Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

goede voornemens?

Het nieuwe jaar is weer ingegeten en ingedronken. Bijna een etmaal voorbij en ook de warme maaltijd. Nu ben ik toch zo vreselijk nieuwsgierig naar wie van jullie tegenwoordig nog goede voornemens heeft voor de komende tijd zoals bv. een paar kilo afvallen. heb je ook een plan hoe je dit gaat doen? wat is je streefaantal kilo's dat je kwijt wil? Ik heb een plan, een voornemen en een streefaantal kilo's.

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dries, ik krijg hem niet weg nadat ik me realiseerde dat het hier niet thuishoort. Wil of kun jij hem verplaatsen naar zomaar kletsen ofzo?

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb geen voornemens Behalve, veel blijven schrijven, mezelf verder blijven ontwikkelen

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik wil afvallen, minstens een kilo of 30. Maar of dat nou echt een goed voornemen is? Dat neem ik me ongeveer 1 keer per week voor :D O, en elke dag een halfuurtje fietsen op de hometrainer.

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is ook meer gewoon voor de beweging dan om echt af te vallen :) En bij een uur zie je ook geen resultaat (bij een normaal eetpatroon). Althans dat was bij mij zo. Ik heb jarenlang minimaal 2 uur gefietst, maar niets hoor ; Als ik niet snoep, dan helpt het al een stuk. :)

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nee joh MichaM Dagelijks een half uur is prima als je eetpatroon ook gezond is. Zeker in het begin. Vorig jaar ben ik tien kilo afgevallen door een beetje sporten iedere dag. Vooral de combinatie met het eten is belangrijk. Je zou mensen nog afschrikken met jou stelling :)

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:) Ik ben zo ook veel afgevallen, Wil. Alleen ik kan het niet vasthouden :tear:

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, als je je eetpatroon ook wijzigt, ja. Maar in principe val je daar ook van af zonder dat je gaat sporten. Brits onderzoek heeft uitgewezen dat vrouwen minstens 55 minuten per dag beweging nodig hebben. Verder komt de vetverbranding pas na iets van drie kwartier echt op gang, geloof ik, maar daar kan ik naast zitten. Je verbrandt met een half uur fietsen ongeveer 250 calorieen. Dat zet ook niet echt zoden aan de dijk. Je metabolisme gaat wel wat omhoog, maar toch. Ah, what the hell. Doe gewoon wat je genoeg vindt. Mijn zaak ook verder niet.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hahaha, het nieuwe jaar is duidelijk weer begonnen (zoals elk nieuw jaar) :D

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou Micha, ik kan je persoonlijk het tegendeel bewijzen. Maar goed, daar ging het topic niet over. Mijn goede voornemens heb ik ook al geplaatst in het andere topic.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
:) Ik ben zo ook veel afgevallen, Wil. Alleen ik kan het niet vasthouden :tear:
Wil je iets vasthouden dan, als je afvalt? :) Nou ja, ik heb geen goede voornemens. Afvallen wil ook wel, maar wat krijg je dan? Hangwangen en slubberarmen? Als alles maar een beetje in proportie is, dan is het mooi. Maar ik zou eigenlijk wel twee boeken willen schrijven, dit jaar. Dus mijn voornemen zal moeten zijn: minder op het forum vertoeven! (Ook niet echt leuk). En wat ik hóóp: dat ik door research tóch de juiste informatie boven water zal kunnen krijgen en dat er hiervoor medewerking zal zijn.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als je het goed doet kan je een halve kilo per dag afvallen. Het is afzien, maar dan heb je na een tijdje ook wat. Mijn enige voornemens gaan over schrijven. Deel 1 en deel 3 van mijn Nanowrimo-verhaal schrijven, mijn eerste marathonverhaal herschrijven, verder gaan met de schrijfgroep waar ik in zit en het verhaal voor het bomenboek afmaken. Maar nu eerst rust met een heerlijke zelfgemaakte oliebol erbij.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb net een extra nieuw voornemen aan mijn lijstje toegevoegd. Ik was even een balletje aan het trappen op de vrijwel verlaten parkeerplaats achter het vrijwel verlaten gemeentehuis, toen een vrouw van middelbare leeftijd haar onder een laagje ijzel zittende auto precies op dat parkeervak tussen mijn neefje en mij zette. Ze stapte uit haar auto met een gezicht van: 'Zo!' Mijn extra nieuwe voornemen: je minder snel ergeren...

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Misschien was die vrouw van middelbare leeftijd ook wel vrijwel verlaten, eigen. Je hebt een mooie kans laten lopen!

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gelukkig Nieuwjaar allemaal! Ik streef in 2009 naar 10 - 15 kilo afvallen (elk jaar vaste prik, als het elk jaar zou lukken, woog ik niks meer :tear: ), elke week drie keer per week sporten bij Curves (is een halfuurtje per keer en goed vol te houden en zo moeten die kilo's wel lukken :thumbsup: ) en minstens zo belangrijk: aan het einde van het jaar wil ik een roman of een verhalenbundel in concept af hebben. Zo, dat is eruit! En misschien ook nog een non-fictieboek, maar daarover moet ik eerst nog weer in gesprek met de uitgever en mijn co-auteur... Succes met jullie voornemens!!!

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Misschien was die vrouw van middelbare leeftijd ook wel vrijwel verlaten, eigen. Je hebt een mooie kans laten lopen!
Liever blijf ik zelf vrijwel verlaten dan met zo'n vrouw ooit iets te beginnen... (rustig aan eigen, denk aan je nieuwe voornemen).

