Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

een eigen schrijfsite

nog mensen die dit geregeld doen? dacht er - uiteraard tijdens een moment van werkloze verveling - zelf ook eens een slag naar te slaan. Nu goed, ik had al wel een myspace waar ik af en toe een tekstje op gooide, maar myspace is zooo lelijk. anderen met ervaring in het zoeken naar makkelijke maar toch mooie sitebouwers op het net; net een eerste poging ineengestoken via googlepages, kwartiertje werk, érg makkelijk lijkt het op wat? ik zoek ondertussen verder http://randverschijnsels.googlepages.com/home

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Heb je de site van Kim weleens gezien? Mooie site hoor. Moet je doen! En van Zjors. Prachtig.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat is myspace? Ik heb sinds enkele weken een eigen site (zie mijn profiel). Zo'n site is niet moeilijk om te maken. Ik heb alleen gehoord dat de site er via Internet Explorer goed uitziet, maar mensen die Firefox gebruiken zien op de homepage sommige teksten vetgedrukt en in verschillende lettertypes. Ik weet niet hoe ik dat moet oplossen. Het is erg leuk om een eigen site te hebben.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
-

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oeps, Wonderer, daar zeg je zo wat. Ik wist wel dat ik iets vergat. Foto's van het boek! Dank je. Mijn site heet http://www.versjeopverzoek.nl. Ik onderhoud het momenteel wat slordig, helaas. Hij is gemaakt met ms frontpage, na een paar dagen verbeten stoeien heb ik net genoeg basiskennis om te doen alsof ik een leuke site kan maken. Html of java schrijven heb ik geprobeerd maar daarvoor mis ik toch een stukje inzicht. Het technische gebeuren van ruimte huren en publiceren en continueren laat ik over aan mijn man. Gewoon, omdat het zijn vak is.

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben een pivotgebruiker! www.pivotlog.net Daarmee kun je zelf kiezen of je veel of weinig verandert aan het uiterlijk van je website. Moet je wel een beetje openstaan voor een klein beetje HTML. Een standaard versie van pivot heb je zo voor elkaar, het enige wat je nodig hebt is een webruimte. Er zijn genoeg hostingbedrijven die voor weinig geld (rond de 25 euro per jaar) genoeg webruimte aanbieden. Mijn site is dus www.dachtikhetniet.nl Pivot weblogtools (van nederlandse bodem!) zijn te vinden op www.pivotlog.net En ik word gehost door http://www.hosting2go.nl/ Hulp bij HTML http://www.handleidinghtml.nl/ Dat was wel weer genoeg reclame dacht ik zo ... Ik schrijf sinds november vorig jaar iedere week "iets", en dat bevalt me heel goed. Alleen als ik het heel druk heb en moe ben zie ik er wel eens tegenop. Het is vooral leuk om vrienden en familie te laten zien waar je mee bezig bent, dan ben je niet gelijk zo'n eenzame schrijver.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb mijn ruimte 'gehuurd' bij www.one.com. Ook daar kun je kiezen uit een aantal standaardversies. Je kunt ze zelf aanpassen. Het is niet zo moeilijk. Je moet ook wel een klein beetje verstand hebben van codes. Ik heb dat dus niet. Het lukt me niet om de site ook goed te krijgen voor Firefox gebruikers. Ik weet eigenlijk niet eens wat Firefox is. Zo zie je maar, ook digibeten kunnen een site opzetten. Mijn site: www.marliesverhelst.nl

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mara, Waarom begin jij geen website? Je bent hartstikke bekend! Veel mensen die over jou of je boek gehoord hebben (bijvoorbeeld in Hart van Nederland) willen dan iets nalezen over het boek. Als je dan een website hebt, vergroot dat de bekendheid van je boek alleen maar.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marlies, valt best mee hoor in Firefox. Ziet er goed uit! Firefox is een gratis browser, net zoals IExplorer, maar dan anders...

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je, Marcoqrl. Iemand met Firefox vertelde me dat er vetgedrukte stukken tussen stonden. Ik heb wel in de codes gekeken, maar daar snap ik niet veel van. Zelf kan ik het niet zien. Gelukkig dat het meevalt. Je commentaar doet me goed.

