Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

raar?

ik zit nu op de middelbare school en mijn passie is verhalen schrijven.
ooit ben ik begonnen aan een, voor mij, lang verhaal. wat nu wel af is maar goed. mijn vriendinnen vinden dat ik raar ben, dat ik zoveel kan schrijven en 'zoveel' inspiratie heb en mijn ouders begonnen bij het eerste hoofdstuk heel hard te lachen..

nu is mijn vraag

zijn schrijvers nu echt zo raar of ligt dat gewoon aan de mensen waarmee je praat?

p.s. er zijn maar twee personen die mij hierin serieus nemen, weet niet waarom..

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Als je uit een milieu komt waar niet veel gelezen wordt en op alles wat maar iets te maken heeft met "kunst" of "intellectualiteit" zal het inderdaad sneller raar gevonden worden. De vraag is meer of jij je daardoor wil laten tegenhouden.

Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Toen ik op de middelbare school zat, vonden ze me ook raar. Je moet je daardoor niet laten de-motiveren. Dat deed ik wel, heb een aantal jaar niet meer geschreven, waar ik nu heel veel spijt van heb.

Gewoon doorgaan. Jij vind het leuk. Iemand anders vindt weer iets anders leuk.

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

wonderer wrote:
Als je uit een milieu komt waar niet veel gelezen wordt en op alles wat maar iets te maken heeft met "kunst" of "intellectualiteit" zal het inderdaad sneller raar gevonden worden. De vraag is meer of jij je daardoor wil laten tegenhouden.

iedereen weet dat ik graag lees, dus dat is het niet..
en ookal lacht iedereen mij uit ik ben niet van plan om me daardoor tegen te houden, dit is voor mij eigenlijk een motivatie om door te gaan, om te bewijzen dat ik het kan..

maar ik vroeg het mij gewoon af

Silent Dream wrote:
Toen ik op de middelbare school zat, vonden ze me ook raar. Je moet je daardoor niet laten de-motiveren. Dat deed ik wel, heb een aantal jaar niet meer geschreven, waar ik nu heel veel spijt van heb.

Gewoon doorgaan. Jij vind het leuk. Iemand anders vindt weer iets anders leuk.

Dank je zal ik ook zeker doen!

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik werd ook uitgelachen vroeger om mijn eeuwige geschrijf.
Ze vonden me maar een autistisch aandoende eenling :lol:

Daarnaast zong ik ook veel en dat vonden ze ook al stom :cry:
Maarre... dit najaar komt wel mijn eerste CD uit :lol:

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Marlies77 wrote:
Ik werd ook uitgelachen vroeger om mijn eeuwige geschrijf.
Ze vonden me maar een autistisch aandoende eenling :lol:

Daarnaast zong ik ook veel en dat vonden ze ook al stom :cry:
Maarre... dit najaar komt wel mijn eerste CD uit :lol:

oh gefeliciteerd!
toch maar goed dat je door gegaan bent dan ;)
hoe gaat je cd heten?

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

"Jij ook altijd met je boek" was een kreet die mij vaak naar mijn hoofd is geslingerd, tot ik er gedemotiveerd van raakte.
Kennelijk is schrijven iets héél geks.
Maar ondertussen ligt er toch maar mooi een boek van mijn hand in de winkels, dus ik zou zeggen: volhouden en doorschrijven.
Omring je, indien mogelijk, met andere mensen die het wel waarderen wat je doet.

Eufdrie

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Debora wrote:
Marlies77 wrote:
Ik werd ook uitgelachen vroeger om mijn eeuwige geschrijf.
Ze vonden me maar een autistisch aandoende eenling :lol:

Daarnaast zong ik ook veel en dat vonden ze ook al stom :cry:
Maarre... dit najaar komt wel mijn eerste CD uit :lol:

oh gefeliciteerd!
toch maar goed dat je door gegaan bent dan ;)
hoe gaat je cd heten?

'Dream of Innocence'.

