Dromen als inspiratiebron!
Ik mag graag dromen. Ik onthoud ze altijd en schrijf ze vaak op. Daarbij doe ik ook pogingen om lucide te dromen. Dit zijn dromen waarbij je weet dat je droomt. Dit is een geweldig mooie ervaring, te weten dat je nu de controle hebt over je droom en alles kan doen wat je maar zou willen. Het geeft een machtig en vrij gevoel. Het is de ultieme VR ervaring en dan ook nog eens in iets in wat je zelf bedacht hebt. Ik ben ook lid van een forum over dromen en daarin schrijven mensen hun dromen op. Vaak zitten er hele leuke dingen tussen. Je verbaast je wat je wel niet allemaal bedenkt als je slaapt.
Natuurlijk bied niet elke droom inspiratie, maar er is altijd wel een droom. En een droom was genoeg voor Mccartney om Yesterday te schrijven. Bij het wakker worden bleef er een melodie in zijn kop zitten.
@ Iertje Ik heb al vanaf
Spaansepeper schreef:@
Vannacht had ik het te warm.
Om terug te komen op de
Hallo allemaal Weet u…
Ik ben een paar maanden geleden begonnen met een boekje naast mijn bed leggen om mijn dromen in op te schrijven en het is echt interessant om af en toe eens terug te kijken op wat je allemaal wel niet gedroomd hebt. Ik had vorige maand een droom over heel veel spinnen en ik had de verklaring opgezocht via https://jouwdromenverklaard.nl/blog/dromen-over-s… en nu bedacht ik me van de week dat het eigenlijk wel was uitgekomen. Ik hoop over een jaar een soort overzicht te hebben en mogelijke verbanden tussen dromen op papier te kunnen zetten.