Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

even heel wat anders

Ik zie op het web de gekste sites. Woorden in onbruik, turbotaal, synoniemen enz.

Nu wil ik gewoon een kreet vorm geven, en kom er niet uit. :roll:

Het is een bestaand geluid van een ezel die zich bedreigd voelt. Het lijkt op het briessen van een paard met een grommende ondertoon. De eerste keer dacht ik echt dat er een draak in de bosjes zat.

Het was aarde donker en een angstaanjagende belevenis. Temeer omdat die beesten werkelijk doodstil blijven staan tot je weg bent. Ik kwam er dan ook pas later achter wat het was.

Wie kan dit in letters omzetten? Ik alvast niet. :(

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Het was aardedonker.
Ik naderde de bosjes en hoorde toen een geluid, wat mij kippenvel bezorgde.
'Brrr-IIEEEE-Aaah! BrrIIEEE-Aaah!'
Ik had nog nooit zo'n vreemd en angstaanjagend geluid gehoord.
Was het een briesend paard?
'Brrr-IIEEEE-Aaah! BrrIIEEE-Aaah!'
Voorzichtig, op mijn tenen, bang dat ik een draak achter mij aan zou krijgen liep ik op de bosjes af.
En daar achter de struiken - bibberend als een rietje - stond een ezel, oog-in-oog met het grootste aardvarken wat ik ooit had gezien.
Echt enorm groot was het harige wilde varken, hij was een kolos, angstaanjagend, énorm.
Ik vond het niet vreemd, dat de ezel bang was.
Het aardvarken schraapte met zijn hoef over de grond, als een furieuze stier die tegenover een toreador staat.
Mijn hart sloeg een slag over, het angstzweet brak mij uit.
Ik dácht het, de ezel zei het:
'Brrr-IIEEEE-Aaah! BrrIIEEE-Aaah!'

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

@Siska, je hebt er zeker wat leuks van gemaakt. :lol:

De kreet alleen is ook genoeg. Om al mijn fantasy boeken door te gaan spitten voor een te gebruiken kreet, ging me te ver, vandaar deze lekker gekke vraag.

Wie weet zijn er meer leuke kreten. Genoeg fantasy schrijvers hier.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik schrijf fantasie voor de jeugd. Ik ben veel bezig met de geluiden die dieren maken en bedenk vaak kreten. Voor paarden, dolfijnen, noem maar op. Vind ik leuk om te doen.