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik kreeg ook naar m'n hoofd dat het ziek was dat ik zoveel ideeën heb :lol: Maar diegene bedoelde het niet lullig, hij is best aardig :P

Ik ben alleen vandaag ook nog meerdere malen voor autist uitgemaakt (komt doro hetf eit dat ik in de pauze zat te lezen en ook tijdens het lopen).

Zou ik daarom stoppen met lezen en schrijven? No way, ik luister amper naar wat anderen van me vinden, waarom zou ik daar nu ineens aan beginnen?

Wedden dat - zodra er iets in de winkel van je ligt - ze niet meer zeggen dat het raar is, maar juist supertrots zijn?

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

iedereen echt super bedankt, ik wist al dat ik gewoon door zou gaan met schrijven maar dankzij jullie is het gevoel nog sterker. Bedankt!!

Lid sinds

18 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Lekker blijven schrijven.
Ieder mens heeft wel iets raars.

Nee, ik denk creatieve mensen, of schrijvers observeren meer, staan meer open voor nieuwe dingen en begrijpen veel meer.
Sommige mensen zijn zo rechtlijnig, en vinden veel dingen maar raar.

Niet te veel van aan trekken, je komt vanzelf genoeg mensen tegen die je wel begrijpen.
Mijn echte vrienden vinden het juist leuk dat ik zo met schrijven, en muziek bezig ben.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Bij mij op school wordt ook telkens gezegd "zit je weer te schrijven". Maar die opmerkingen maken wel dat ik blijf doorgaan!

Tigergirl wrote:
Ik ben alleen vandaag ook nog meerdere malen voor autist uitgemaakt (komt doro hetf eit dat ik in de pauze zat te lezen en ook tijdens het lopen).

échte autisten zie je bij mij op school genoeg, ik zit op een speciale school voor mensen met een stoornis in het autistisch spectrum. En dat je telkens maar één ding doet is maar één kenmerk van autisme, het is veel meer een contactstoornis, zo van ik-sluit-me-af-van-de-wereld-omdat-de-wereld-te-druk-is ofzoiets.
Ik heb helaas ook zo'n stoornis. Misschien helpt me dat juist om zo te blijven schrijven, ik heb vaker van dat soort autistische hobby's gehad (alles weten van één onderwerp). Komt nu heel goed uit. :P

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik ken een autist die schrijft als een basisschoolkind,
maar klussen dat die man kan!
Houd hem iets voor en hij maakt het.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Mijn enige echt goede vrienden zijn degenen die ik via schrijffora heb leren kennen. Op school vinden ze me ook maar raar. Komt niet alleen door het schrijven (ook doordat ik vwo zou kunnen maar op havo zit en meer van dat soort leuke dingen) maar toch.

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Leesbeest wrote:
Mijn enige echt goede vrienden zijn degenen die ik via schrijffora heb leren kennen. Op school vinden ze me ook maar raar. Komt niet alleen door het schrijven (ook doordat ik vwo zou kunnen maar op havo zit en meer van dat soort leuke dingen) maar toch.

Misschien toch beter doorstromen naar de VWO. Ik bedoel, als je het aankunt, is het toch zonde om het niet te doen.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik vind het wel leuk eigenlijk, als mensen me 'raar' vinden. Je zou mensen eens naar me moeten zien kijken, als ik in de trein, liggend in een park of op een bankje bij het Buitenhof aan het schrijven ben. Ik heb plezier in wat ik doe, en ik vind mezelf óók raar, aangezien ik soms ideeën heb die te stom voor woorden zijn.
Ja, ik ben raar, en ik vind het nog leuk ook. En mijn meeste vrienden zijn ook raar, want ze hebben bijna allemaal wel een vreselijke passie. Films maken, zingen, gitaarspelen, acteren, ook schrijven. We zijn allemaal raar :P

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

't Is makkelijker je identiteit te bouwen op iets "raars" dan op iets dat iedereen heeft, denk ik.

Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hey, ik ken het gevoel. Ze vonden mij op de middelbaar ook raar (waarschijnlijk nu nog steeds wel :wink: ). Ik zweeg altijd erover, maar na mate ik ouder werd, begon ik er ook opener over te worden. En nu heb ik grotendeels mensen om mij heen, die het leuk vinden dat ik het doe, of ze het begrijpen... tsja, dat weet ik niet, maar ze respecteren het wel!

