Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoe noem je 'geschreven boeken' op je website?

Altijd lastig om een goeie titel voor een onderwerp te verzinnen:-) Ik ben bezig met een nieuwe website, waar zowel mijn illustratiewerk als mijn geschreven werk op te zien zal zijn. Er komt een portfolio met illustraties en daarnaast wil ik een overzicht laten zien van de boeken die ik geïllustreerd heb en de boeken die ik geschreven heb. Ik kan alleen geen mooie koppen verzinnen! Ik kom er maar niet uit. 'geschreven boeken' en "geillustreerde boeken' vind ik zo duf. Bovendien heb ik de meeste geschreven boeken ook zelf geïllustreerd. Iets met publicatie, maar wat dan? Tekst en beeld dekt ook niet helemaal de lading. Ik vind het sowieso lastig om goed te laten zien dat ik beide doe. wie heeft er op deze mooie dag een briljante ingeving?

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja, Iris, ik begrijp je probleem. Kun je de termen 'tekst' en 'beeld' gebruiken? Gepubliceerd: tekst of gepubliceerd: illustratie of een combi. Lastig, hoor. Maar soms is datgene wat misschien saai is, toch wel het duidelijkst; bij boek weet iedereen wat je bedoelt. Kun je wellicht iets vinden in het engels? Dat is sowieso vaak kernachtiger, vind ik. Succes ermee en ik laat het door mijn gedachten gaan. Wie weet kom ik nog op iets briljants....

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Getekend - Verteld. Plaatjes - Tekst. Wie is Iris? - Iris tekent - Iris vertelt. Boeken met plaatjes - Boeken met woorden. Verbeeld - Verwoord Ik zeg maar iets. De boeken die je geïllustreerd en geschreven hebt kan je dan in beide categorieën zetten.

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk, al meteen van die mensen die meedenken! Wat ben ik toch blij met dit forum! Er zitten al mooie suggesties tussen, verbeeld en verwoord vind ik mooi. En iinderdaad Anouk ik denk dat gewoon 'boeken' het duidelijkst is. Misschien dat je eerst op 'boeken' klikt en daarna kunt kiezen uit woord en beeld? Of zo?

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Boeken, en als je dat aanklikt, kun je vervolgens kiezen uit: door Iris geschreven door Iris geïllustreerd Zoiets? Het lijkt mij dan duidelijk.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
door Iris geschreven door Iris geïllustreerd
Maar dan mis je de combi's, en ik begrijp dat dat er ook al heel wat zijn. Ik geloof dat ik enkel voor "boeken" zou kiezen, maar ik zal er nog eens over nadenken. Hoe doen anderen dat trouwens Iris, heb je daar al eens naar gekeken? Ik weet bijvoorbeeld van Wilbert van der Steen dat hij illustreert, maar ook een boek heeft geschreven en hij is zeker niet de enige. Misschien dat je op hun sites op ideeën komt?

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, klopt Ing. Dan zou ze erbij kunnen zetten: door Iris geschreven én geïllustreerd Joke van Leeuwen doet ook beide. Misschien kun je eens op haar site kijken, ook?

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Toevallig net gedaan, op Joke van Leeuwen haar website gekeken. Zij heeft publicaties en beeld. Vind ik ook nog wel wat.

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Bibliografie! Da's ook een goeie. Wilbert van der Steen heeft een mooie website maar dat boek kan ik er niet op vinden.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zou een knop 'Boeken' maken en daar dan alleen de boeken zetten die je zelf geschreven hebt. Daar kunnen dus ook de boeken bij die je zelf geïllustreerd hebt. Daarnaast maak je een knop 'Illustraties' en daar zet je de boeken van anderen die jij geïllustreerd hebt. Je kunt daar dan ook je eigen geïllustreerde boeken zetten. De combi-boeken komen dus twee keer op je site voor. Succes!

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tjonge wat zijn die dingen altijd lastig. Het moet dan ook nog in zo'n klein menuvakje passen, hopeloos. Ik zou geloof ik ook gewoon voor boeken kiezen en dan daaronder kort uitleggen dat je zowel de auteur als illustrator bent. 'Auteur/Illustrator' kan natuurlijk ook als het in je vakje past. Sterkte

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Schrijfsels en Plaatjes? Misschien? Schrijfsels vind ik sowieso zelf altijd wel een leuk woord en past geloof ik ook wel bij een site. Alleen is het misschien voor jouw gevoel een te 'klein' woord, voor al het werk dat je onder dat kopje hebt staan. Als je begrijpt wat ik bedoel? Ik zal er nog eens over nadenken in ieder geval :)

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
DeEllis, bovenaan mijn website komt te staan schrijver-illustrator. Mies, schrijfsels vind ik ook een leuk woord maar meer geschikt voor losse fladders, gedachten, een weblog bijvoorbeeld! Die wil ik er ook op, dus misschien gebruik ik 'schrijfsels' wel daarvoor. Ik ben er (bijna:-)) uit. Ik doe in elk geval boeken, omdat dat gewoon de lading het beste dekt en het inderdaad ook gewoon boeken zijn. Marlies, ik volg jouw advies op. Dank allemaal voor de reacties.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Okeej haha, ja dat dacht ik al, dat schrijfsels een te 'klein' woord was haha... Ik zou wel zeer vereerd zijn als je losse fladders er onder dat kopje opkomen :nod: Dus laat je het dan even weten? :)