Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

hoe noemen ze elkaar?

Ik schrijf een boek over een meisje van 15. Ze praat natuurlijk over haar vrienden en de kinderen in haar klas. Maar hoe noemt een meisje van 15 haar klasgenoten? Kinderen? Mensen? Jongeren? Tieners? Jongelui? Luitjes? Ik vind het allemaal te oubollig. Wie zit er in die materie en kan me helpen? Iris

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn dochter van 14 noemt ze 'mensen uit mijn klas' of 'meisjes uit mijn klas' of 'klasgenoten'.

Lid sinds

18 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn zusje (nu vijftien) heeft het verbijsterend lang gewoon over 'kinderen' gehad...

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
fijn! Hier kan ik wel wat mee. Op een ander forum kwam de term 'mensen' en 'mensjes' voorbij en ik denk dat dat 'm gaat worden. Niet om de haverklap natuurlijk, waar mogelijk gewoon jongens en meisjes of klasgenoten of vriendinnen.

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik hoor vaak "die meiden uit mijn klas". De jongens zijn gewoon "de jongens", volgens mijn nichtjesn van 15 en 16 jaar.

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Gewoon bij de naam. Soms ook wel grappig: mijn zoon heet Bas. Er zijn twee Bassen. Heb je Bas K. en Bas v.H. (Is de mijne.) Zo zegt hij het dan ook.

Lid sinds

18 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik kende toen ik op de middelbare school zat heel veel sanders... daar hadden we allemaal nicknames voor! De ene was kin (die had een gek kuiltje in zn kin) de andere noemde ik de mijne (dat was mn vriend:P) en weer iemand anders noemde ik bij de achternaam: bol en zo noem ik em (jaren na de middelbare school) nog steeds

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn nichtje zegt altijd:één van de meiden uit mijn klas ging... Of een knul uit 5 VWO....