Dus als jij het gewoon leuk vind om je met schrijven (of andere kunstvormen) bezig te houden, moet je gewoon lekker door gaan. Want ooit hé, ooit komt er een boek van jou uit en dan hebben die mensen waarschijnlijk geen praatjes meer :wink:

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik ken dat gevoel, iedereen vond me raar omdat ik zoveel las en schrijf, maar goed, daar moet je boven staan. Ik heb wel vrienden, maar ik heb nooit ergens bijgehoord en zit daar allang niet meer mee. Ik ben gelukkig met hoe ik ben en ben er trots op dat schrijven mijn hobby en uitlaatklep is! Ik werk nu zelfs (tijdelijk) bij een regionale krant!

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Een vriendin van me schrijft ook en ik heb een andere vriendin aan hets chrijven gekregen. Maar m'n voorliefde voor boeken is voor hen onbegrijpelijk :lol: Ik heb enkel m'n ratten en konijnen (en familie toch ook wel ) meer lief dan die papieren schatten :) Nee, hoor, dat lieg ik. Maar boeken zijn me wel dierbaar, tenminste, m'n favorieten.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Deborah, ik zou je graag eens een dag meenemen naar mijn werk. IK werk in een fabriek als technieker en wanneer ik in een pauze zelfs maar een boek in mijn handen heb, bekijken ze me met spottende blik, neerbuigend alsof ik hier niet thuis hoor. Dan vragen ze me hoe ik zoiets kan lezen? Tja, kan ik er iets aan doen dat het enige wat hun interesseert pc-spelletjes zijn en films, auto's en mooie 'grieten'?

Ik hoef al helemaal geen 'moeilijke woorden te gebruiken of ik wil de geleerde meneer spelen. Of redetwisten over Darwin's theorieën of Hawkins heelal-verhalen citeren of wat dan ook...

Zie je , je bent helemaal niet alleen :D

Join the club

PS. wat zijn je favorieten, Tigergirl ?

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Waar Leeuwen Sterven - E. Campbell, Ontvoerd - Greet Beukenkamp (beide boeken leen ik continu uit, maar nu hebebn dezelfde mensen ze al 4 maanden :( ) en de serie over Torak en Wolf - Michelle Paver.

Ik vind juist pc-verslaafde jongens raar :roll: Ik kreeg net en hele riedel met letters en cijfers voor m'n kiezen, alsof ik meteen moest snappen dat dat een bepaalde pc is met zoevel geheugen en zoveel modules en de hele mikmak :?
Die zijn echt gestoord :lol: Geintje ;) Maar ze lijken wel verdomd veel die richting op te gaan :lol:

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

trannel wrote:
Misschien toch beter doorstromen naar de VWO. Ik bedoel, als je het aankunt, is het toch zonde om het niet te doen.

De reden is tamelijk ingewikkeld, daar ga ik in dit topic verder niet op in. In het kort: ik wil zo snel mogelijk naar de HKU en daarvoor is havo genoeg. :wink:

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Leesbeest wrote:
trannel wrote:
Misschien toch beter doorstromen naar de VWO. Ik bedoel, als je het aankunt, is het toch zonde om het niet te doen.

De reden is tamelijk ingewikkeld, daar ga ik in dit topic verder niet op in. In het kort: ik wil zo snel mogelijk naar de HKU en daarvoor is havo genoeg. :wink:

Wat is HKU?

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Kunst in Utrecht?

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hogeschool voor de Kunsten Utrecht.

De opleiding die ik wil doen is DVTG oftewel Design for Virtual Theatre and Games. Maar misschien moet daarvoor een schooltopic in het schrijverscafé gemaakt worden. ;)

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Virtual Theatre?

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

tja, opzich ze vonden mij eigenlijk al raar voordat ik schreef haha
maar ik ben blij dat ik niet de enige ben die dat heeft :)