Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

gewoon uit interesse

ik was me aan het afvragen wat jullie allemaal schrijven? korte verhalen? lange verhalen? kinderboeken? wetenschappelijke werken? En ik vroeg me ook af welk gerne en waar het zo ongeveer over gaat (geen details, gewoon een soort korte inhoud, als je wil). Kwestie van een algemeen beeld te krijgen :) altijd leuk om te weten :) en misschien ook kort hoe je erbij komt om dit of dat te schrijven? ----------------------------- Ikzelf probeer een boek van ong 400 blz pure sci-fi te schrijven. Het heeft me altijd al meer geinteresseerd dan de andere onderwerpen. Het grappige is dat het origneel als een horror bedoeld was, hoewel het soms toch nog naar dat gerne helt. Het gaat over een jongen die wakker wordt tussen het puin en zijn geheugen volledig kwijt is. Later zal ik hem Katana noemen (naar zijn passie voor de zwaarden). Samen met Aeolus gaan ze op zoek naar wat er in godsnaam gebeurd is met de wereld, want alles ligt plat. Iedere stad, ieder dorpje is met de grond gelijk gemaakt en al snel beseffen ze dat er niet veel overlevenden zijn. Na een tijdje komen ze een motorbende tegen die de ramp ook hebben overleefd. Deze weten hun al iets meer te zeggen, maar nog steeds niet genoeg. Katana krijgt een soort profetische droom waardoor ze op zoek gaan naar een mysterieus stadje. Uiteindelijk komen ze aan in Zion, onze laatste nederzetting (ok die naam moet nog anders :P weet ik) en beginnen katana en companie aan een gevecht die het lot van de mensheid zal moeten bepalen. Meer details wil ik nog niet kwijt :) Hoe ik erbij kom om dit te schrijven wil ik ook nog niet helemaal kwijt, dat wordt heel mooi uitgelegt in het voorwoord, dat nog steeds niet op punt staat. Wel kan ik zeggen dat er al een soort verhaal rond dit onderwerp bestaat. Velen geloven erin, maar kunnen het niet kwijt omdat het een vrij vaag onderwerp is dat zo goed als onmogelijk bewezen kan worden. Toch voelen velen er zich zo tot aangetrokken dat het langs de andere kant vrijwel onmogelijk is dat er niets van waar is...

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Katana, misschien kun je bij 'boekpresentaties' kijken, daar staan al onze pennenvruchten op! Kun je zelf ook je eigen werk aan toevoegen? Het hoeft niet af te zijn, bezig kan ook!

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als je het nog niet allemaal kwijt wil, waarom begin je er dan over? ;) Ik heb Arthur geschreven omdat ik wilde weten waarom hij is zoals hij nu is, wat hem heeft gevormd, beinvloed. Ik schrijf mijn fantasy omdat ik een mooie scene had gedroomd en met alleen een scene ben je er niet, daar heb je een verhaal voor nodig.

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
ah, nja zo ver heb ik eigenlijk nog niet gekeken :) Kwestie van een beetje een algemeen beeld te krijgen waar jullie je inspiratie halen enzo.