Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Zelf meebeslissen over de voorkant van het boek?!

Hallo,

ik had een vraagje. Zou je misschien zelf mogen beslissen over de voorkant van het boek? mag je ook zelf tekeningen maken? of een hele mooie foto meesturen? of denken jullie dat uitgevers dat niet toestaan?

groetjes Anna

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Sorry, ik was niet volledig genoeg.
Mijn vriendin heeft haar boek in eigen beheer uitgegeven (ik weet niet of dat uitmaakt) en zij heeft bijna helemaal haar eigen omslag gemaakt.
Maar ik kan me voorstellen dat het niet altijd en overal kan.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Het lijkt me sowieso niet handig om dat te doen op het moment dat je je manuscript voor het eerst opstuurt. Pas als de uitgever zegt "hier willen we wat mee doen", zou je het eventueel naar voren kunnen brengen, bijvoorbeeld vragen wat zij in gedachten hebben voor de omslag of zo.

Maar ik neem aan dat een uitgever goed weet wat voor soort omslagen wel en niet werken, dat is zijn vak tenslotte, dus luister ook zeker naar hun adviezen.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik zou het niet weten, maar ik hoop wel dat ik wat inbreng krijg als ik mijn verhaal ooit naar de uitgever zou sturen. Ik heb namelijk al een idee voor de voorkant, die had ik ook getekend op de voorpagina van een versie die ik ooit heb uitgeprint.