Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

site beginnen of niet

Hoi allemaal ben erg nieuw hier maar vroeg mijn af wat jullie van mijn idee vinden. maar begin eerste met sorry ben erg slecht in nederlands heb Dislektie dus mijn zins opbouw is erg slecht. nu komt het leuke ik wil graag een site beginnen wat over boeken gaat en het schijven van boeken waar je net zo als hier advies kan winnen allen wil ik graag de meeste boeken in een flippage op de site zeten zo dat iedereen zijn eigen boek online krijgt en dit zonder betalling iedereen wil altijd geld zien kan nergens een site vinden waar je niet moet voor betallen elke boek kost geld en dat vind ik zonder. lezen moet leuk zijn vooral voor kinderboeken als het boek online komt kan iedereen het lezen verder vind ik het wel vreemd zit al jaren met het idee en weet dat ik Dislektie heb maar wil het zo graag ik denk wel dat het wat wordt wat vinden jullie ???????

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Als dat je ultieme wens is, dan gewoon beginnen, Plankton. Iedereen is met twijfel begonnen. Succes.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zulke sites bestaan al. Je zou dus (om succes te krijgen) iets anders moeten doen dan je concurrenten.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zulke sites bestaan al. Je zou dus (om succes te krijgen) iets anders moeten doen dan je concurrenten.
oke welke dan heb zitten zoeken kon niets vinden ? verder flippage ik ik nergens tegen ja bij de kruitvat als folder maar verder niet :-)

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Pageflip of welke variant daarop dan ook, lijkt me geen praktische manier om tekst weer te geven. Het is handig voor folders en daar wordt het dan ook het meest voor gebruikt. Voor tekst is het lastig te maken, lastig te editen, niet doorzoekbaar etc etc. Dus het is eigenlijk logisch dat er nog niet online gepubliceerd wordt met Pageflip. Flash is gewoon niet goed voor weergave en bewerken van grote stukken tekst.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Pageflip of welke variant daarop dan ook, lijkt me geen praktische manier om tekst weer te geven. Het is handig voor folders en daar wordt het dan ook het meest voor gebruikt. Voor tekst is het lastig te maken, lastig te editen, niet doorzoekbaar etc etc. Dus het is eigenlijk logisch dat er nog niet online gepubliceerd wordt met Pageflip. Flash is gewoon niet goed voor weergave en bewerken van grote stukken tekst.
opzicht valt het wel mee ik heb een boek met foto in pakweg 5 min gemaakt dus dat valt wel mee dat is meer mijn ding dan het nederlands :) verder is het ook leuk vooral kinderboeken om daar ook een audio bestand toe tevoegen ivm kleine kinderen die nog niet goed kunnen lezen die kunnen dan op de audi kliken en het boek wordt voor gelezen :)

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
het klinkt mij wel interessant in de oren, maar hoe wil je het aan gaan pakken? Waar ga je de boeken vandaan halen? Alleen amateurs, aangezien ze gratis voor je schrijven? Is de site wel interessant genoeg om te bezoeken (ie is de kwaliteit hoog genoeg, zeker voor kinderboeken lijkt me dit van belang)? Ben wel benieuws tot in hoeverre je dit hebt doorgedacht..

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Misschien kan je je daarin wel onderscheiden: een site waar kinderen online boeken kunnen lezen en ook nog eens spelenderwijs met de computer leren omgaan. Kun je een ebook maken die interactief is en waar allerlei opdrachten in komen te staan of zo. Of slaat dit nergens op?

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
het klinkt mij wel interessant in de oren, maar hoe wil je het aan gaan pakken? Waar ga je de boeken vandaan halen? Alleen amateurs, aangezien ze gratis voor je schrijven? Is de site wel interessant genoeg om te bezoeken (ie is de kwaliteit hoog genoeg, zeker voor kinderboeken lijkt me dit van belang)? Ben wel benieuws tot in hoeverre je dit hebt doorgedacht..
bedankt voor alle reacties ik heb gisteren de website naam aangevraagt, dus ga ik deze week aan de site werken. verder omdat ik erg Dislekties ben heb ik de meeste dingen in mijn hoofd zitten. maar inderdaat het is bedoelt voor amateurs of kinderen die graag een boek willen schijven. verder kunnen uitgevers ook de boeken lezen en een klein mailtje sturen. dan wordt het boek uitgegeven zonder dat je zelf moet leuren naar een uitgever.somige zijn ook goed in schijven maar niet om een illustratie te maken op het forum. daarom wil ik ook een afdeling maken voor zulke dingen waar je de wensen kenbaar kan maken. verder is er iemand die dat wel kan maken zodat je tweewerelden hebt die samen kunnen werken. ook heb je vaak mensen die willen helpen voor de site en voor de nederlandse taal :) dus ben druk bezich om alles te regelen ps mag je hier op de site vragen of mensen willen helpen of dat mensen boeken hebben voor de site zodat ze geplaats kunnen worden?

