Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

De Grote Droom Ten Aanzien Van Schrijven

Nu het eind van het jaar in zicht komt, en een nieuw jaar zich aandient, kun je jezelf soms terugvinden, in de schemering, naast de warme kachel, bij kaarslicht en een mooi glas wijn, mijmerend over Je Grote Droom. Al dan niet voor 2008: zou hij uitkomen? Wat is Je Grote Droom? Wat doe je om hem te verwezenlijken? Wat laat je om hem Droom te laten blijven? Wat zijn externe factoren om Je Droom tot Bloei te laten komen, of Hem te laten verwelken in de Knop?

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Om de eerste in de rij te zijn (ik was het immers die mijmerde): Ik zou die autobiografie willen schrijven, zoals Ariadne verwoordde in een ander topic: niet de feitelijke autobiografie, maar de wezenlijke. Wie denk ik dat ik ben en hoe denk ik daarover? De externe factor om deze droom maar in de knop te laten zitten, is eigenlijk een interne: wat zullen 'de mensen' wel niet denken dat ik ben! Ook mijn feitelijke biografie zou ik op papier willen zetten, zodanig dat hij goed te lezen is. (En nu lees ik een boek over 'ego' (*) - is deze droom ego, of zelfverantwoordelijke zelfbepaling?) "Een nieuwe aarde - de uitdaging van deze tijd" - Eckhart Tolle, Ankh Hermes, 2006

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Recht voor zijn raap, Marriejeanne; ik laat hem verwelken. En dat komt door jullie! Ha, ha! Als ik zie wat ik er allemaal voor over moet hebben om de verkoop van mijn boek te promoten... Geef mijn portie maar aan Fikkie! Als er toevallig iets van me uitgegeven wordt, zal ik dansen. Dat ontken ik niet. Mijn column hier in de regio vind ik leuk; daar doe ik het voor. Maar verder?

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een uitgever vinden voor Arthur, verder schrijven aan deel twee en drie, de John Flandersprijs winnen en mijn fantasy-verhaal afmaken tijdens de marathon. Klinkt wel leuk verder zo ;) En nog losse verhalen schrijven maar dat zien we dan wel weer. Externe factoren lijken me evident.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Komend jaar ga ik mijn eerste boek redigeren. Voor het eerst heb ik nu alles op de schijf staan. Moet toch zeker lukken. EEN UITGEVER MAG HET JAAR ERNA........

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
/ Nog een jaartje in de onderste regionen van dichtersland meedraaien - dus wedstrijden en tijdschriften te lijf gaan. / Werken aan mijn voordrachtkwaliteiten en de gepaste gedichten daarvoor schrijven. / De helft van mijn bundel (2009) alvast schrijven. / Contact met de uitgever onderhouden. / Enkele gedichten (in samenwerking met) vertalen naar het Engels - een nieuwe markt, nieuwe uitdagingen en nu alvast fijne contacten. / Eventueel andere media betrekken op mijn werk - muziek, film, tekeningen. Samenwerking en voordracht staan hoe dan ook centraal. Die twee heb ik afgelopen jaar verwaarloosd, en gezien er voor louter papieren poëzie amper publiek is, komt daar de nodige verandering in. Ook in de kantlijn wil ik me verder profileren als o.a. recensent (voor Poëzierapport, bijvoorbeeld).

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik hoop dat ergens in 2008 mijn eerste roman in de boekwinkel ligt. :thumbsup: :thumbsup: duim, duim...

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marriejeanne, Eckhart Tolle, helemaal geweldig. Heb je zijn twee workshops op cd ook gezien? 2008, doorgaan langs de draad die ik vorig jaar Augustus heb uitgezet. Tot nu is daar meer van gelukt dan verwacht. Gewoon kop naar beneden en blijven duwen. Het eerste boek is er, de andere woning ook, budgedverhoging is ook gelukt. Nu nog: nieuwe tuin aan leggen, kinderboek herschrijven en met roman aan de slag. Veel doen en leren dus.

Lid sinds

18 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Doorgaan met de zoektocht naar een uitgever voor mijn eerste manuscript (nog twee reacties afwachten, maar ondertussen weer herschrijven voor de volgende van de lijst uitgevers). En weer een schrijfritme opbouwen om een tweede manuscript af te schrijven. En een andere grote droom die toch iets gemakkelijkers lijkt, met mijn bandje gaan optreden, maar eerst moeten we nog wat meer nummers maken (we zijn hier wel goed mee bezig op dit moment).

