Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Je schrijfdoelen voor mei 2014?

April is bijna voorbij, tijd voor een nieuw schrijfdoelentopic! Wat zijn je schrijfdoelen voor mei, evt. met het oog op een groter (jaar)doel? Rustig terugblikken op afgelopen maand kan hier. Veel succes en schrijfplezier!

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb een strakke planning om mijn gewone werk heen weten te krijgen. 1 en 2 mei: VF herschrijven en naar nieuwe proeflezers sturen. 3 en 4 mei: Correctieopdracht voor uitgeverij. 5 - 11 mei: De correcties van mijn thriller Ongrijpbaar doornemen. 11 en 12 mei: Hopelijk VF weer terug van proeflezers en aanpassen en insturen. 14 mei: Naar de prijsuitreiking van een plaatselijke verhalenwedstrijd. 15 - 20 mei: Een weekje vakantie! Een paar dagen in m'n eentje naar Zeeland om eindelijk te beginnen aan de herschrijf van DWG! :D Ik heb er nu al zin in! 21 mei: Trouwdag vieren. Uitloop 22 mei voor VF. Uiterlijke instuurdag, want dat weekend erna zit ook alweer volgepland met o.a. een boekpresentatie van Yvonne Deinert. En dan moet wil ik ook minithriller Pearl nog ergens tussendoor herschrijven. *zucht*

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Roman: - H7 afmaken - Start H8 - H1 t/m 6 opsturen naar proeflezer SOL: - Meedoen aan minimaal 2 wekelijkse schrijfopdrachten - Feedback geven om de schrijfopdrachten van anderen Proeflezen: - H5,6,7 L+T Lezen: - The Maze Runner uitlezen - Starten met The Scorch Trials - Starten met schrijfboek

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Deze maanden (mei / juni) deadlines in de gaten houden: microdrama 'in het honderd', opgestuurd, deadline is 20 mei en uitreiking 15 juni Obsessie, opgestuurd, 30 mei deadline en 6 juni wordt winnaar bekend J/M, opgestuurd, 19 mei is deadline en juli / aug eventueel publicatie FSB, opgestuurd, 23 juni is deadline en 28 sept. uitreiking Utrecht voor Utrecht, door eerste ronde, zondag 15 juni uitreiking, tweede ronde? Europa en vrijheid, vanaf 8 mei opsturen,14 juni deadline en 28 juni prijsuitreiking. nog schrijven: mens in beeld, eventueel 'blauw' van Limnisa (ben ik wel aan begonnen) herschrijven manuscript, schrijven begeleidende brief en synopsis. broeden nieuw boekproject. De inhoud betekent ideeën laten pruttelen tot ik warm loop voor een project. verder lezen schrijfboeken

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn schrijfdoelen voor mei: Schrijfwerk - OP (start 76 km) 92/97/100 km, pr 3/4, er 0/1 - Schrijfoefening (Last Unicorn e.a.) 15/20 - ms: AS 1 af (en naar editor) 14/5 - evt. ms: AS 2 1/5 - ms: DD1 (basis volgorde af) 11/5 - vertaling BH af + blurb BH & flaptekst MTMF (en naar editor) 10/5 - contact opnemen met editor - eerste versie PA af 4/20 - bespreking illustratrice voor P&I - EIN regelen - SM & NV (NL & EN) publiceren op AMZN, SW, NK, D2D (Apple), evt. GP - Evt. beginnetje maken met AS cover(s) 0/3 Lesgeven - BS Liefde verzenden 10/10 - Evt. BS weekspecial mk 0/5 Studie - 4 boeken lezen 13/4 * Superfox* * Adrian Mole * Year We Fell Down * Sugar & Spice * J. Bell - Middle * Glitter * Cobweb Bride * Cobweb Empire * Cobweb Forest * Adorkable * Mooiste jongen * Geek Girl * Zwarte zwaan * Sleight of Hand - 1 of 2 (aan ms verwante) films/series kijken (BSG, 100, Gr. mythologie) Planning & Promotie - 2-3x p.w. posten op FB NL en EN (probeer in elk geval 1x p.w.) 11/4-12 - 1-2x p.w. posten op AW 14/5-8 - IXL afhandelen - evt. AS site verder uitbouwen (book page)

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn plannen voor mei: - manuscript & info aanleveren bij manuscriptbegeleider - 5 dagen lekker schrijven in Frankrijk - Microdrama 100 woorden De Kosmonaut insturen (deadline 20 mei) - Pamac Koffietafel verhaal insturen (deadline 31 mei) - Schrijfatelier Alicia Obsessie verhaal insturen (deadline 30 mei) - twee blogs/columns/verhalen op m’n website - nieuwsbrief versturen

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Deze maand staat in het teken van schrijfwedstrijden: - Vlaams Filmpje - Kort verhaal voor Pamac - 2 gedichten. En ik heb 5 interviews staan, die ik nog moet uitwerken.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Eerste week zit erop. Hoe gaat het met iedereen? Hier lekker, veel en gefocust aan het schrijven. En jullie?

