Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Schrijfopdracht van derden

Beste mensen,

Ik ben benaderd door iemand van een jongerencentrum en die wilde mij een verhaal laten schrijven van 2000 woorden. Weet iemand wat een redelijke prijs hiervoor is?
Het wordt betaald.

Groeten,

Nick

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik zal je pb-en wat mijn ervaringen zijn. Overigens kun je ook googlen op prijzen freelance schrijvers of zoiets. Loopt zeer uiteen.

Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Zjors, als je mij ook zou willen pb'en? Ben ook benieuwd naar zulk soort dingen.

Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Haha, oké.
Edit: Ik weet het al, ff gegoogled, en 'handboek voor freelancen', kwam ik ergens tegen, ook maar besteld.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Eh, ik heb ooit gehoord: 30 cent per woord als beginner? Weet niet of dit een redelijke prijs is hoor

Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Kiwi wrote:
Eh, ik heb ooit gehoord: 30 cent per woord als beginner? Weet niet of dit een redelijke prijs is hoor

Dit is wel erg veel; ik heb eerder vijf cent per woord gehoord en gelezen.
Ligt natuurlijk ook aan de soort van de opdracht.

Groeten,

Nick

Lid sinds

18 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

@Oscar: Ik heb dat boek ook gezien, maar weet niet of het echt nuttig is voor ons schrijvers? Het gaat over freelancen in het algemeen. Ik twijfel om het aan te schaffen. Wil jij ons laten weten of je er iets aan hebt? Want dan bestel ik het ook!

Tot nu toe klampte ik altijd Zjors aan met mijn vragen over de freelance wereld en dat werkt goed! :lol:

Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

@Kim
Ik heb dat boek eens doorgekeken en inderdaad, qua 'schrijven' levert een combinatie van Zjors en googlen meer op, denk ik zo.
Maar ja, staat leuk op de boekenplank.

Iemand al eens van de 'self-shelf' gehoord?
Boekenplank in de vorm van een boek.
Als je die aan de muur hangt, met boeken erop, lijkt het net een zwevende stapel boeken, zeg maar.
Ik heb er inmiddels 3. Best grappig.
(sorry voor het off-topic gaan)

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Kim wrote:

Tot nu toe klampte ik altijd Zjors aan met mijn vragen over de freelance wereld en dat werkt goed! :lol:

Ja, want Zjors heeft dat boek in de kast staan :lol:

Ik kijk er niet veel in, soms wel.
Meestal volg ik de methode die Kim noemt: even iemand mailen of bellen waarvan ik denk dat die zoiets weet.
En soms is dat Kim. Dan klamp ik haar aan.
Je kunt overigens ook op de homepage van Schrijven vragen sturen aan het team van Schrijven. Die weten ook veel.
Dat doe ik soms ook.