Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

tekst laten lezen

Hoi allemaal, Ik ben betrekkelijk nieuw hier, heb me opgegeven alszijnde illustrator maar omdat ik schrijven ook heel leuk vind lees ik met veel plezier alle berichten hier. Nu heb ik een vraag, ik weet niet eens of ik die op de juiste plek deponeer, maar omdat ik veel bezig ben met kinderboeken zet ik hem maar hier neer... Ik las ergens, weet ook niet meer waar, dat je hier je teksten kan laten lezen waarop anderen kunnen reageren, maar ik weet dus niet waar ik dat kan doen... Is het op een bepaalde plek op het forum of ergens anders? Ik heb geen link om mensen heen te sturen, helaas... Het is een kinderverhaal van een paar bladzijdes, ik heb het inclusief tekeningen ooit naar een paar uitgeverijen gestuurd, en weer teruggekregen. Ik ben benieuwd wat mensen er van vinden; bijvoorbeeld of het wel begrijpelijk is en aantrekkelijk voor kinderen. Eigenlijk is alle commentaar welkom. Na ja, hoop dat jullie me kunnen helpen met mn eerste vraag, of heb ik het verkeerd begrepen? Groetjes!

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
op http://zinnigerzinnen.nl/forum kun je losse stukken laten beoordelen, tot iets van 5000-7000 woorden. op http://schrijven.nietoverdrijven.com kun je proeflezers vinden voor je manuscripten. Dit is meer bedoeld voor complete verhalen die al een paar herschrijfrondes gezien hebben en waar gericht wordt gevraagd naar bijvoorbeeld personageontwikkeling of plotverloop. Als je moet vragen "is dit goed", hoort het er nog niet thuis. Het is ook meer bedoeld voor de gevestigde leden van dit forum, die elkaar een beetje kennen, want het is natuurlijk best een risico als je je hele "affe" manuscript naar iemand stuurt.

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi beste schrijfvrienden, ik heb net even gekeken naar "schrijven.niet overdrijven." Nu staat er dat het alleen voor leden van schrijvenonline is die al langer lid zijn. Hoe lang moet je lid zijn voor je iets mag plaatsen? Ik heb namelijk een verhaal een paar keer opgestuurd, maar de uitgevers zijn niet happy over de stijl. Zoals gewoonlijk krijg je niet meer uitleg. Tikfoutjes kun je er wel uithalen, maar je hele stijl veranderen? Betekend dat eigenlijk niet gewoon dat je een beroerd schrijver bent die geen fatsoenlijke zin kan maken? Van welke site's heb je meer nut om je stijl te veranderen? Mocht je dat willen Pehamo..

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb me bij allebei aangemeld. Eens zien wat ik ermee ga doen. Ik heb al een proeflezeres gevonden, maar dat is mijn grootste fan, dus ik wil mijn stukken ook wel laten herlezen door iemand zonder roze bril.