Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Jullie werkomgeving, dan maar eens?

Hoe uiten jullie je inspiratie?
Mag er wat lawaai rond jullie domein hangen, zit je er te midden in of sluit je je op op zolder?
Staat er wat op jullie bureau of mag er een enkele afleiding zijn. Wat drank, benevelend of niet?
Chips erbij? gezonde knabbels? of enkel een leeg werkvlak voor je scherm en tokkelding?

De mijne staat in de living maar als ik niet gestoord mag worden neem ik een paar vellen papier mee.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik werk overal en al.

Vroeger dacht ik wel dat ik bepaalde dingen nodig had. Een boom, een dure computer, een glas absinth, maar dat is onzin natuurlijk. Als je je hoofd aanzet, doet de rest al het werk.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

ik schrijf met de radio keihard aan. Zonder kan ik niet schrijven, klinkt idioot, maar met de muziek aan maakt mijn hoofd zich leeg (op inspiratie na dan) en vloeien de zinnen het scherm op.

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik heb een heerlijke zus in huis, die continu wel wat te zeuren heeft of achter de pc wil. Daardoor ben ik ook zo blij als ze weer 'ns weg is. Mijn moeder heeftd e nare gewoonte om keihard (en hartstikke vals) met de muziek mee te blèren als ik aan het schrijven ben.
Wat wil je ook anders in de woonkamer? *kreun*
Dus ik gooi mooi Celtic Myst 2 in de CDgeval, prop de oortjes in de boxen van de PC en zet de muziek lekker hard. het overstemt dan de muziek van de radio en ik hoor het gepraat van m'n ma en zus niet, maar dat valse gezang, daar ontkom ik niet aan *zucht*En dat één meter lange snoer hangt altijd zo vervelend ver m'n handen heen :P

Bij mij ligt meestal het computermeubel vol met zooi. Schoolboeken, woordenboeken, schrijschriften, CD-roms, MP3-speler, memoblok, tijdschriften, etc. Ik stoor me er niet aan.
Eten en drinken mag van m'n moeder écht niet bij de pc. Daardoor heb ik hooguit een flesje water op de eettafel staan. Dan draai ik me halfom op de stoel en drink af en toe een slok, ideaal is het neit, dus meestal laat ik dat.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik heb meestal de radio of tv aan (heel gek, maar in stilte kan ik niet werken). Ik zit aan de eettafel, en soms is hij opgeruimd en soms niet (zoals vandaag: er ligt een tijdschrift, een mok, mijn mobiele telefoon, twee pakken thee die ik nog in de kast moet zetten).

In de avond pak ik soms een glas wijn erbij, nu drink ik thee.
Mijn twee katten zitten meestal ook in de buurt, de ene vaak op de stoel naast me en de ander vaak op de eettafel, achter mijn laptop.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

'Ik zit op mijn kamer, aan een redelijk vol bureau, dat toch wel is ingericht op het schrijven :P Meestal staat er instrumentale muziek op als ik schrijf. Ik drink of eet niets, hooguit een glas water en een kauwgummetje.'

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Raam met uitzicht op de bergen. Oud grenen tafeltje met: laptop, stereotje, aantekeningen boekje en een pen.

Rustig voortkabbelend muziekje, soms poes op schoot, wat te drinken en sigaretjes links van mij in de boekenkast.

Ik woon alleen en merk dat ik er last van heb als er iemand in de buurt is omdat ik het simpelweg niet meer gewoon ben.

Soms buiten in het winterzonnetje. :lol:

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Kiwi wrote:
ik schrijf met de radio keihard aan. Zonder kan ik niet schrijven, klinkt idioot, maar met de muziek aan maakt mijn hoofd zich leeg (op inspiratie na dan) en vloeien de zinnen het scherm op.

Niet idioot hoor, kiwi ! Het hangt er allmaal van af wat jij als persoon nodig hebt om te kunnen schrijven. Het zit in feite allemaal in het koppie. Als het je maar sust(juiste woord?).

Om een voorbeeld te geven:

Toen de Jappen Amerikaanse krijgsgevangenen wilden ondervragen gebruikten ze soms speciale technieken waarvan hun gevangenen zelfs gek konden worden. Dat werd hen ook verteld. Ze bonden hen vast op een tafel en lieten ritmisch een geruime tijd druppels water op hun voorhoofd vallen. Sommigen werden echt gek, en anderen gaven op en verklapten wat hun ondervragers wilden weten.

Wel gek is dat de boedhisten dergelijke methodes ook gebruiken om te mediteren en tot innerlijke rust te komen.

Het hangt er van af dus, welke fopmiddeltjes jij DENKT nodig te hebben.

Eigenlijk best grappig, niet?

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik schrijf bijna altijd in de huiskamer aan onze eettafel. Kop koffie erbij, pakje stroopwafels en wat mappen. Soms ze ik een muziekje op. Marco Borsato, David Bisbal, Blof...
Zodra de kids thuis zijn, breng ik mijn spullen naar mijn kantoortje. Hier kan ik ook wel typen, maar dan moet ik steeds op en neer rennen voor de koffie.
En op zolder staat mijn derde computer. Daar zit ik altijd als ik op het internet zit.

Rosali

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Mijn kamer is dusdanig ergonomisch ingericht, dat het lijkt alsof er een tornado heeft gewoed. Voor ieder object in mijn kamer heb ik de plaats van gebruik en het aantal gebruiken naast elkaar gezet en alles zo neergezet dat ik in het totaal het minste moeite moet doen om iets te pakken.

