Schrijven: op de PC of ouderwets met blocnote?
Hoe schrijven jullie? Meteen op de PC/laptop? Of eerst 'ouderwets' op een blocnote? Ik wissel veel af, afhankelijk of de PC hier in huis beschikbaar is.
Groeten Eufdrie
Hoe schrijven jullie? Meteen op de PC/laptop? Of eerst 'ouderwets' op een blocnote? Ik wissel veel af, afhankelijk of de PC hier in huis beschikbaar is.
Groeten Eufdrie
Ik schrijf ook op de laptop
Ik kan sneller met de hand
Eufdrie schreef: HarryAnders
Op papier is romantischer,
Bij gebrek aan een pc heb ik
Eufdrie schreef: HarryAnders
Ik schrijf meestal de grote
Sinds ik zelf een laptop heb
Hallo iedereen, héhé ,…
Hallo iedereen,
héhé , eindelijk dit topic gevonden. ik heb me al jaren lang zitten afvragen, wat nou eigenlijk het beste is op laptop typen of op papier schrijven, doch, zodra ik een paar uur of één dag op de laptop bezig was , greep ik terug naar het oude vertrouwde papier. Ik schrijf daar de stukjes op die in mijn hoofd opkomen, van verschillende boeken tegelijk trouwens en nadien kijk ik welke ideeën een verhaal of een bundel kunnen vormen en dat werk ik dan uit op de computer. Toch leuk om te lezen dat er nog altijd veel mensen zijn die gewoon op papier schrijven. Ik begon namelijk al te denken dat ik een bijzonder geval was, maar gelukkig is dat dus niet zo, hoewel in mijn familie ver iedereen alles meteen typt ipv schrijft. Geef mij toch dan maar het oude vertrouwde papier. Veel schrijfplezier iedereen.
Er is niet een goede of een…
Er is niet een goede of een slechte manier. Zelfs als alle succesvolle schrijvers jou vertellen dat je met een ganzenveer moet schrijven, raad ik je aan te doen wat jou het beste bevalt.
Dat is waar en als schrijver…
Dat is waar en als schrijver mag je ook best een beetje eigenzinnig zijn, vind ik persoonlijk, zolang anderen geen last er van hebben 🙂soms denk ik wel eens , goh, direct op laptop of tegenwoordig zelfs een schrijfprogramma op de smartphone, maar na een paar uur op zo'n.n scherm, is het alweer nou ja, toch maar dat oude vertrouwde papier. Als je uren achter elkaar zit te typen, zijn je ogen toch vast wel moe? De mijne wel in ieder geval. 🙂 Pas als ik een heleboel op papier gezet heb, durf ik wel een stukje uit typen zodat het niet te onoverzichtelijk wordt 🙂