Je 'flaptekst' schijven
Je boek is af. En nu komt het moeilijkste (althans, voor mij): schrijf een flaptekst over je eigen boek!
Tot nu toe heb ik deze tips kunnen vinden. Vat in een honderd woorden samen waar je boek over gaat. Maak het spannend en uitnodigend. Verklapt de plot niet, maar zorg dat mensen verder willen lezen.
Hoe pakken jullie dit aan? Of laat je het liever over aan een ander?
Je 'flaptekst' schijven
Werd de flaptekst niet door bureauredacteurs gemaakt?
Mogen we dat zelf doen?
Leuk!
Je 'flaptekst' schijven
:D , ik doe het nu even zelf, want ik wil alles wat niet uitgeverijwaardig is toch afdrukken, als eigen beheerboek. En als je in eigen beheer werkt ben je zomaar opeens zelf de bureauredacteur. Denk ik.
Je 'flaptekst' schijven
Ben er ook mee bezig, in gedachten dan. Ik zocht tips voor de begeleidende brief en de synopsis en dacht 'laat ik eens kijken bij BOL'. Bij BOL staat bij elk boek ook de recensie van Biblion. Zo zou mijn flaptekst dan ongeveer zijn; als een positieve recensie van Biblion, maar dan zonder plot en iets smakelijker gemaakt. Zoiets dus. Ik weet ook al precies welke tekenaar de kaft moet ontwerpen, waar een mens zich zoal druk over maakt...
Je 'flaptekst' schijven
Ik heb toen voor eigen beheer, inderdaad precies gedaan wat jij zegt. Kort, krachtig en nieuwsgierigheid opwekkend. En als je een mooie voorrecensie hebt daar een mooie zin er van op zetten natuurlijk. Nu voor het echie heeft inderdaad de buroredacteur het gedaan. Wel grotendeels op mijn oude tekst. suc6
Je 'flaptekst' schijven
Als je in eigen beheer uitgeeft, kun je misschien de achterflap nog eens aanpassen en er de - positieve - recensie van NBD/Biblion opzetten. Dat werkt!
Je 'flaptekst' schijven
Ik heb het ook zelf gedaan. Bij mij was het een kwestie van opschrijven, wegleggen, teruglezen, aanpassen, wegleggen etc etc. Net zo lang tot ik het gevoel had dat het perfect was. Ik vond het wel lastig. Ik wilde er teveel in kwijt en dat moet je niet doen. Ik probeerde alle verhaallijnen erin te verwerken, maar dat is onzin. Pak de hoofdlijn en houd het mysterieus zodat de lezer nieuwsgierig wordt.
Ik heb een dringende vraag...
Even voor de duidelijkheid:
Hi Sabrine, jij hebt een oud
Ceridwen schreef: Hi Sabrine,
Fijn om te horen, succes met
Nogmaals bedankt! (:
Hopelijk gaat ze Ceridwen
Achterflaptekst. Dit oude
Inge Leonora schreef: Dus