Verder staat op het bureau een beeldscherm, toetsenbord, muis, kan koffie, stapeltje nogtelezen boeken, keyboard (muziekinstrument), pakje sigaretten, asbak, webcam...

Mijn geschriften ontstaan meestal onder invloed van koffie, zo nu en dan onder invloed van THC en occasioneel onder invloed van alcohol. Immer onder invloed van muziek. :)
Pink Floyd
Jimi Hendrix
Massive Attack
...
Maar das weer een ander topic natuurlijk.

Ahum

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ju/strop-das wrote:
Mijn kamer is dusdanig ergonomisch ingericht, dat het lijkt alsof er een tornado heeft gewoed. Voor ieder object in mijn kamer heb ik de plaats van gebruik en het aantal gebruiken naast elkaar gezet en alles zo neergezet dat ik in het totaal het minste moeite moet doen om iets te pakken.

Is dat niet een tegenstelling? Heeft er juist GEEN tornado gewoed, als alles precies goed is opgesteld... of ben ik zo blont dat ik de grap mis :oops:

Wat is THC?
Of lijk ik nu een oud wijf... :oops:

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Haagje wrote:

Wat is THC?
Of lijk ik nu een oud wijf... :oops:

Nee hoor, niet oud. Waarschijnlijk ben je gewoon een keurig meisje. :wink:

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

De vijfde dimensie?
Nu kan ik het helemaal niet meer volgen.
Is het een soort drug? En dan dus een dimensie waarin je komt?

Kom op, enlighten me... (zonder echt THC te nemen dan) :lol:

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Haagje wrote:
De vijfde dimensie?
Nu kan ik het helemaal niet meer volgen.
Is het een soort drug? En dan dus een dimensie waarin je komt?

Kom op, enlighten me... (zonder echt THC te nemen dan) :lol:

THC is de werkzame stof in weed.

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

De chemische stof tetrahydrocannabinol (THC) is een psychoactieve stof die aangetroffen wordt in cannabis.

Voor de volledigheid. Was een beetje flauw van ons. :oops:

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Haagje wrote:
godje wrote:
Haagjes maagdelijk zieltje zo besmeuren, wee jullie!

Ja! Nu ben ik helemaal verpest! :lol:

Ach ach, een goed kunstenaar moet drugs nemen, vind ik. 8)

Wee, Godje, wat klinkt dat goed. Een jommekeskiaans woord, als het ware.
"Wee uw gebeente!" (net zoals Schobbejak en Schorriemorrie)

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Fré wrote:
Haagje wrote:
godje wrote:
Haagjes maagdelijk zieltje zo besmeuren, wee jullie!

Ach ach, een goed kunstenaar moet drugs nemen, vind ik. 8)

Ik ga gelijk een drugsdealer zoeken.
En wat betreft Godje's uitspraak.... ik vond dat hele zinnetje mooi!

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Haagje wrote:
Ik ga gelijk een drugsdealer zoeken.

Ik pm je even.

Fré wrote:
jommekeskiaans

Hahaha. Jef Nys, zit daar maar eens mee op café!

En oneindig veel excuses voor het off-topic gezwets.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Op het moment werk ik bij mijn schoonouders op zolder. Daar is een bureau met mijn computer erop. Eromheen een stuk of honderd verhuisdozen en andere rotzooi.
Ik kan niet schrijven als er andere mensen om me heen zijn. Dat leidt teveel af. Wel een stemmig muziekje. Liefst iets instrumentaals of iets waarvan ik de tekst niet versta.
Mijn oude huis had een balkon. Daar zat ik ook wel te schrijven. Als mijn nieuwe huis af is, heb ik uitzicht op een veld vol wilde planten vanuit mijn schrijfkamer. Helaas kan dat nog wel even duren :( .

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Haagje wrote:

Is dat niet een tegenstelling? Heeft er juist GEEN tornado gewoed, als alles precies goed is opgesteld... of ben ik zo blont dat ik de grap mis :oops:

Nee mijn kamer is juist zo verschrikkelijk netjes, dat hij er met een soortement van Einsteiniaanse kwantumkromme weer aan de andere kant uitkomt. Of, alles ligt zo precies op de juiste plek dat de ruimte door de druk van pure logica vervormt zodat het lijkt alsof het slordig is.

Grapje.
Wat ik bedoelde was, dat alles zo ligt geplaatst, dat ik er het vaakst en het snelst bij kan, bijvoorbeeld op de vloer, of aan een touwtje aan het plafond. Ziet er dus als een rotzooi uit. Geen tegenstelling dus.

Maar ook dat was slechts een dolletje.
Het is gewoon een ongeorganiseerde bende, die kamer van mij.

Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Eigenlijk kan ik overal wel werken, buiten in de natuur of op een kamer met de muziek keihard aan. Als er iets in mijn hoofd zit, dan moet en komt dat er wel uit hoe dan ook.... 8)

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Heel wisselend, maar altijd muziek aan:
- Op m'n kamer, computer op m'n tafel met zoveel zooi erop als er maar kan (tot ik ging opruimen);
- op een klein tafeltje van 45 bij 45 cm met m'n stereo-installatie er nog op;
- aan m'n tafel op school;
- liggend/zittend op m'n bed.

Lid sinds

18 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Bij mij ook heel wisselend, de ene keer moet alles opgeruimd, muziekje en kopje thee. De andere keer dood stil en troep. Soms tik ik liever en een andere keer schrijf ik liever. Soms heeft het ook te maken met wat ik aan het schrijven ben, of dat iets nieuws is of dat ik herschrijf.