op eigen risico". Enfin, het was een geliefde plek voor springers en als er weer eens iemand van 10 hoog naar beneden was gekeild, moest de brandweer er aan te pas komen om de resten met de brandslag weg te spuiten. Een gat in de grond van een halve meter diep heb ik ook wel eens gezien. Als je van een flinke hoogte springt, zal je dus wel een bloedbad zien. Alleen niet van 2 hoog. Maar je kunt best aan dingen schraven; bloempotten, ankers in de muur, zijkanten van balkonnetjes, een zonwering. En op de grond staan fietsen, prullebakken, amsterdammertjes, auto's etc.

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Net gelezen op Nu.nl. Er viel iemand 47 verdiepingen naar beneden en die had niets gebroken en herstelt gewoon!!! Het kan dus wel, Aart, net toevallig dan. Ja. Maar het kan.