Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

woordenaantal Young Adult roman

Beste SOL-lers, hopelijk is er iemand die mij kan helpen met het volgende. Als nieuwe uitdaging ben ik onlangs begonnen met het schrijven van een manuscript voor een Young Adult roman. Ik heb veel gezocht op internet naar algemene richtlijnen, alleen kan ik niet ontdekken wat de lengte van een YA ongeveer 'moet' zijn. Weet iemand van jullie wat een gebruikelijke lengte is? Ik dacht zelf aan ongeveer tussen de 25.000 en 40.000 woorden.

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank voor alle reacties! Ik ben bezig met een verhaal voor meiden, 13+. Nu ik aan het schrijven ben, merk ik dat het meer chicklit-achtig wordt. Wel heel erg leuk om te doen. Een keer iets anders.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Zoals eerder gezegd, als je je verhaal goed verteld maakt het woordenaantal niet uit. Ik ben 17 en ik lees alle lengtes, zolang het verhaal maar goed is. Als je alles in een bepaald woordenaantal gaat proppen heb je grote kans dat de lezer dit doorheeft en niet meer geïnteresseerd is. Ik las recent 'De angst van de wijze' van Patrick Rothfuss, het vervolg van een eerder boek. Zijn boeken zijn onmogelijk dik maar ik verslind ze letter voor letter ;)