Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Auteursrecht online registreren

Goedemorgen mensen, Vanochtend las ik onderstaand bericht op www.file-reg.com en wil graag weten wat jullie idee of standpunt hierover is (ik geloof dat de kosten van online registratie ongeveer 30 euro zijn). Misschien hebben sommigen ervaring met deze vorm van registreren? ONLINE AUTEURSRECHT REGISTRATIE REGISTREER NU UW INTELLECTUEEL EIGENDOM EN LEG HET WERELDWIJD VAST! Sinds 2003 is File-Reg International is de Online Registratiedienst voor Auteurswerken in de Europese Unie en de Verenigde Staten. Via deze site kunnen alle soorten auteurswerken online in de EU en VS binnen enkele minuten vastgelegd worden. Zowel bedrijven als particulieren kunnen op deze manier het bewijs genereren om aan te tonen dat op een bepaalde datum een auteursrecht of "intellectueel eigendom" op hun naam vastgelegd is en hun eigendom is. Met deze online registratie wordt de digitaal vingerafdruk van de file, filenaam, het tijdstip en de identiteit van de eigenaar onweerlegbaar vastgelegd. Verdere registratie is daarmee overbodig geworden. Zoals registreren bij een advocaat, notaris of de Belastingdienst of het verzenden van aangetekende stukken voor het verkrijgen van een datumstempel. Gerechtelijk Bewijsmiddel Auteursrecht - Copyright vastleggen via File-Reg is rechtsgeldig en kan als bewijs in gerechtelijke procedures toegelaten. Wat kunt u vastleggen? MEDIA: : Concepten, Ontwerpen, TV Format, Foto’s, Scenarios, Design. WETENSCHAP: : Data, Logs & Journals, R&D, Calculaties, enz. SOFTWARE: : Broncode, Webpagina’s, Compleet websites, concepten. MKB: : Zakelijke plannen, presentaties, ideeen, contracten, offertes, logo Bedankt voor het meedenken, hartelijke groeten en een fijne dag! Marriejeanne.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
-

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is alleen een manier om te bewijzen dat het van jou is, en dat kan ook op goedkopere manieren (envelop naar jezelf sturen (en dan niet openmaken bijvoorbeeld).

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Daar zijn nogal wat discussies over. Ik heb zelf n.l. ook mijn eigen werken aangetekend naar mijzelf gestuurd. Maar dat schijnt niet rechtsgeldig te zijn. Misschien weet iemand van ons hier méér over...?

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik geloof dat het op een andere manier zelfs duur is. Een ISBN aanvragen is geloof ik 30 euro. Maar een auteursrecht, is dat niet veel duurder?

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
"een auteursrecht"? Het auteursrecht heb je per definitie al. Dit bedrijf helpt je alleen te bewijzen dat je het hebt.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marriejeanne, Zover ik weet, is de site wel betrouwbaar. Alleen is het volgens mij goedkoper om je teksten bij de belastingdienst te registreren. Mara, Auteursrecht krijgt je op het moment dat je iets geschreven hebt. Alleen is het soms achteraf moeilijk om te bewijzen dat je een bepaald stuk geschreven hebt en daarom is het handig om het vast te leggen. Voor merken en modellen geldt een ander verhaal. Die moet je inderdaad officieel vastleggen. Merken bij het merkenregister. Modellen bij het Benelux modellenbureau.(voor de benelux) Voor het vastleggen van een octrooi ben je inderdaad aardig wat geld kwijt om het alleen al voor de Benelux vast te leggen. Een octrooi wereldwijd vastleggen kan soms tonnen kosten. De link die ik gaf, gaat helemaal over auteursrecht.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Maar zou je eigenlijk kunnen zeggen: 'Stuur je tekst naar me op. Voor [...] euro per jaar sla ik hem op in mijn kluis.' Dat is dan misschien wel een goed idee.

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Zo'n copyright bedoel ik, een 'c' met een rondje eromheen. Moet je dat niet 'afkopen?' Nouja, ik weet er verder niets van hoor.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Nu ja, ik zat te denken: als zo'n website dat kan garanderen, dan kunnen we dat zelf toch ook? Want inderdaad: auteursrecht is onvervreemdbaar maar bewijs het maar. Dus ehm... ja ik heb niet een grote kluis maar wel een postbus. KPN als medecipier van al uw ongepubliceerde werken. TNT bedoel ik. Kom maar.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zo'n copyright bedoel ik, een 'c' met een rondje eromheen. Moet je dat niet 'afkopen?' Nouja, ik weet er verder niets van hoor.
Nee, dat hoeft niet.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zit echt met verbazing de laatste berichten te lezen. Wat doen jullie toch moeilijk over de paar euro die de belastingdienst vraagt of de tientjes die file reg vraagt. Als je een serieuze schrijver wilt zijn, investeer je dat bedrag gewoon. En je kunt honderden pagina's vastleggen voor een paar euro. In een rechtszaak win je het niet door te zeggen dat je je teksten naar jezelf of naar een vriend hebt gestuurd. File reg registreert alles bij een notaris wat het rechtsgeldig maakt. Dat is wat anders dan het op een site pleuren of per mail versturen. Mara, copyright is hetzelfde als auteursrecht. De link die ik al eerder heb gemeld gaat helemaal over auteursrecht.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja... wat is het nou??? Volgens mij spreek je jezelf hier toch tegen... Ik citeer naar aanleiding van jouw link (http://tinyurl.com/2ub86h) 14. Hoe kan ik bewijzen dat ik auteursrecht heb? U kunt een exemplaar van het werk (of bijvoorbeeld een foto daarvan) in een dichtgeplakte envelop aangetekend aan uzelf versturen en deze bij ontvangst dicht laten. Let u er daarbij op dat er een datumstempel op de sluiting van de envelop staat. http://www.auteursrecht.nl/auteursrecht/pagina.as… Ook elders op het web staat informatie over het zelf toezenden van documenten, bijvoorbeeld: http://www.beeldrecht.nl/primosite/show.do?ctx=76… Lijkt me toch duidelijk; beter iets dan niets...?!

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het toezenden van de stukken aan jezelf wordt inderdaad wel eens geadviseerd, maar elke jurist zal je vertellen dat dat niet genoeg is. Je kunt een envelop open stomen etc. Wil je het zekere voor het onzeker, kun je je werk het beste vastleggen bij een notaris of de belastingdienst.

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind die site wel wat hebben. Als het werkt, is het ook makkelijk. Je kunt het vanuit de luie stoel doen. Ik zat ook gelijk aan mijn foto-werk (foto's) te denken.