Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Titel voor kerstromannetje

Titel voor kerstromannetje(Omnibusje met 2 verhalen) Hoi, Ik ben met een Kerstromannetje bezig waar twee verhalen in staan. Het eerste verhaal gaat over een jonge weduwvrouw met 2 kleine dochtertjes. Het verhaal speelt zich af in de zeer koude kerst van 1975, haar man is drie jaar daarvoor overleden. Hij bleek niet goed genoeg verzekerd te zijn en ze moet het huis uit, de kerk wijst haar een huisje toe in een bos. Dat een eindje afgelegen ligt van het dorp. Ze probeert de endjes aan elkaar te knopen, maar op kerstavond gebeurt iets dat haar leven doet veranderen. En het tweede verhaal gaat over een jong gezin, waarvan de vader op zee vaart. Maar of vader op tijd thuis is voor de feestdagen, is nog maar de vraag, want er raast al dagen een vreselijke storm. Nu is mijn vraag: Ik ben aan het gissen voor titels van de omnibus. Ik heb nog geen pakkende titel bedacht, wie wil me daar in helpen? Alvast bedankt. Vriendelijke groet

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Pff... Daar vraag je nogal wat, Adrie. Ik zou zo een-twee-drie niet met een goede titel op de proppen kunnen komen. Wel met een clichétitel. Thuis met Kerst, bijvoorbeeld. Of: Het wonder van Kerst. Volgens mij zou ik alleen een frisse titel kunnen verzinnen als ik de verhalen helemaal zou lezen. Tijdens het lezen zou ik mijn ogen open houden voor een detail dat symbool staat voor het hele verhaal. Ik ben nu Een schitterend gebrek aan het lezen van Arthur Japin. Deze woordcombinatie wordt in eerste instantie als een grapje gebruikt. Later raakt de hoofdpersoon mismaakt en krijgt de titel een wrange lading. Ter illustratie. Succes met het zoeken naar een titel.

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het verzinnen van een titel vind ik sowieso al heel moeilijk, en met zo weinig informatie is het helemaal niet te doen. De vraag is natuurlijk ook wat voor soort titel je in gedachten had. Wil je een ironische lading, een grappige lading, dubbelzinnig, iets dat letterlijk voorkomt in de tekst, iets abstracts?

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Even los van de titel, ik zou een boekje met twee verhalen geen omnibus noemen. Dat zal technisch wel kloppen, maar ik verwacht toch een iets grotere verzameling romans/verhalen in een omnibus.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
"Kerstduo" zou mijn keuze zijn. Het laat veel te vragen over waardoor ik het zou oppakken om de achterflap te lezen.

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Adrie, fijn weer iets van je te horen! Dit zijn mijn voorstellen, ik hoop dat je er iets aan hebt. Kan je geen stukje laten proeflezen? Ik veronderstel dat beide verhalen een "happy end" kennen, daarom deze titels. Groetjes, Lien Een heuglijk kerstfeest. Een hartverwarmende kerst. Een kerst om nooit te vergeten.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Titel voor kerstromannetje(Omnibusje met 2 verhalen)
Kerst(ro)mannetje komt zo (met het kerst(omni)busje) 8)

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Titel voor kerstromannetje(Omnibusje met 2 verhalen)
Kerst(ro)mannetje komt zo (met het kerst(omni)busje) 8)
Hahahaha, die vind ik echt leuk!

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:) Dit is trouwens wel de laatste keer dat ik mijn inspiratie op vragen van Adrie Zwaan loslaat. Het is gewoon eenrichtingsverkeer, we krijgen op onze vragen in zijn topics vrijwel nooit antwoord. Hij kijkt wel, maar is te beroerd om te reageren of ergens anders mee te doen.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi, Leuke titels allemaal. Ik ga er vast een van tussen uit pikken. En (eigen ik ben niet te beroerd om te reageren. Ik heb een 8.00 tot 18.00 baan. En wat zag ik toen ik thuis kwam? een hele rits mails van s.o. Mijn dank daarvoor. En straks om 19.00 ga ik weer beginnen met het kerstverhaal te schrijven en misschien is hij eind november klaar. Wel lastig dat ik met schrijven het van de avonduren en het van weekenden moet hebben. Gr. Adrie

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wit schuim (zowel een verwijzing naar het zeeschuim, als naar sneeuw) Of enkel Schuim. Golven.

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
- kerst in duplo - eerste en tweede kersdag - dubbellicht - twee kerstkaarsen