Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Schrijfboeken

Beste allen, Heef iemand ervaring met één of meerdere boeken uit de schrijfbibliotheek? http://www.augustus.nl/schrijfbibliotheek.asp http://www.schrijvenonline.org/boeken-bestellen Ik ben van plan om de meest zinvolle werken uit die collectie aan te kopen, maar het is wel zo handig als ik eerst weet welke dat zijn. Handboek voor schrijvers heb ik reeds doorgenomen. Zelf dacht ik aan: -Wagenaar, Pyter Voor de vorm -Aalbrecht, Heidi Schrijfstijl -Brokken, Jan De wil en de weg En eventueel later aan: -Schrijven: het begin Pim Wiersinga -Veldman, J. De zesendertig dramatische situaties -Stiller, L. Essays schrijven -Schrijven is ritme Thomas Verbogt Is er misschien iemand die één van deze boeken kwijt wil voor een prijsje? Ik ben op zoek. mvg, DOKTOOR

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heh sjitfuk. Ben ik helemaal vergeten te zeggen waarom ik op zoek ben. Ik zit soms te worstelen met taal. Vooral gezond omgaan met het cliché maakt me erg droef en naargeestig. En ik vind het ook nodig dat ik het woord ik vaak gebruik zodat ik een tekst krijg die ik zelf niet netjes meer vind. Daarom Aalbrecht en Wagenaar. Ook wordt het nu eens eindelijk tijd om mijn boek van Violet en de Dood neer te kladden. Zie Brokken. Denken de dames en heren van het forum dat het een zinvolle uitgave is, of kan ik mijn geld beter aan die zwakbegaafde zwerver uit m'n sociale woonwijk geven? Iets specifieker: is het voor mensen met een degelijke basis. of voor huisvaders (ik durf het niet aan) die dromen van een schrijversbestaan maar het verschil niet kennen tussen een punt en een komma, Tschüss Oh en zijn er nog andere aanraders die niet op deze lijst staan?

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Waar zit die dekselse search button? Drommels drommels drommels ik zoek me helemaal suf... Welbedankt trouwens :)
En nog eens drommels! 8)

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb het boek De zesendertig dramatische situaties van Veldman. Het is wel interessant, maar er staat veel in wat je al weet.

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Ik heb het boek De zesendertig dramatische situaties van Veldman. Het is wel interessant, maar er staat veel in wat je al weet.
Weet iedereen hetzelfde dan? :p

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Dr N, Als het je echt om het beslechten van je taalstrijd gaat, kan ik je Heidi Aalbrecht en Pyter Wagenaar van harte aanbevelen. Helaas wil ik mijn exemplaren nog even houden (sterker nog: die gaan echt de deur niet meer uit), dus een tweedehands exemplaar zul je elders moeten zoeken. (Bol.com, wellicht?) Jan Brokken heb ik ook. 'De wil en de weg' zijn allemaal korte hoofdstukjes over allerhande onderwerpen, van de eerste zin tot spanning, van stijl tot opmaak van je manuscript. Het is weliswaar de weerslag van de lessen creatief schrijven die hij jarenlang gaf, maar de stukken zijn allemaal een soort mini-essays, food for thought. Ik vond het heel enthousiasmerend, op een volwassen manier. 'Schrijven, het begin' ben ik in begonnen. Misschien dat andere mensen er veel aan hebben, maar ik vond het zelf veel te academisch. Ik loop echt al wat jaartjes mee in de schrijfwereld, maar af en toe kon ik geen touw meer vastknopen aan Wiersinga's betoog. Ik ben halverwege afgehaakt, iets wat me niet snel gebeurt bij schrijfboeken. Dat zou dus niet mijn eerste keus zijn (maar wie weet is dat heel persoonlijk). S.G.

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
ik vind ook nergens meer de zoekfunctie hier oh
Heb je mijn reactie niet gelezen dan? Vlak onder die van Dr.N?

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb een aantal uit de reeks en vind ze goed. De boeken van Wagenaar en Albrecht zijn erg goede naslagwerken. Schrijven is ritme, spanning in verhalen en kinderboekenschrijven kijk ik ook regelmatig opnieuw in.

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is wel interessant, maar er staat veel in wat je al weet. Weet iedereen hetzelfde dan? :p
Daar heb je een punt, Dries. Bij het lezen had ik wel regelmatig, o, dat weet ik al. Het was wel interessant, maar achteraf had ik liever dit boek geleent en een ander (schrijf)boek gekocht.