Lid sinds

16 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

cursus kinderboeken schrijven

Op de zaterdagen 26 mei, 2 en 9 juni geeft Wim Daniëls een driedaagse cursus ‘schrijven van kinderboeken’. Aan de hand van teksten die de cursisten zelf hebben geschreven en in de loop van de cursus schrijven, wordt aangegeven op welke punten iedereen zich zal moeten verbeteren om kans te maken bij een echte uitgeverij binnen te komen. Er is in de cursus veel aandacht voor ieders individuele schrijfstijl. Theorie komt ook aan bod maar steeds ten dienste van wat iemand daadwerkelijk schrijft. De cursus richt zich zowel op fictie als op non-fictie. Deelnemers moeten voorafgaand aan de cursus al een tekst insturen. De cursustijden zijn op alle drie de dagen van 10.00 uur tot 16.30 uur, met een onderbreking van een uur voor de lunch. Locatie: een mooi gelegen kantoorboerderij vlak bij kasteel Croy tussen Aarle-Rixtel en Stiphout. De cursuskosten zijn 400 euro. Dat is inclusief 3x een lunch en inclusief cursusboek. Inschrijven kan via: w.daniels@chello.nl. Telefonische inlichtingen via: 040 2464993 of 06 48814976.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ken je niet persoonlijk, Wim, maar wel je beide boeken over het schrijven voor kinderen. Ik heb er veel aan gehad en ik zit inmiddels bij uitgeverijen binnen. Misschien hebben die boeken wel net dat ietsje extra gegeven aan mijn schrijfstijl :) Aan een cursus heb je nog net wat meer, denk ik. Dus mensen, zo'n cursus zou ik zeker serieus overwegen. Bewaar wel je rekening, want als je eenmaal een contract hebt bij een uitgever trek je alsnog deze cursuskosten van je inkomsten af bij de belasting. ;)

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Op 26 mei is mijn dochter jarig en op 9 juni heb ik een feestje. Zo'n cursus lijkt me wel heel leuk, maar of ik er zo'n bedrag voor over wil hebben is nog de vraag.

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Zo'n cursus is net dat beetje extra wat je nodig hebt om je eigen 'foutjes' te willen zien. Ik heb bij Script+ (zoals zovelen voor mij) diverse workshops gevolgd en een eigen boek erbij hebben is handig. Ik vind jouw laatste boek (ik ken alleen het laatste) heel helder en handig, Wim. Leest lekker weg en alles duidelijk uitgelegd. Waarschijnlijk is een cursus van jou even goed als je boeken!

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jammer dat ik dit nu pas zie, meneer Daniëls. Ik heb ook uw boek in bezit, en heb het regelmatig als naslagwerk gebruikt. Geeft u vaker cursussen? (Oftewel: komt er nog een keer een kans?)

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb ook boeken van Wim Daniels en heb er veel uitgehaald en nog. De cursus lijkt mij een hele goede aanvulling op mijn schrijven maar de prijs is voor mij toch te hoog. Begrijp natuurlijk dat het niet anders kan maar toch.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ook ik heb een boek van Wim Daniëls. Misschien kunnen we eens met een hele club gaan en om groepskorting vragen.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed idee, Rosali! Ik ben zéker geïnteresseerd! @ Sigyn: het wás zeker niet te laat, maar ik heb een enorm volle agenda (fulltime baan, fulltime getrouwd, midden in de bouw van een nieuwbouwhuis, midden in de verkoop van eigen huis, daarnaast paardrijden, schrijfclub ehm ... PFFF).

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Met alle respect voor de expertise van W. Daniels: hij plaatst gewoon gratis een commerciële advertentie. Daar is het forum niet voor. (Heb je mij weer. Ja, anderen moeten duur voor een advertentie betalen op de homepagina of elders. En Daniëls geeft geen enkel antwoord op de vragen die hem gesteld worden. Hij is enkel lid geworden om zijn waar aan te prijzen: 'lid sinds 3 weken en 4 dagen' - dat is precies op 5 mei wanneer hij zijn advertentie plaatst. Welgeteld heeft hij 1 bericht geschreven: de aankondiging van zijn cursus. Ik vind dat Dries daar beter op moet letten).

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Da's dus meteen een nadeel van de verdwenen Pb mogelijkheid, je kan de brave borst niet eens even aan zijn virtuele jasje trekken. Het is wel fijn dat we nu weten dat meneer Daniels nu ook trainingen geeft, was ik wat mobieler dan (ach dan een heleboel), hoe dan ook, gezien zijn boeken lijkt me dit een goede en nuttige training. Maar Marrie Jeanne heeft ook gelijk, een ander moet gewoon de advertentiekosten betalen.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Aan de andere kant: hoewel hij geen advertentiekosten heeft betaald, waren wij wél op de hoogte van de cursus.Zonder dit forum waren we dat niet geweest. Lijkt mij alleen maar prettig.