Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

De teksten van Huub

Vanuit een ander topic open ik deze. Ik ben fan van de popgroep De Dijk. Al een jaar of twintig. Mede door de geweldige teksten van Huub vd Lubbe. In de scene ook wel de woordentovenaar genoemd en dat is niet voor niets. Hieronder volgen een paar zinnen: Jij bent de zon die toch nog opkomt op een doordeweekte dag. (uit "Jij Bent") Geef me een leven om te zwerven in een ongekend gebied, om te zoeken wat je najaagt en om te zien wat je nooit ziet (uit "Zeven levens") En over zijn de trage dagen, ze haalt het teer uit mijn kop. Ze verandert niet de wereld, maar wel mijn kijk erop (uit "Ze komt terug) Te veel woorden, te veel zinnen, te veel woorden draaien in mijn kop. Te veel woorden, te veel muren, te veel uren tikken langzaam op. (uit 'Mag het licht uit"). Past wel op dit forum, toch? Oh, en zo kan er nog wel een paar bij zetten. En ik vergeet er vast nog wel een paar. En nu jullie?

Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
The child without a name grew up to be the hand To watch you to shield you or kill on demand The choice he'd made he could not comprehand His blood a grim secred they had to command Dit is het mooiste stukje liedtekst dat ik ken. Within Temptation, Hand of sorrow. Prachtige titel ook :)

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Klopt Mara. Hij speelde o.a. in Brandende Liefde. verfilming van het boedk van Jan Wolkers. En hij deed de stem van de haan in de Nederlandse versie van Chicken Run.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tweede couplet, op verzoek van Rosen jij bent het mes snijdt aan twee kanten en de zalf en de pijn jij bent de schop onder mijn kloten anders zou ik nergens zijn jij bent het hart dat ik voel kloppen in de beerput van mijn lijf jij bent het lied dat zich daar schuilhoudt de tong waarmee ik schrijf jij bent de nachttrein naar het zuiden weg van al dat maf gedoe jij bent het huis na lange dagen en we zijn nog lang niet moe jij bent de maan boven de gebouwen in de olie op de gracht jij bent de sterren in het duister koninginne van mijn nacht en ik zeg het je nu voor nu en altijd ik laat je niet meer gaan je raakt me niet meer kwijt want ik hou van u ik hou van u Er is ook nog een derde couplet!

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb in maart met Huub op het toneel gestaan, hij zorgde voor de muzikale begeleiding tijdens het lezersfeest ter ere van de boekenweek. Prachtige teksten (hij deed alleen onbekende nummers). Hij heeft ook een gedichtenbundel uitgegeven, waarin o.a. gedichten staan over de tijd dat zijn vrouw borstkanker had. Pijnlijk eerlijk. "Maar verder gaat alles kut." En een schat van een man trouwens :)

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Rapid, schrijf dan een leuk kinderboek over muziek. Je kunt dan aan Huub vragen of hij het voorwoord wil doen.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Rosali, ik ben totaal niet muzikaal. Maar ik weet dat Huub zelf ook voetbalt en van voetbal houdt. Misschien stuur ik hem wel een boek.

Lid sinds

16 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat moet je gerust doen, Rapid! Ik ben ook geen voeltballiefhebber (maar kan wel voetballen)! Ik bedoel: wie zou dat nou niet leuk vinden?

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Wel signeren voor hem hoor. Dat vindt hij vast leuk. (Heb er nog altijd spijt van dat ik hem geen exemplaar van mijn boek heb gegeven...)

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben ook al jaren fan van De Dijk, mede om zijn briljante teksten. Als hij ergens een workshop geeft dan zou ik dat graag van jullie horen. Ik wil volgend jaar Concordia eens bezoeken, gewoon een hele avond poézie van hun beluisteren. groet Cliffhanger

Lid sinds

18 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Deze is ook van Huub, en ik moet er altijd erg om lachen :) Als het golft, dan golft het goed Niet te stuiten, niet te sturen Duurt het dagen, duurt het uren Als het golft dan golft het goed over braken?

Lid sinds

17 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
1 van de mooiste liedjes... De Dijk - Was Dat Maar Waar Ik doe mijn ogen dicht Laat mijn gedachten aan je gaan Ik zie je bijna weer In al je schoonheid voor me staan Het parelen van je tanden Het golven van je haar Bijna ben je bij me en ik denk Was dat maar waar Ik kan je fantaseren Ik kan je dromen wat ik wil Maar ik krijg mijn verlangen Naar jou daarmee toch niet stil Was het maar niet over Was het maar niet voorbij Dat het allemaal nog gebeuren gaat Tussen jou en mij Was dat maar waar Was dat maar waar Was dat maar waar Tussen droom en werkelijkheid Is het ongelijk verdeeld Nauwelijks te geloven Wat een mens zich niet verbeeldt We hebben het geprobeerd We hebben er alles aan gedaan We wilden het wel anders Maar zo is het niet gegaan Was dat maar waar Was jij hier maar Was dat maar waar

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben in maart naar een bijeenkomst van Concordia geweest..Solo met Jan..heet de tour. Met ingehouden adem heb ik geluisterd naar die ongelooflijke goede teksten..www.huubvanderlubbe.nl kijk maar eens. Echt de moeite waard!! cliffhanger

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit vind ik een van de mooiste teksten die ik ken (van De Dijk): het heet stampvol cafe iedereen is er en ik zit erbij vrienden vriendinnen maar niet van mij al ben ik hier wel toch tel ik niet mee niets is zo eenzaam als een stampvol cafe ze lachen en ze lullen en ik hang erbij zze maken plezier maar niet met mij ik ben hier alleen en niet met zijn twee niets is zo eenzaam als een stampvol cafe kijk een pretpark in de regen mag er wezen als het gaat om eenzaamheid en wat dacht je van een lekke band wind tegen en geen fietspomp op de afsluitdijk dat is allemaal eenzaam en heel erg alleen dan wil je weg maar waar kun je heen? dat heet hier gezellig en iedereen doet mee niets is zo eenzaam als een stampvol cafe met een bos chrysanten bij een oude liefde langs en alleen haar vriend is thuis of het uit het zicht verdwijnen van de achterlichten van de laatste trein naar huis iedereen is er en ik zit erbij niemand die hoorde wat ik net zei al ben ik hier wel toch tel ik niet mee niets is zo eenzaam als een stampvol cafe Voor de liefhebbers: Er bestaat ook een boek van Huub van der Lubbe, te weten Melkboer Met De Blues