Lid sinds

13 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

jouw favoriete schrijfplek

Ik schrijf het liefste overal but home, ik merk dat ik niet zo fijn schrijf thuis of bij iemand anders thuis. Ik schrijf het liefste buitenshuis, lekker in het park of bij een kop choco of glas koud drinken op een terrasje. Wat is jouw favoriete schrijfplekje, waar stroomt jou fantasie het beste?

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik schrijf het liefste tijdens kantooruren en daarom kan ik niet zeggen wáár dat is.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb een zalige plek op mijn veranda met uitzicht over de polder, daar zit ik nu vaak met laptop op schoot. Bij koud en slecht weer verhuis ik naar mijn bed. Maar als een verhaal in mij stroomt kan ik ook wat tekst op mijn telefoon intypen tijdens het uitlaten van onze honden, ook in de polder. Of schiet er in eens een prachtzin door mijn hoofd tijdens het autorijden en die sla ik op in mijn geheugen van 1 KB. :\\ Ik heb wel rust om mij heen nodig anders worden de juiste woorden tegen gehouden door de geluiden om mij heen. Dus geen tv en wauwelende gezinsleden om mij heen. :rolleyes:

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het hangt er bij mij van af in welke fase ik zit. Nieuwe ideeën en invallen kan ik overal hebben. Ik heb altijd een notitieboekje en een pen bij me. Als schrijven meer op "werk" gaat lijken, zit ik het liefst thuis op m'n vaste plek achter de mac. Ik kom af en toe wel plekken tegen waarvan ik denk dat ik daar heerlijk zou kunnen schrijven. Een huis met een serre aan de rand van een bos of een bruine kroeg met een grote leestafel. Voorlopig is tijd voor mij een groter obstakel dan ruimte.

Lid sinds

13 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
zijn jullie wel eens (als het kan natuurlijk) naar een plek/plaats geweest die voorkwam in je verhaal voor inspiratie, of een plek of plaats die er sterk op leek?

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
zijn hullie wel eens (als het kan natuurlijk) naar een plek/plaats geweest die voorkwam in je verhaal voor inspiratie, of een plek of plaats die er sterk op leek?
Ben net terug van een plek waar een Steendraak een rots heeft opgegeten. Die rots was ongeveer 5 kilometer lang en 50 meter breed. Zowel de Steendraak, als tienduizenden mensen die daar leefden zijn overleden aan de pest. Ik wist niet dat een draak kon doodgaan aan de pest. Ik wacht nog even af of dit inspiratie is. De getuigen die ik heb gesproken kwamen zeer betrouwbaar over want ik heb geen Steendraak kunnen vinden.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bij mij komt alles op papier wanneer ik alleen ben en een laptop heb. Dus dat is bijna uitsluitend thuis.

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
zijn hullie wel eens (als het kan natuurlijk) naar een plek/plaats geweest die voorkwam in je verhaal voor inspiratie, of een plek of plaats die er sterk op leek?
Het werkt bij mij eerder andersom, dat ik scenes situeer op plaatsen waar ik ben geweest.

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik schrijf het liefst thuis in m'n eentje, en dan helemaal zonder muziek of zo. Ik merk dat vooral Nederlands gepraat in de achtergrond (radio) me erg afleid. Voor inspiratie vertrouw ik volledig op eigen ervaring of fantasie.

Lid sinds

13 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik schrijf ook het liefste thuis. Liefst op het balkon of achter mijn bureau. Soms schrijf ik ook stukjes in het openbaar vervoer.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het liefst schrijf ik thuis, op mijn bed. Daar kan ik me helemaal concentreren op het schrijven. Mijn mobiel laat ik beneden, de radio zet ik aan en ik schrijf zo aan één stuk door. Heerlijk!

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik merk dat ik op mijn werk (kantoorjob) best veel inspiratie krijg. Hier heb ik op rustige momenten/pauzes ook de tijd om rond te neuzen op het internet naar tips & tricks.

Lid sinds

13 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
zijn hullie wel eens (als het kan natuurlijk) naar een plek/plaats geweest die voorkwam in je verhaal voor inspiratie, of een plek of plaats die er sterk op leek?
Het werkt bij mij eerder andersom, dat ik scenes situeer op plaatsen waar ik ben geweest.
Allebei komt wel voor!

Lid sinds

11 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
zijn hullie wel eens (als het kan natuurlijk) naar een plek/plaats geweest die voorkwam in je verhaal voor inspiratie, of een plek of plaats die er sterk op leek?
Ben net terug van een plek waar een Steendraak een rots heeft opgegeten. Die rots was ongeveer 5 kilometer lang en 50 meter breed. Zowel de Steendraak, als tienduizenden mensen die daar leefden zijn overleden aan de pest. Ik wist niet dat een draak kon doodgaan aan de pest. Ik wacht nog even af of dit inspiratie is. De getuigen die ik heb gesproken kwamen zeer betrouwbaar over want ik heb geen Steendraak kunnen vinden.
Ha! Die draak is dood omdat'ie een rots heeft opgegeten! Draken gaan niet dood aan de pest, laat staan dat er mensen over kunnen getuigen...

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb een schrijfplek in en suite van de woonkamer. In de zomervakantie onrustig en ik merk dat ik dan minder schrijf. Ik schrijf ook onderweg met de bus. Op de bushalte maak ik dan een opzet voor een verhaal, door op een blaadje kernwoorden op te schrijven. Ik heb ook een schrijfboekje bij me waar ik passages in schrijf of ideeën uitwerk. Ook schrijf ik mijn gevoelens en waarnemingen op. Toen de kinderen nog naar de speeltuin gingen heb ik daar een heel boek geschreven op de laptop. Het was ideaal: koffie en limonade bij de hand, toilet. Kinderen bezig.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Bij mij maakt het eigenlijk niet zoveel uit, zolang ik maar een comfortabele plek heb en mijn muziek. Anders word ik teveel afgeleid. Ik raak ook erg snel afgeleid van geluiden, maar niet van beelden. Ik richt mezelf enkel op mijn laptop en nergens anders op. Daarom maakt de plek ook helemaal niks uit.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
In de tuin, op mijn luie stoel. En zittend in bed, midden in de nacht, als ik niet kan slapen.

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha! Die draak is dood omdat'ie een rots heeft opgegeten! Draken gaan niet dood aan de pest, laat staan dat er mensen over kunnen getuigen...
Hmm ... een intelligente vriendin is terug die nog niet alles kan weten van/over Draken. Ik weet toch van één Draak heel zeker dat hij is overleden omdat hij teveel mensen- en schapen-lijken heeft opgegeten die waren overleden aan de pest en of schapenblaarziekte.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik schrijf thuis aan de eettafel of in mijn favoriete koffietentje. Ik heb gemerkt dat ik daar ondanks (of dankzij?) de rumoer echt in een flow kan komen.