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik wil heel graag het verhaal waaraan ik nu werk afschrijven en het opsturen naar de uitgeverij die ik ervoor in mijn hoofd heb. Het is een chicklit, omdat dat is wat ik het liefst schrijf. Mijn oude roman (al zo goed als af) wil ik daarna met een fris oog ook herschrijven als chicklit - wat feitelijk inhoudt dat ik het depressieve einde eruit sloop omdat het me toch al niet lekker zit. En natuurlijk afstuderen (journalistiek, dus wel schrijverig) en een journalistieke bijbaan vinden voor naast mijn nieuwe studie die ik zonder studiefinanciering zal moeten betalen. Of uiteraard die studie betalen van de opbrengsten van de verkoop van mijn boek, :D.

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
zal ik maar ook zeggen? deze nieuw jaar is niet echt mijn nieuw jaar, die ene die ik mee opgegroeid ben.ik vraag me iedere jaar: is dit echt? alle die versieringen, alle die mensen op me heen die spannend naar laatse dagen lopen? gaat echt een jaar om? of is dat alleen een droom? mag je in droom ook wat wensen?

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wonderer schreef: Appel! Waar was je?
Op stage, van september tot november in elk geval. Daarna ben ik hier weer langzaamaan wat komen inlezen en nu had ik het idee van: ik post ook weer eens wat. Je moet toch ergens opnieuw beginnen! Zo te zien heb ik wat rellen gemist, geen gemis dus feitelijk, en is de lucht inmiddels wat geklaard. Ook een klein droompje dan nog maar: veel steun en leuke topics op het schrijversforum in 2008. ;) En ik zag, wonderer, dat een uitgeverij interesse heeft getoond in je manuscript. Top! Ik hoop dat het wat wordt. Wat zijn jouw kleine dromen, Zjors?

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn droom op schrijfgebied is niet specifiek gebonden aan een jaar. Het is meer de groei, waar ik van droom. Qua stijl en kunnen: die eigen klank ontwikkelen, mijn (on)mogelijkheden exploreren, groei in alle opzichten dus ook in het schrijven. Maar dat neemt niet weg dat ik zou huppelen als er een uitgever in 2008 zou komen die de Anti- ZZZ- club ziet zitten! En Zjors: Vele kleine dromen maken één grote, zoiets.

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wow, ik voel me gevleid! Ik heb drie maanden nauwelijks iets aan mijn schrijven gedaan en daar zit ik nu ook weer helemaal in, dus ik pak dit er eigenlijk tegelijk mee op. Het topic op fok was ik zelfs alweer half vergeten. --- Kunnen jullie grote dromen ook worden vertaald in goede voornemens? De mijne deels wel, het heeft ermee te maken dat ik allereerst afmaak waaraan ik begin. Dus niet alleen een complete roman schrijven, maar ook tot in de puntjes herschrijven en naar een uitgever sturen.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn grote droom is om dit jaar mijn marathonverhaal van dit jaar uit te geven. En om (boek) af te hebben. Ook al weet ik niet of dat laatste nou een droom of een nachtmerrie zal zijn.

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dromen zijn heerlijk. Mijn meeste boeken zijn ontstaan na dromen. ik wens iedereen voor 2008 toe dat hun allerfijnste droom uitkomt en men veel succes heeft met boeken uitgeven.

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn Grote Droom is: het boek waar ik nu mee bezig ben, af krijgen en perfectioneren zodat ik ermee naar een uitgever kan. Extra droompje: de uitgever die met boek 2 in zee wil gaan, stiekem in zijn oor fluisteren of hij boek 1 opnieuw wil uitgeven. En: een parttime baan zoeken die te combineren valt met mijn schrijven. Werkloos zijn is heerlijk als je veel wilt schrijven, maar qua financiën is het niet aan te raden.

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Eufdrie, waarom wil je je eerste boek opnieuw uitgeven? Het ligt hier nog steeds in de boekhandel, dus ik vraag me af of dat wel zo makkelijk gaat (hoewel jij het beter zult weten dan ik).

Lid sinds

18 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Mooi topic, marriejeanne :) (en wat verwoord je het weer prachtig) Ik zal er eens een nachtje over dromen.... ;)

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Appel: omdat mijn uitgever ermee stopt. Alle boeken zijn weggehaald bij het CB. Wat nu nog in de winkels ligt, is oude voorraad. Ik kan de rest overnemen en dan heb ik de rechten weer terug. Ik zal er alleen een andere titel voor moeten bedenken.

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik hoop in 2008 een verhaal af te maken en die van zodanige kwaliteit is dat hij naar een uitgever kan, maar eerst maar het verhaal afmaken. Dat is voor nu het belangrijkste, omdat ik mijn verhalen dus nooit (of bijna nooit) afmaak :). En dan natuurlijk gepubliceerd worden. (En van wijn houd ik niet ;))