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
ps mag je hier op de site vragen of mensen willen helpen of dat mensen boeken hebben voor de site zodat ze geplaats kunnen worden?
Zolang je geen commerciële bedoelingen hebt kan ik me niet voorstellen dat iemand daar een probleem mee heeft?

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
nee dat is zeker niet de bedoeling ik heb vandaag nog even zitten kijken over de flippage. als ik een boek maakt voor kinderen. Vanaf welke leeftijd moet het boek nou voorgelezen worden ivm audio bestand. Ik denk tot een jaar of 7 maar wat denken jullie ?

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Voorgelezen kan tot heel laat, zolang je maar een geschikt boek voor die leeftijd hebt. In groep 8 van de lagere school wordt vaak ook nog voorgelezen, en die kinderen zijn echt wel ouder dan 7!

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Plankton, eerlijk gezegd denk ik dat het voor jou verdomd moeilijk zal worden om een serieuze site te maken. Mensen verwachten een foutloze site, dus je zult alle teksten door een ander moeten laten schrijven, want jouw teksten wemelen van de fouten. En eerlijk gezegd zie ik veel fouten die niets met dyslexie te maken hebben. Ik vrees dat je Nederlands gewoon slecht is. Bijvoorbeeld de d's en de t's aan het eind van een werkwoord. Welke woorden horen al dan niet aan elkaar. Dat soort dingen. Je vraagt een eerlijk advies, leuker kan ik het niet maken helaas. :confused: Aan je enthousiasme zal het niet liggen, maar nu nog een goede vormgeving.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Plankton, eerlijk gezegd denk ik dat het voor jou verdomd moeilijk zal worden om een serieuze site te maken. Mensen verwachten een foutloze site, dus je zult alle teksten door een ander moeten laten schrijven, want jouw teksten wemelen van de fouten. En eerlijk gezegd zie ik veel fouten die niets met dyslexie te maken hebben. Ik vrees dat je Nederlands gewoon slecht is. Bijvoorbeeld de d's en de t's aan het eind van een werkwoord. Welke woorden horen al dan niet aan elkaar. Dat soort dingen. Je vraagt een eerlijk advies, leuker kan ik het niet maken helaas. :confused: Aan je enthousiasme zal het niet liggen, maar nu nog een goede vormgeving.
bedankt voor je eerlijk advies, inderdaad erg slecht met nederlands en dat het moeilijk zal worden dat weet ik. Maar ben goed in ontwerpen en het maken van site. het stukje grafisch is dan ook voor mijn weg gelegt.een goede Redacteuren is dat ook erg belangrijk voor mijn ivm het bekijken van het forum en site. ik denk wel dat het een gat in de markt is en zeker een grote groep mensen zal aanspreken. verder ken ik weinig mensen die een site gemaakt hebben die de tekts zelf hebben gescheven ivm het correcte nederlands :) maar time wil tel

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Voorgelezen kan tot heel laat, zolang je maar een geschikt boek voor die leeftijd hebt. In groep 8 van de lagere school wordt vaak ook nog voorgelezen, en die kinderen zijn echt wel ouder dan 7!
nog ouder! denk eens aan de opkomst van de audio boeken.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Voorgelezen kan tot heel laat, zolang je maar een geschikt boek voor die leeftijd hebt. In groep 8 van de lagere school wordt vaak ook nog voorgelezen, en die kinderen zijn echt wel ouder dan 7!
nog ouder! denk eens aan de opkomst van de audio boeken.
ja zeker dat denk ik ook mijn zoon zal dat wel erg leuk vinden. zeker als het een leuk boek is :) hebben jullie nog idee waar ik op moet letten ivm de site en het idee (en goed nederlands die begrijp zelf wel)

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
hebben jullie nog idee waar ik op moet letten ivm de site en het idee
Waar je je lezers vandaan gaat halen? Hoe weten mensen waar je site is, waarom die leuk is, en waarom moeten ze ernaartoe gaan, en vooral ook: hoe krijg je ze telkens terug op je site? Een site bedenken en vormgeven is een leuk ding, maar als ie er een keer is, moet je publiek hebben. Waar haal je dat vandaan?