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Eh.... ik ben ook zo'n digibeet. Digibeetster, digibeetttttt. Help. Even opzoeken hoe dat dan het beste gaat. Het is wel een leuk idee natuurlijk. Ik heb op hyves een blogje. En de uitgever weidt er aandacht aan. Maar een eigen site is het allerbeste en ja... ik wil het grote publiek inderdaad graag bereiken.

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Iemand met Firefox vertelde me dat er vetgedrukte stukken tussen stonden. Dat klopt. Tenminste, de eerste column (De brug) is vetgedrukt, de volgende niet.

Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb met de uitgave van mijn eerste boek vorig jaar een eigen website gelanceerd. Vorige week ben ik begonnen met een weblog hierop, het is qua layout nog niet helemaal zoals ik wil maar het begint er al aardig op te lijken.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marlies, met welk programma is jouw site gemaakt (ik vermoed Word of Frontpage...)? Er staat een enorme brji aan codes in die absoluut niet nodig zijn, je site trager maken (elke letter en elk teken moet gedownload worden, tenslotte), en het vrijwel onmogelijk maken om te zien waar de fout zit. Voor iedereen: sites kun je het beste in een tekstverwerker als kladblok maken (zelf de codes intikken), dan weet je tenminste zeker dat alles klopt. Sites maken in microsoftprogramma's levert je pagina's op die alleen in Internet Explorer goed tevoorschijn komen (vraag maar aan Zjors ;)). Maar goed, niet iedereen heeft dezelfde prioriteiten en skills, natuurlijk. Toch vind ik het jammer dat mensen zich niet wat meer verdiepen in het hoe en wat van de techniek achter sites, dat zou een hoop ergernis schelen, zowel van de eigenaar als van de bezoeker.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuke site, Carien! Een leuke weblog ook. Wat een aardig stukje over die snoep- en boekautomaat! Marlies, dank je voor de mededeling dat alleen De Brug vetgedrukt is. Ik heb Wonderer een apart berichtje gestuurd. Misschien kan ik van die kant af wel een tip krijgen hoe dat vette weg moet. Uiteindelijk valt het dus nog wel mee. Heeft Zjors hier ook ervaring mee? Zjors? Wat was jouw probleem destijds en hoe heb je dat opgelost? Heb jij nu verstand van codes?

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou kijk, ik heb er dus helemaal geen verstand van. Ik liet het iemand doen die het wel even voor mij zou fixen. Wist ik veel dat de site nu alleen in internet explorer te zien zou zijn. Ik wist niet eens van het bestaan van andere browsers :? Pas door Wonderer kwam ik erachter wat er mis is. En het is nog steeds mis en of het nog ooit goedkomt? Ik weet het niet. :(

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb mijn site helemaal met een html-editor gemaakt, dan weet je tenminste dat het doet wat je wil. Omdat ik nog niet zo erg veel van html weet, is de site wel 'eenvoudig' geworden, zonder spannende plaatjes o.i.d. Maar dat vind ik ook niet zo belangrijk.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zjors, wij zijn dus lotgenoten. Ik voel met je mee. Jij ook met mij? Ik heb dat nu heel erg nodig. Ik had de codes van mijn homepage naar Wonderer gemaild. Die heeft er naar gekeken en ze mij teruggemaild. Toen ik de oude codes door de nieuwe ging vervangen, waren mijn foto's weg, er verschoven steeds kaderranden toen ik de foto's opnieuw ging invoegen. Ik heb de hele avond zitten tobben: mijn man naast me met zijn laptop om het resultaat steeds te bekijken zonder dat ik via mijn laptop steeds weer mijn codes moest wegklikken. Samen kwamen we er niet uit. Ik heb Wonderer net al gemaild en bedankt voor de moeite. Ik heb ook uitgelegd dat ik pas weer iets in codes ga veranderen of vervangen als ik meer verstand er van heb. Voorlopig heb ik geen tijd. Zjors, ik accepteer dat mensen met andere browsers mijn site niet zo zien als ik. Heb jij dat ook zo geaccepteerd? Ik moet wel. Jonge, jonge, wat was ik net in paniek. Het zag er niet meer uit. Gelukkig is nu alles weer bij het oude. Pft... ik kan straks met een gerust hart gaan slapen. Als ik nou maar niet droom van boze browsers...