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Slechts een doel voor mei: John Flanders verhaal. Ik hou van overzicht. Oh, en ik heb doelloos 'loopt in 't honderd' opgestuurd.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Roman: - H7 afmaken -> gaat nog niet zo snel, ben veel bezig geweest met het herschrijven van H1 en H2. - Start H8 -> 1000 woorden geschreven - H1 t/m 6 opsturen naar proeflezer SOL: - Meedoen aan minimaal 2 wekelijkse schrijfopdrachten -> meegedaan aan kat en muis en de eerste indruk. - Feedback geven om de schrijfopdrachten van anderen -> feedback gegeven op de afgelopen twee opdrachten Proeflezen L+T: - H5 - H6 - H7 Lezen: - The Maze Runner uitlezen - The Scorch Trials -> gestart met lezen - Schrijfboek -> gestart met Kinderboeken schrijven van Wim Daniels

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Deze maanden (mei / juni) deadlines in de gaten houden: helaas geen tweede ronde Utrecht voor Utrecht gehaald. ben vooral bezig schrijfboeken te lezen. bijdrage voor Schoon Schip aan het herschrijven.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ook al snap ik helaas niks van wat jullie hier allemaal schrijven (die afkrotingen die jullie gebruiken?). Ik denk wel dat iedereen wat moed en steun kan gebruiken, om haar/zijn streefdoel te halen, dus ... go girls and boys :D Vriendelijek groeten, Jaimie

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ach ja, zolang je je eigen doelen maar snapt ;) Bedankt voor je aanmoediging. Heb je zelf ook een schrijfdoel dat je hier graag zou willen delen?

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De maand is bijna halfweg en ik post nu pas mijn doelen, wegens vakantie en een jarige dochter. Tijdens de vakantie heb ik wel al het begin van een nieuw verhaal voor Fantastels geschreven, en mijn "verplichte" leesvoer voor deze maand is ook al binnen. Fantastels (deadline 31/10) - nieuw verhaal schrijven - eerste herschrijfronde nieuw verhaal - eventueel ouder verhaal herschrijven Fantasy Strijd Brugge (deadline 22/06) - verhaal bedenken - verhaal schrijven - verhaal herschrijven en laten proeflezen Droomspiegels en scherven (roman) - herschrijven proloog - herschrijven hoofdstuk 1 - herschrijven hoofdstuk 2 - herschrijven hoofdstuk 3 - herschrijven hoofdstuk 4 (hoeft niet allemaal deze maand af, maar ik wil graag wel flink doorwerken) Verhalenbundel - Als bomen verdwijnen herschrijven - Hellehond herschrijven - Bovenstaande verhalen nog eens laten proeflezen? - Synopsis - Begeleidende brief Gentasia (deadline 30/06) - sprookje en/of verhaal voor volwassenen herschrijven Ik vrees dat dit doelen genoeg zijn voor minstens twee maanden ;)

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ach ja, zolang je je eigen doelen maar snapt ;) Bedankt voor je aanmoediging. Heb je zelf ook een schrijfdoel dat je hier graag zou willen delen?
Ik dacht eerst mee te doen aan de schrijfwedstrijd van bouqet, maar na het topic te hebben doorgelezen gisteren, serieus gaan twijfelen. Hun voorwaarden zijn wat raar vind ik, je bent je manuscript kwijt , dat is dan van hun en ze mogen het onder jouw naam dan wel zomaar wijzigen zonder je toestemming. Nu heb ik nog nooit zoiets gedaan , dus ik weet niet hoe het anders in zijn werk gaat, maar las precies toch, dat de uitgever dat niet zomaar doet zonder overleg met je? Ik ben een cursus 'korte verhalen' bezig? Mijn huiswerk is steeds een verhaal van 1500 woorden. Soms is het een opgegeven thema, meestal mag je zelf kiezen. Dat zou ik zeker deze maand nog moeten zien te schrijven. En ik was dus al begonnen met plannen voor dat verhaal, voor de bouqetwedstrijd, en nu weet ik niet goed wat ik ermee wil gaan doen. Nu is het zo leuk dat ik er graag een boek van wil maken, maar ik heb dat nog nooit gedaan en ik lees dat 60 000 woorden het gemiddelde is, dat is vééél hé , lijkt mij toch :D Ik heb wel wat stukken die ik kan uitbreiden, maar wil het ook niet gewoon vol krijgen, het moet een goed en mooi verhaal blijven, waar je in blijft hangen en niet dat je denkt, ppff, dat is er maar ingezet om het vol te krijgen. Geen idee, of ik deze uitleg hier allemaal mocht plaatsen, anders sorry :confused: Vriendelijke groeten, Jaimie

