Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

éénzinsgedicht

Mensen, help me even. Wat denken jullie hiervan als tekstje op een geboortekaartje? haast eindeloos verlangen werd beloond door bijna hemelse gezangen

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Cheops, door mijn moeders beroep (vroedvrouw) zie ik ontelbaar veel geboortekaartjes, met ontelbaar veel rijmpjes gruwelijke en prachtige. Ik moet zeggen pluim voor dat je zelf een gedicht verzint voor je baby, dat is je unieke kind hartstikke waard. Ik vind het altijd jammer een standaard versje te zien op zo'n kaart. Maareh... "bijna hemelse gezangen"? Wat bedoel je dan? Het roepen van je kersverse baby om melk? De kreten van je vrouw tijdens de bevalling? De ohs en ahs van de familie en vrienden als ze je baby voor het eerst zien? Of zit er een diepere (geloofs)betekenis achter? Een metafoor? Het roept bij mij best wel wat vraagtekens op en vestigt volgens mij niet direct de aandacht op de wolk van een baby, of jullie gelukkige gevoelens over haar komst, en dat is vast/misschien niet je bedoeling? Succes!

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
met 'bijna' geef ik een sarcastische noot aan het krijsen van een baby, dat naast ouderlijke gevoelens opwekken ook wel eens door merg en been kan gaan. Maar aangezien niemand het merkt laat ik het geheel weg, denk ik. Die 'haast' was er omdat het niet eindeloos duurt, maar toch een lange 9 maand

Lid sinds

17 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Okay dan haast eindeloos verlangen werd beloond door bijna hemelse gezangen Ik vind het veel te zwaar voor een klein kindje. Haast en bijna zeggen hetzelfde. En inderdaad, hoezo hemelse gezangen. En bijna hemels, dus net niet. Aards gekrijs? Maar ik vind het inderdaad ook mooi als mensen zelf iets schrijven. Dat is lovend. Dan hoeft het ook niet te gaan om literair, of mooi, lijkt me.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik denk dat je die sarcastische noot er wel in hebt zitten, ook zonder 'bijna'. Let maar op de reacties van de visite. ;)

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
De meeste mensen lezen een gedichtje en weten alleen maar of ze het 'mooi' vinden klinken of niet. Een geboorte roept bij iedereen zeer verschillende gevoelens op dus vind ik alle geboortegedichtjes mooi. Gevoelsmatig.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ah, bedoel je het gedichtje grappig? Toen ik mijn eerste opmerking gaf, interpreteerde ik het stukje als romantisch-blij-mooi, "diep" misschien. Maar alles hangt natuurlijk af van de kaart waar je het op drukt. Stel dat je een vrolijke kaart hebt met een geinige cartoonbaby erop, dan komt het wel over dat het gedichtje grappig/licht sarcastisch moet zijn. Dan is juist dat "bijna" wel leuk en snap je wel dat "hemelse gezangen" met een knipoog bedoeld is. Ik ging bij mijn opmerking blijkbaar uit van een rustige kaart.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mara
De meeste mensen lezen een gedichtje en weten alleen maar of ze het 'mooi' vinden klinken of niet. Een geboorte roept bij iedereen zeer verschillende gevoelens op dus vind ik alle geboortegedichtjes mooi. Gevoelsmatig.
Heel juist, eigenlijk.

Lid sinds

17 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
ahh ja, als het grappig bedoeld is, dan heeft het wel wat. Bedenk wel dat sommige babies heel rustig zijn. Die van mij keken de eerste tijd alleen maar verbaasd om zich heen.

Lid sinds

17 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
precies, en toen ze dat doorkregen, begonnen ze toch met hun aards gezang dat bijna niet van deze wereld leek;)

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind een mooi gedicht. Heel mooi, zelfs. Alleen zou ik het zelf niet op een geboortekaartje willen hebben. Maar ik weet de smaak van de gelukkige ouders natuurlijk niet.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oei, wat heb ik veroorzaakt? Nee, nu nog niet maar ik verlang haast eeeiiiindeloos :) De bevalling is uitgerekend op 28juli maar we zijn er allen van overtuigd dat de baby vroeger komt. Vrouwlief heeft stillaan een hekel aan de harde buiken en krampen, de verplichte rust die ik haar opleg en enkel de stampen en porren van onze overaktieveling bieden soelaas. Groeten Cheops ;)

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Een baby mag naar eigen inzicht veertien dagen voor òf veertien dagen nà de geplande dag verkiezen ter wereld te komen. Dus Cheops, houd moed! Sterkte in de komende uren of dagen. En neem de hand van je vrouw maar een keertje méér in jouw hand.

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vindt het een leuk geboorte gedichtje en net zoals er al gezegt is een ieder heeft zijn eigen idee en gevoel erbij. Een baby komt waneer het wil en wachten duurt nu eenmaal lang maar wordt vast beloond met een heerlijke krijs van de kleine straks ;) Trouwens het is toch geen tweeling want je staat dubbel in de lijst 8) met je vraag over je gedichtje.

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
O ik zie dat er meer dubbel staan in de lijst maar Cheops ik bedoelde dit als grap Twee keer dus tweeling maar dit gaat nu dus niet echt op nu er meer dubbel staan. :) 8)

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Men heeft mij verzekerd dat het geen tweeling wordt. Ook ben ik zelf de helft van een tweeling dus slaat dat een generatie over, naar verluidt.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ergens op de valreep: ik vind het absoluut kunnen. De ondertoon is bij dergelijke kaartjes vaak ironisch, het is tenslotte geen overlijdensbericht. Ik vind het goed, het feit dat je het zelf geschreven hebt overstijgt sowieso de snippers uit de catalogus.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En ja hoor. Het kleine olifantje is geboren! :) Hij heet Aaron woog toen 3.920kg, mat 51.5cm en kwam voor het eerst op moeders arm liggen op 23 juli. Drie uurtjes arbeidskamer en plop! Daar was ie. :) De tweede dag stond op zijn prestatiestaat dat hij zeer temperamentvol is, dus dat belooft. We zijn nu ongeveer een kleine maand later en meneer heeft nu al hongerdagen. We hebben een website : http://users.telenet.be/aaronswereld groeten Cheops

Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ah, een leeuwtje, toch? Wordt vast de Lion King dan ;) Gefeliciteerd!