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mja, ik heb je net even teruggemaild met een mogelijke uitleg. Zowel in IE als Firefox zag het er prima uit toen ik het opstuurde, je moet alleen nog even het adres van de plaatjes veranderen. Maar echt, in paniek raken als een site niet precies doet wat je wil? Ik vraag me dan toch echt af of je het niet beter kan uitbesteden. Dan heb je in ieder geval iemand die het kan fixen als er iets misgaat, stuk beter voor je gemoedsrust. Zjors' site is trouwens helemaal niet te lezen in firefox, dat is nog een graadje erger dan een stuk extra vet ;)

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
OK. Die paniek was misschien lichtelijk overdreven beschreven, maar het is wel vervelend als je iets gaat veranderen in iets waar je eigenlijk geen verstand van hebt. Als het dan ook nog fout uitpakt, voel je je een beetje machteloos. Misschien moet ik maar eens een expert raadplegen. Die van Zjors is helemaal niet te lezen? Wat sneu voor haar. Dan koester ik mijn vetgedrukte stukje maar.

Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor je compliment M. Ik vind jouw website ook erg mooi. Grappig zeg al die foto's met andere auteurs :-)

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Carien, Ik ga vaak naar lezingen en signeersessies in boekhandels. Ook nodigen wij op school elkaar schrijvers uit. Sinds vorig jaar maak ik van die schrijver op school pas foto's. Jammer. Gijs Wanders is bijvoorbeeld jaren geleden ook geweest. Die had ik ook wel op mijn site erbij gewild. In oktober komt Kim in de bovenbouw. Leuk, hè? Lezingen vind ik altijd erg inspirerend. Mijn eigen schrijfactiviteiten komen dan weer in een stroomversnelling.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gadverdamme!!! Nu had ik mijn site met Dreamweaver omgetoverd omdat mijn oude omgeving met Word en Frontpage was ontwikkeld maar hierdoor veel onnodige code wordt gegenereerd... Gisteren de site gelanceerd ( champagne :-) ) inclusief de allernnieuwste webstats van Motigo, toen verscheen er allemaal ongewenste reclame en pop-up schermen. En als ik ergens een hekel aan heb, dan is het wel dit soort ongewenste rommel... Dus heb ik mijn oude site maar weer uit de motteballen gehaald, beetje afgestoft en op de rails gezet. En Motigo... mag van mij aan het gas! Bah... zo veel tijdsverkwisting... en dat op mijn vrije vrijdag...

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik begin pas aan een eigen site als ik iets gepublilceerd heb. Gelukkig ken ik twee personen die wel thuis zijn in het wereldje van sites maken. Alleen het up2date houden, zou ik zelf moeten doen. Is dat lastig?

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nee hoor, valt best wel mee. Als je een goed programma hebt, tenminste. De meeste prog's zijn immers zeer gebruiksvriendelijk. Ik bewandel meestal de weg met de meeste weerstand. Hierdoor leer ik goed omgaan met diverse programma's maar kom ik ook wel eens in de knoei. Ik zie er vaak een uitdaging in om het zo mooi en strak mogelijk te krijgen. Het nadeel is dan dat ik zéér weinig aan het uiteindelijke schrijven toekom. Eer dat je het weet staat de klok al op 00:00 en heb ik nog geen woord op papier gezet. Maar het is nu afgelopen met de (gratis?!) tools en grafische bewerkingsprogramma's. Geen mooie flashwebsite, niks modern forum of chatrooms voor mijn gasten. Back to the basic... Dan ziet het er maar wat minder mooi en gelikt uit. Kan mij het schelen... :-) Zo, ik had deze mentale schop onder mijn eigen r**t nodig... Ha!

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het enige programma waar je echt goed mee moet leren omgaan, is kladbklok (in ieder geval voor het niveau van dit soort sites). Als je weet wat je aan het doen bent, loop je tegen veel minder problemen aan.

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik wíl wel html 'en, en geloof me, ik heb er de nodige uurtjes ingestoken. Maar ik snap het niet. Ik kan er niet doorheen kijken, ik zie de verbanden en de plaats niet. Ik kan niet van een plat blanco scherm naar een levendige site denken. Gelukkig kan ik weer andere dingen.