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
1 en 2 mei: VF herschrijven en naar nieuwe proeflezers sturen. Done. 3 en 4 mei: Correctieopdracht voor uitgeverij. Done. 5 - 11 mei: De correcties van mijn thriller Ongrijpbaar doornemen. --> Een flink eind op weg, nog niet helemaal klaar. 11 en 12 mei: Hopelijk VF weer terug van proeflezers en aanpassen en insturen. De printer staat te ratelen, hij mag vandaag op reis naar België. 14 mei: Naar de prijsuitreiking van een plaatselijke verhalenwedstrijd. Eerste prijs binnengesleept. 8) 15 - 20 mei: Een weekje vakantie! Een paar dagen in m'n eentje naar Zeeland om eindelijk te beginnen aan de herschrijf van DWG! :D Ik heb er nu al zin in! --> Dagje uitgesteld omdat ik gisteren nog moest werken. Correcties van Ongijpbaar afmaken en dan DWG tevoorschijn halen. :) 24 mei: Naar boekpresentatie van 'Het midden van nergens' van Yvonne Deinert.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoe gaat ie allemaal? We zijn halverwege mei. Zelf ben ik lekker (en soms minder lekker) bezig met mijn manuscript, en jullie?

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, ook mei vliegt weer voorbij... Gelukkig nu 5 dagen schrijftijd in Frankrijk! - manuscript & info aanleveren bij manuscriptbegeleider [strong]verstuurd[/strong] - 5 dagen lekker schrijven in Frankrijk - Microdrama 100 woorden De Kosmonaut insturen [strong]overgeslagen[/strong] - Pamac Koffietafel verhaal insturen (deadline 31 mei) - Schrijfatelier Alicia Obsessie verhaal insturen (deadline 30 mei) - twee blogs/columns/verhalen op m’n website [strong]column Fietsland en blog Minibiebs[/strong] - drie 120 woorden verhalen > [strong]mee bezig: 2 / 3[/strong] - nieuwsbrief versturen

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hier gaat het goed, lekker druk bezig! Roman: - H7 afmaken - Start H8 -> 2000 woorden geschreven - H1 t/m 6 opsturen naar proeflezer SOL: - Meedoen aan minimaal 2 wekelijkse schrijfopdrachten - Feedback geven om de schrijfopdrachten van anderen Proeflezen L+T: - H5 - H6 - H7 Lezen: - The Maze Runner uitlezen - The Scorch Trials -> Halverwege - Schrijfboek -> Nog 1 hoofdstuk

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Laatste weekje van mei komt eraan. Hoe gaat het met iedereen? Lekker bezig? Hier een tevreden schrijfster, ben lekker aan het werk. En jullie?

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb nog steeds niet veel gedaan, enkel bezig geweest met het herschrijven van hoofdstuk 3 van "droomspiegels en scherven" en vruchteloos brainstormen voor de FSB.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Paar wedstrijden overgeslagen, maar aan de rest meer aandacht besteed... tevreden :nod: - manuscript & info aanleveren bij manuscriptbegeleider [strong]verstuurd[/strong] - 5 dagen lekker schrijven in Frankrijk [strong]heel geslaagd weekje![/strong] - Microdrama 100 woorden De Kosmonaut insturen [strong]> overgeslagen[/strong] - Pamac Koffietafel verhaal insturen [strong]> overgeslagen[/strong] - Schrijfatelier Alicia Obsessie verhaal insturen [strong]ingestuurd[/strong] - twee blogs/columns/verhalen op m’n website [strong]column Fietsland, blog Minibiebs en verslag van schrijf5daagse[/strong] - drie 120 woorden verhalen http://www.120w.nl/s/Inge-Hulsker - nieuwsbrief versturen [strong]verstuurd[/strong]

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
1 en 2 mei: VF herschrijven en naar nieuwe proeflezers sturen. Done. 3 en 4 mei: Correctieopdracht voor uitgeverij. Done. 5 - 11 mei: De correcties van mijn thriller Ongrijpbaar doornemen. De PDF is klaar. 11 en 12 mei: Hopelijk VF weer terug van proeflezers en aanpassen en insturen. VF is hopelijk goed aangekomen in Averbode. 14 mei: Naar de prijsuitreiking van een plaatselijke verhalenwedstrijd. Eerste prijs binnengesleept. 8) 15 - 20 mei: Een weekje vakantie! Een paar dagen in m'n eentje naar Zeeland om eindelijk te beginnen aan de herschrijf van DWG! :D Ik heb er nu al zin in! DWG doorgelezen en voor de personages lijstjes aangelegd. 24 mei: Naar boekpresentatie van 'Het midden van nergens' van Yvonne Deinert. Was een mooie presentatie!

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mei is voorbij en ik kan nog steeds niets schrappen, maar heb wel al een begin van een verhaal voor de FSB op papier staan (en heel het verhaal in mijn hoofd) :)