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hahaha, het nieuwe jaar is duidelijk weer begonnen (zoals elk nieuw jaar) :D
nou ik mis toch nog wel wat. Waar zijn de ik-moet-nu-echt-stoppen-met-rokenmensen gebleven??

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dames, om een beetje tegenwicht in de zaak te brengen wil ik graag melden dat ik er zeer graag wat kilo's bij zou willen. Met name: brede heupen en ronde schouders. Donaties welkom! Maar ook: zakelijker worden als freelancer, ik laat niet meer met me sollen!

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik dacht dat janneman een vrouw was? Hoe kom ik daar nu weer bij? Nu weet ik het niet meer. Janneman, ben je een man die brede heupen wil en ronde schouders? Of ben je een vrouw die ook wel eens wat meer in het vet wil zwemmen, hier en daar?

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hihi marriejeanne, een man met brede heupen, hoe kom je daar nou toch bij? :lol: Daarbij:ik wil toch ook zakelijker worden? Dan ben ik zeer waarschijnlijk een vrouw!

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nouhuuuh, allemaal veel succes met jullie :thumbsup: voornemens. Ik had me voorgenomen om geen goede voornemens meer te maken. Meestal komt er dan toch niets van terecht. Mijn halfslachtige goede voornemen, Zjors, is toch ook wel en weer niet stoppen met roken, dus daar komt op deze manier niets van terecht. Afvallen wil ik, maar dan liefst plaatselijk. Zeker drie kilo en dat is voor de rest van mijn lijf fataal want ik ben verder zo dun als een rietje. Dáár wil ik dan wel weer tien kilo bij maar ik weet dat dit niet gaat lukken. Voor degenen die echt willen afvallen is er een hele :thumbsup: :thumbsup: goede methode, door mijzelf uitgevonden. DE VDH-METHODE. :) Verder (alleen de eerste drie weken) absoluut geen druppel alcoholische drank dat op zich al goed is voor 2 kilo per week. Combineer dit met drie keer per week iets meer dan 16 minuten, ja echt maar zo weinig, intensieve beweging. Het beste is dan een stevige wandeling waarvan het zweet je uitbreekt, je hijgt als een uitgeputte stier en je voeten in je eigen water staan.(ik bedoel geen urine) Voor de rest is er niets aan, geen 'dieet' (de meesten gebruiken dit woord onterecht oftewel helemaal verkeerd) gewoon verstandig eten. Rest de vraag: wat is verstandig eten? Ik zou er een boek over kunnen schrijven als docent voedingsleer/dieetkunde. (wellicht een goed voornemen?

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je voor de bemoedigende uitleg, jacqueline. Even het huis stofzuigen en dweilen en ik ben klaar met mijn intensieve training. Ook goed voor het huis. Dat rode wijn een dikmakertje is, heb ik ontdekt toen ik er een poos lang niet van nam. Na een paar weken wordt het toch wat ruimer rond de riem. Lekker eten hoeft toch niet te veel caloriën te bevatten? Jonge kaas = vetter dan oude, en spek = vetter dan ham, en ham = vetter dan rookvlees. Een drupje olijfolie met wat zout en peper en eventueel wat balsamicoazijn = toch al een lekkere dressing. Een cräcker met verse kaas (0% vet) en wat za'atar of een blaadje basilicum = een lekker tussendoortje. Wie heeft er nog meer van dat heerlijks in de vermageringsvitrine? Schrijf dat boek maar, jacqueline.

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ah, goede voornemens... - veel schrijven - veel tekenen - veel lezen - blijven roken - niet op de lijn letten - minder drinken - nooit meer op een kantoor belanden Kortom: er een plezierig jaar van maken

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hmm, iets aan mijn lijn doen zou niet kwalijk zijn, maar ik neem me toch maar wat anders voor. Meer rusten cq slapen lijkt me heel belangrijk, en het schijnt dat ook dat goed is voor de lijn. Hoe ga ik dat doen? Hopelijk als het kan met de centjes misschien met een nieuw bed, zo een waarin ik niet na zes uur wakker word omdat ik pijn heb. Tegelijkertijd wil ik meer schrijven :confused: , of misschien bedoel ik dat ik doelgerichter wil schrijven. Net als Janneman wil ik wat zakelijker worden, in elk geval wat dapperder. Ik ben snel geneigd om te zeggen dat ik wat brutaler moet zijn, maar dat mocht nooit van mijn moeder, brutaal zijn, dus ik wil het dit jaar gaan bekijken als dapper zijn. Want dat mocht wel. En tenslotte wil ik stoppen met zeuren dat mijn oude huis zo leuk was en met wat meer hoop proberen om mijn nieuwe huis leuk te maken. Te beginnen met een salontafel die bij mijn andere meubels past, en er is nog meubeluitverkoop, dus hupsekee, op pad!

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja MJ, er zijn al zoveel boeken op dat gebied. Ik heb echt alleen maar voedings- en dieetkundige, verantwoorde ideen, wetenschappelijk bevestigd. Of daar nu zo'n vraag naar is, ik weet 't niet. Laat ik eerst die hype van Sonja eens afwachten totdat ze door de mand valt, want erg gezond zijn haar adviezen niet op termijn. Maar ja, wie kijkt er nu verder dan zijn neus lang is als hij wil afvallen? De instantgeneratie van tegenwoordig heeft last van directe belangenbevrediging: en wel hier en liefst NU DIRECT! :)

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, dat is ook een misvatting bij velen. je moet ervoor zorgen dat je net geen honger krijgt. Op vaste tijden eten, zes keer per dag.