Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Start to write.

Hallo allemaal, ik ben nieuw op deze site en heb hier en daar al eens rondgekeken en vele tips opgestoken. Ik vind nergens schrijfsels van "startschrijvers" terug. Ik ben bezig een jeugdboek te schrijven maar weet niet of ik goed bezig ben. Daarom had ik gehoopt dat iemand mijn "schrijfsel" eens wil nalezen en commentaar zou willen spuien. Is het mogelijk op deze site of ben ik aan het verkeerde webadres? Kan ik ook schrijfsels van anderen nalezen op deze site of kent iemand een andere goede website? Alvast bedankt en schrijf ze nog!

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
In boekpresentatie heeft iedereen die een redelijk eind is met zijn verhaal een fragment gepost, maar voor echt verhaalbeoordelen moet je ergens anders zijn. Waarom twijfel je of je goed bezig bent, en hoe kunnen wij je daarbij helpen?

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wonderer, ik poog dus een boek te schrijven, niet meteen een kinderboek misschien maar wel een jeugdboek. Ik ben nog steeds verzot op jeugdboeken omdat je daarin tenminste je fantasie kan gebruiken! Nu is de gedachte gegroeid om zelf eens een poging te wagen een (jeugd)boek te schrijven. Ik heb veel jeugdboeken gelezen en lees er nog steeds ("vakliteratuur" dus ;-) ). Ik heb schrik dat ik echter te veel in de stijl van reeds bestaande schrijvers zit (wat misschien niet slecht is aangezien ze toch succesvol zijn) vandaar mijn vraag. Ik zocht dus eigenlijk iemand die vol overgave kritiek kan/wil spuien op mijn "schrijfsel", vandaar ook mijn vraag. Misschien is er iemand die ervaring heeft in het schrijven/lezen van kinderboeken die meteen kan zeggen: waardeloos of nog veel werk voor de boeg of Rome is ook niet in één dag gebouwd ... Alvast bedankt voor de tip(s)! Waar kan ik de knop Boekprestaties vinden? Greetz.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ga even terug naar het forumoverzicht (Klik op Salon, dus) en scroll naar onderen. Vierde subforum van onderen is Boekpresentaties, in het gedeelte dat alleen voor leden is.

Lid sinds

18 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Toch denk ik dat je voor wat jij wilt beter naar de website van zinnigerzinnen (link hierboven) kunt gaan. Daar krijg je echt commentaar op je tekst, boekpresentatie heeft toch een iets ander doel. En verder kun je natuurlijk ook altijd proberen proeflezer(tje)s in te schakelen via school, vrienden, kennissen... iets dergelijks.

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Of een officieel beoordelingsbureau. Maar die zijn wel duur...

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wie heeft er al eens gebruik gemaakt van zo'n bureau en wat zijn je ervaringen ermee? Ik ben bezig met mijn eerste boek en vraag me af wat de handigste strategie is. Gelijk (op de gok?) naar uitgevers sturen en kijken of er één hapt? Of toch maar eerst naar een beoordelingsbureau? Ik schrik inderdaad wat terug van de kosten!

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oh, je moet er voor betalen. Niet veel, 15 of 35 euro voor een heel jaar, da's niet duur. Je kunt ook besluiten bezoeker te zijn, proeflid of beperkt lid, dat is gratis. De site ziet er wel netjes uit. Heeft iemand hier al ervaring mee? Ik ben nu lid van drie andere verhaal beoordelingssite's en die zijn gratis. Svatura is trouwens een prima site met hele aardige mensen.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben jarenlang geabonneerd geweest op de verhalensite. Je vind mijn profiel onder 'Mario' (wie had dat nou gedacht). Geweest, omdat ik ondertussen weinig tot geen tijd meer voor heb. Ik heb er leuke mensen leren kennen en sommigen ook in het echt ontmoet.