Nederlandse uitgevers vs Vlaamse uitgevers
Ik vroeg me ineens af of als je bij een Vlaamse uitgever zit, je markt dan automatisch groter is, omdat die boeken ook in Belgie worden uitgegeven, of dat het niet uitmaakt.
Ik vroeg me ineens af of als je bij een Vlaamse uitgever zit, je markt dan automatisch groter is, omdat die boeken ook in Belgie worden uitgegeven, of dat het niet uitmaakt.
Re: Nederlandse uitgevers vs Vlaamse uitgevers
Ik heb eens een Vlaamse uitgever benaderd en die verwees mij door naar hun Nederlandse vestiging.
Groeten,
Nick
Mijn uitgever is Nederlands en het boek is ook in België uitgebracht. Volgens mij geldt dat voor alle uitgeverijen.
Uitgevers uit Nederland en België hebben het over het Nederlands taalgebied en betekent dus Nederland en Belgisch Vlaanderen. Dat is hun marktgebied.
Misschien is een belgische uitgever wel eerder geneigd een boek in het frans te laten vertalen?? Dat zou ik graag willen omdat mijn 'boek' het goed zou doen op de franse markt :wink: .
Yeah, ik weet wel dat het in beide landen op de markt is, maar ik heb toch het (onterechte?) gevoel dat het anders is. Maar dat zal wel niet, een uitgever wil natuurlijk zoveel mogelijk verkopen.