Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Onze favoriete Brabantse Schrijver

(Dries, als dit de verkeerde plaats is voor dit bericht, wil je het dan verplaatsen?) Ik vond een heel mooie oproep: 'Wat is úw favoriete Brabantse boek?', en dacht meteen aan 'onze' Zjors. Ikzelf stem natuurlijk op haar, op haar actuele boek 'Pas op, Tirza!', dat gaat over internetverleidingen en chatten, met tips en adressen waar hulp gezocht kan worden. Hier volgt de integrale tekst van de oproep: Wat is úw favoriete Brabantse boek? Stem mee voor de Publieksprijs der Brabantse Letteren! De Publieksprijs der Brabantse Letteren gaat nu van start. Iedereen die de Brabantse literatuur een warm hart toedraagt is uitgenodigd om zijn of haar favoriete Brabantse schrijver te steunen en te stemmen op een van de kandidaten. Er komen maar liefst 90 boeken in aanmerking, variërend van romans tot dichtbundels en van kinderboeken tot literaire thrillers. Onder de kandidaten bevinden zich bekende namen als Leon de Winter, Esther Verhoef en Ted van Lieshout, maar ook zeventien debutanten, zoals Ricus van de Coevering, Martijn Benders en Roel Smits. Auteurs zijn afkomstig uit alle delen van de provincie. Een compleet overzicht van alle kandidaten vindt u hier. Ook u kunt meebepalen wie de winnaar wordt van deze prestigieuze prijs. Steun uw favoriete Brabantse schrijver en stem hier! Stemmen kan tot uiterlijk 1 maart 2009. De winnaar van de Publieksprijs ontvangt een cheque t.w.v. € 1.000,-. Naast de Publieksprijs worden twee juryprijzen uitgereikt: de Schrijversprijs, t.w.v. € 5.000,- en de Wentelprijs, t.w.v. € 2.500,-. De jury bestaat uit Vondelbiograaf Piet Calis, schrijver Stijn van der Loo en kunstredacteur Mieske van Eck. De winnaars van de prijzen worden bekendgemaakt op 15 maart 2009, in het Chassé Theater in Breda. Boeken die in aanmerking komen voor de Prijzen der Brabantse Letteren zijn geschreven door een auteur die geboren of woonachtig is in de provincie Noord-Brabant en die in 2007/2008 een zelfstandig literair werk uitbracht bij een uitgeverij. De Prijzen der Brabantse Letteren worden georganiseerd door LiBra, het Literair Informatiepunt Brabant. Meer informatie vindt u op www.libralink.nl.

Lid sinds

17 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb ook gestemd en verwacht bij winst dat we allemaal mogen komen eten. :nod:

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi lijstje boeken staat er. Ik moet eerlijk toegeven dat ik Adri FTh heb gekozen. Maar met de stemmen van dit forum kom je aardig ver, zjors! succes!

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat is ook heel sympathiek, Lucatero, want vorige keer was hij heel teleurgesteld dat alle prijzen aan zijn neus voorbijgingen. Ik gok deze keer dat de prof-jury Beitske Bouwman kiest. Prachtig boek heeft die geschreven.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zit nog weleens bij adri in de kroeg. vandaar. Een pintje voor deze jongen, zegt hij dan met zijn brabantse aardigheid.

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:>: zie hieronder :thumbsdown:

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
[ ... ] Onder de kandidaten bevinden zich bekende namen als Leon de Winter [ ... ]
Ik wist niet dat hij een Brabander was. :? :? :?

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ze mogen ook in Brabant geboren zijn of daar een tijd hebben gewoond. Het wordt nogal ruim opgevat. AFTh woont ook al jaren ergens in de buurt van de bekende grachtengordel. Er zijn er een boel die hier niet wonen.

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En ik woon al achtentwintig jaar in Brabant, zonder een spoortje van een zachte 'g'. Ik denk dat ik maar eens behoorlijk op je ga stemmen, Zjors.

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dan had jouw uitgever jouw boek ook kunnen insturen dus. Jammer dat dat niet gebeurd is :tear:

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha, maakt niet uit, hoor, Zjors. Ik zit bij een Amsterdamse uitgeverij en dat is het risico van het vak, denk ik. Zij zijn niet zo op het zuiden georiënteerd. Jouw uitgeverijen zitten meer in het zuiden, Altiora en Averbode en zo?

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Uhm... ik geloof niet dat mijn uitgevers in Brabant ztten. Ja, Averbode zit in Belgie, dat is dan nog wat zuidelijker. Altiora? Wie is Altiora? Daar zit ik (nog) niet denk ik :confused: O, ik heb ze even gegoogled. Hum... misschien zit ik daar toch. Verwarrend...

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Even m'n zelfgemaakte reuzenposter op het al tijden niet gezeemde raam plakken. 'Stem op ons Zjors, onze favoriete Brabantse Schrijfster!'

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb ook op 'Pas op, Tirza' gestemd, want ik vind het echt een goed boek. :thumbsup: Zjors!

Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
'Beetje' een subjectieve stem, want de meeste van de andere boeken ken ik niet, maar pas op Tirza heeft die van mij dus ook.