Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

welk geheim?!

Hallo allemaal, ik was bezig met een verhaal, maar zit nu even vast. Nu leg ik dat verhaal even aan de kant en ga ik met een ander verhaal beginnen. Ik heb al enige ideeën. Maar nu heb ik een probleem: de dertienjarige hoofdpersoon (meisje) heeft een geheim/probleem waardoor ze een beetje deprisief wordt. Ze is heel erg verdrietig maar durft het aan niemand te vertellen. Maar... welk probleem of geheim kan het meisje hebben? Waardoor raakt zo iemand in de problemen? Ik ben zelf ook nog diép aan het nadenken, maar ik kan jullie hulp zeker gebruiken! :D Groetjes, Iris

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Iertje, Hoewel ik wel wat ouder ben, schrijf ik nog maar een paar jaar en ik heb gemerkt dat je veel moet schrijven en oefenen om (iets) beter te worden. Zelf schrijf ik vaak voor schrijfwedstrijden, omdat er vaak een maximum aantal woorden van 1.000 of 2.500 is. Soms wordt er ook een onderwerp voorgeschreven. Omdat je in relatief weinig woorden een verhaal moet schrijven, leer je vanzelf schrappen en hopelijk ook beter schrijven. Ik stuur trouwens lang niet altijd mijn verhaaltje in. groetjes, Johan

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Okee deze gaat dicht. Wat een gedoe weer allemaal. Twee dingen: - Als iemand iets zegt wat in jou ogen dom, overbodig of anderszins zinloos is, ga diegene dan niet beledigen. Ik doel hierbij speciaal op MichaM. SolarCell, ik hou helemaal niet van dit soort beschuldigingen. Het maakt de sfeer er niet leuker op. - Iertje9: de inhoud van een verhaal zul je toch echt zelf moeten verzinnen. Het belangrijkste hulpmiddel van een schrijver is fantasie. Als je niet zelf kunt verzinnen wat de inhoud van je verhaal is, heb je waarschijnlijk even geen inspiratie en moet je gewoon meer boeken van anderen lezen. Twijfel je dus aan de zin van een onderwerp? Meld het mij of reageer vriendelijk.