Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik val steeds in slaap

Ik ben een kinderverhaal aan het herschrijven. Moet een beetje opschieten, want het is een afscheidskado voor de vriendjes van mijn kinderen (ivm verhuizen). Helemaal perfect hoeft het niet, het is gewoon voor intern gebruik zeg maar. Ik loop de lijn van het verhaal na, zet vt om in tt en haal zoveel mogelijk spel en telfouten eruit. Daarna nog een keer hardop lezen en dan is het goed genoeg. Tenminste, het zou goed moeten zijn. Maar of me dat gaat lukken ... ik val steeds in slaap! Letterlijk. Gapen, knikkebollen, ogen vallen dicht. Okay, het is een verhaal in 30 delen voor het slapen gaan. Maar de bedoeling is dat de kindjes zouden slapen. Niet ik! Wie kent dit en wat deed je toen?

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wheheh! Blijkbaar werkt het dan heel goed... Misschien kun je het technische verbeteren aan iemand anders overlaten? vt naar tt omzetten kan een ander ook, tenslotte.

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oe! Ventilator aan! Dat is een goeie. Wonderer, jij hebt ook gelijk, maar omdat ik in mijn hoofd gehaald heb dat het deze maand af moet zijn doe ik alle correcties in een keer. Je zou zeggen, genoeg om me wakker te houden!

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Felle lampen aan (als je 's avonds werkt)? Ik kan absoluut niet slapen als het (te) licht is, misschien werkt het voor jou ook. En veel cafeine drinken.

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het klinkt gek, maar als ik een heel saai verslag moet schrijven en dat lukt niet, ga ik altijd even iets actiefs doen. En dan niet ijsberen, maar echt een stuk fietsen of wandelen of zo, beetje frisse lucht. Niet dat ik zeg dat je verhaal saai is, het heeft denk ik meer te maken met heel lang op dezelfde plek in dezelfde omgeving zitten. Als je je ogen en lichaam een beetje prikkelt, wordt het vanzelf weer actiever. Actie is reactie!

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
muziek, iets kleins eten of drinken, iets actief doen, eventjes een break nemen... het werkt allemaal bij mij. Maar zodra ik terug bezig ben kan de vermoeidheid toch snel weer toeslaan... het beste wat je kunt doen is denk ik op tijd beginnen, voordat je moe wordt :)

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik laaf me altijd aan blikjes stierendrank als het niet de bedoeling is dat ik in slaap val. Meestal helpen die zó goed, dat ik eerst heel actief word (lichamelijk) en daarna in een flow terechtkom. Overigens zou je zoals Rudolf zegt ook wel bij jezelf te rade moeten gaan waaróm je in slaap valt. Of het aan de verhalen zelf ligt. En ook: ben je je grenzen aan het verschuiven? Wordt het ongemerkt elke avond een kwartiertje later dan de avond ervoor? Pas op hoor, straks ren je jezelf voorbij.

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is af! Zojuist verstuurd naar lulu. Dankzij de ventilator, dank je Oscar. De anderen ook bedankt; de stierendrank hou ik gedachten voor het geval ik nog eens zoiets stoms wil doen! De moeilijkheid was, het moest af. Ik had dertig afleveringen geschreven in dertig dagen, schrijven, 's avonds voorlezen, ergste fouten corrigeren. De eenendertigste dag begon ik met herschrijven. Doorlezen, continuiteit en verwijderen van losse verhaallijnen. Weer 's avonds voorlezen, en dan later op de avond corrigeren en dwars door de tekst heen de onlogische zaken aanpakken. Bij dat stuk 's avonds viel ik dus steeds in slaap. Ik kon het wel dromen. @ Eufdrie, je gokte het goed, die sluipende kwartiertjes werden halve uurtjes en ineens lag ik niet voor half een in bed. @ Rudolf, of ik het verhaal goed vind? Onmogelijk om te zeggen. Dat is het beroerde van dat snelle werken, er is geen tijd voor reflectie. Het zou nu eigenlijk een half jaar moet liggen. Gelukkig zijn de kinderen snel tevreden, ze spelen er zelf in mee, dat maakt het meteen leuk. Ik zal een stukje bij de boekpresentatie zetten en beloof mezelf; dit doe ik nooit meer!