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
hebben jullie nog idee waar ik op moet letten ivm de site en het idee
Waar je je lezers vandaan gaat halen? Hoe weten mensen waar je site is, waarom die leuk is, en waarom moeten ze ernaartoe gaan, en vooral ook: hoe krijg je ze telkens terug op je site? Een site bedenken en vormgeven is een leuk ding, maar als ie er een keer is, moet je publiek hebben. Waar haal je dat vandaan?
Fase 1. het is belangrijk dat het een leuke en goed site wordt. Fase 2. is het in regelen van een goede forum . Fase 3. het maken van flippage boeken. er zijn veel boeken die een uitgeven niet wil uitgeven en dat kan hier wel Fase 4. is het aan melden van verschillende site zoals startpagina schoolsite`s waar veel vraag naar is. ik ga er ook niet van uit dat ik 1000 hits heb op de site maar dat moet langzaam groeien als je vaak genoeg veranderd en steeds blijft updaten blijft een site interessant.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
hoi allemaal ik ben er weer :nod: Zo zou graag even jullie mening willen horen over de uitstralling van de site. let op hij is nog niet af het forum doet het nog niet verder zijn er nog geen boeken geupload. dit gaat over de uitstralling alvast bedankt www.mijnboekonline.nl

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
hoi Anoukplant bedankt nog voor je berichtje had jij nog gekeken naar de tekts van de site. (hoe het begon) of lukte het niet het inlogen zo niet geen probleem was een beetje nieuwschierig alvast bedankt

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha plankton, wat ziet het er proffesioneel uit al! Je vraagt commentaar op de uitstraling: ik vraag me af of je site echt de uitstraling van een kindersite heeft. Is de uitstraling niet te strak, zakelijk? En is de navigatie wel kinderproof? Kijk voor inspiratie eens op de site van Donaldduck.nl. De flipboeken zien er erg gaaf uit, kan me goed voorstellen dat dit leuk is om te lezen. Om echt een voordeel te bieden boven een gewoon boek zou je wel wat meer gebruik moeten maken van de mogelijkheden van internet denk ik. Zo`n hele lap tekst op het scherm schrikt mij af, probeer eens kleine tekstblokjes te verdelen over meerdere pagina`s, met veel plaatjes. Als de plaatjes kunnen bewegen, of een geluid maken als je erop klikt is het natuurlijk helemaal gaaf! Ik denk dat je op de goede weg bent, dit kan best nog welleens wat worden! Rutger

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hi Plankton, Visueel begint het al ergens op te lijken. Net als Rutger hierboven, denk ik dat je op de goede weg bent. Er is alleen één maar en dat is het tenenkrommende taalgebruik. Ik vrees dat je daar echt professionele hulp bij moet zoeken, want anders zal je bewonderenswaardige initiatief niet serieus worden genomen. Een site met en over boeken redt het gewoon niet zonder (vrijwel) foutloos Nederlands. Lijkt me heel belangrijk dat je hiervoor snel een oplossing zoekt als je dit zelf niet voldoende beheerst. Ik wens je veel succes.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt rutgerwolf en Zjaan inderdaad het foutloos nederlands is inderdaad een probleem zeker bij mijn.' daarom ben ik erg druk met de site om er form in te krijgen en kijken wat mooi is. ik heb het forum nu een beetje makelijker gemaakt voor de kinderen en heb verschilende tropic aangemaakt. ben nu erg druk bezig met het vinden van een goede flippage en die heb ik nog niet gevonden. die ook audio bestanden afspeeld. zodra dat gedaan is ga ik op zoek naar mensen die het erg leuk vinden om deze site een kans te geven verder zullen deze mensen wel de nederlands taal beheersen (teminste dat hoop ik) Hoofdredacteur is de nieuwe hoofdredacteur van kinderboeken en kinderverhalen . die alle verhalen controleerd naar nederlands taal of het goed gescheven Redacteur Hier zijn wij voornamelijk naar op zoek. Volg jij de ontwikkelingen van kinderboeken: kinderverhalen en : boeken op de voet, en lijkt het je leuk om hierover nieuwsartikelen te schrijven om zo je een privébericht. Aanmeldingen voor deze functie worden zeer gewaardeerd. Moderator De moderator zorgt er primair voor dat het forum gezellig blijft en het natuurlijke verloop van een (serieuze) discussie niet verstoord wordt. Admin illustraties Als hoofdadmin ben je verantwoordelijk voor illustraties het beoordelen Admin audio Als admin audio van de mijnboekonline zorg je ervoor dat alle flippage boeken ingesproken gaat worden

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hi Plankton, Visueel begint het al ergens op te lijken. Net als Rutger hierboven, denk ik dat je op de goede weg bent. Er is alleen één maar en dat is het tenenkrommende taalgebruik. Ik vrees dat je daar echt professionele hulp bij moet zoeken, want anders zal je bewonderenswaardige initiatief niet serieus worden genomen. Een site met en over boeken redt het gewoon niet zonder (vrijwel) foutloos Nederlands. Lijkt me heel belangrijk dat je hiervoor snel een oplossing zoekt als je dit zelf niet voldoende beheerst. Ik wens je veel succes.
Bedankt zjaan even een vraagje de tenenkrommende taalgebruik is dat op de site of is dat in de verhaaltjes ? zou je hier iets preciezer kunnen zijn :) dat zou mijn erg helpen

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Plankton, Je hebt er waarschijnlijk niets aan, maar ik vind je manier van schrijven wel aandoenlijk. Vooral de woorden "Dislektie" en "flippage" raken me. Het heeft ook wel iets origineels. En als je je Nederlands wil verbeteren, dan raad ik je aan om de cursus "Nederlands foutloos spreken en schrijven" te doen (ik heb deze gevolgd bij het NTI). Je gaat er niet foutloos van spreken en schrijven, maar je leert wel veel over oa grammatica, tekstbegrip en sollicitatiebrieven schrijven. Om terug te komen op je vraag: Net als je bij een gebouw begint met een fundering en bij de meeste gerechten bij de basis, zou ik als ik jou was eerst proberen de Nederlandse geschreven taal beter proberen te beheersen voordat ik zo'n site opzet, die waarschijnlijk bezocht zal worden door mensen die deze taal over het algemeen heel goed beheersen. Begrijp je een beetje wat ik bedoel? Is dit voldoende antwoord op je vraag?

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Plankton, Je hebt er waarschijnlijk niets aan, maar ik vind je manier van schrijven wel aandoenlijk. Vooral de woorden "Dislektie" en "flippage" raken me. Het heeft ook wel iets origineels. En als je je Nederlands wil verbeteren, dan raad ik je aan om de cursus "Nederlands foutloos spreken en schrijven" te doen (ik heb deze gevolgd bij het NTI). Je gaat er niet foutloos van spreken en schrijven, maar je leert wel veel over oa grammatica, tekstbegrip en sollicitatiebrieven schrijven.
bedankt voor de tip ga ik zeker gebruik van maken. moet er toch een keer aanbeginnen. :D natuurlijk begrijp ik wat je bedoelt ik denk dat 98 % beter nederlands taal beheerst dan ik. als ik de site bekijkt en kijkt naar mijn nederlands zou ik dit pas 2011 een beetje beheersen sorry maar dat duurd mijn toch telang als de site maar goed is en het forum komt de rest ook goed teminste daar ga ik van uit verder kunnen mensen die wel verstand hebben van de nederlands taal toch de site na kijken en even kijken of alles goed gescheven is (het is voor kinderen) daar moet toch iemand tevinden zijn die dit graag regeld :D verder mijn ding is meer het ontwerpen van afbeeldingen en het maken van een flip page wat al erg veel werk is. dus ik werk aan de site en de uitstralling ervan het moeilijke is nu dat ik alles allen moet doen en haast niemand help,vooral het nederlands is erg moeilijk voor mijn. zodra ik een goede flippage heb gevonden en daar 3 verhalen voor gemaakt hebt met audioboek gaat het balletje wel rollen en dan kan ik mijn meer richten op het vinden van verschillende mensen die dit willen regelen.