Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Film script

Hallo, Al wat jaren schrijf ik verhalen. Mijn doel is voornamelijk een lang verhaal van 300 a 400 pagina's. Het gaat natuurlijk niet om de pagina's maar om verhaal zelf. Maar wat ik steeds meer in de gaten heb is dat ik eigenlijk beter ben in kortere verhalen. En meer in scene's wil schrijven, dus bepaalde gebeurtenissen kort. Dan heel uitgebreid pagina's lang een situatie vertellen. Het is dan ook mijn droom om ooit een boek/verhaal/script van mij verfilmd te zien. Dromen mag :\\ Maar ik weet dat dat iets is wat volgens mij best onmogelijk is. Ik bedoel waarom zou mijn verhaal een film waard zijn? In ieder geval, hebben andere mensen dat ook? Of kijk ik teveel films? :confused: Noor =================== “Keep your face to the sun and you will never see the shadows.” Hellen Keller.

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb dat gevoel ook wel eens, maar bij mij komt omdat ik zelf een kortfilm (van 30min.) heb moeten maken in 2 maanden tijd waarbij het resultaat voor die tijdspanne nog niet zo slecht was. Dus ik ben van plan om zelf mijn boek dat binnenkort zal uitkomen zelf te gaan verfilmen. Ik verwacht er niet teveel van, maar ik vind het idee wel leuk om te kunnen kijken naar iets wat je zelf gemaakt hebt en daarbovenop een verhaal dat je zelf hebt ontworpen. Filmwereld is een harde wereld net als die van auteurs, elke wereld is hard, maar een doel nastreven in die wereld is altijd leuk (het bereiken komt er nog extra bovenop als plezier). Wat zou mijn boek waard zijn als ik het uitgeef? Dat is dezelfde vraag als diegene die je stelt over de film. Het is het doel dat je ermee wil bereiken, het is ook het proces/de evolutie die je daarmee doorleeft hebt, het plezier, dat telt.

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Darkrainop, wat leuk! jij doet er in ieder geval wat mee. Het plezier is inderdaad wat telt. Soms vraag ik mij wel af, als je kijkt naar twilight en 50 shades of gray. Waar deze vrouwen zijn begonnen.. weet iemand dat? Zaten deze vrouwen in eerste instantie ook niet gewoon thuis, te genieten van het schrijven in hun woonkamer met rond rennende kinderen? En daarna... (jaren later) Tadda verfilmd!

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik droom daar ook wel eens van. Dat komt vooral omdat ik heel visueel ingesteld ben, als ik schrijf of mijn eigen verhaal lees zie ik dat echt heel gedetailleerd als een film in mijn hoofd, en dan denk ik soms wel eens: wat zou dit fragment mooi zijn als het verfilmd zou worden! Ik heb er zelfs eens aan gedacht om mijn verhaal op te sturen naar een filmproducent, zelfs naar een website gegaan en een contactadres opgezocht, maar er toch vanaf gezien omdat het toch niets wordt ;). Ik blijf wel realistisch. Maar stiekem hoop ik ergens wel dat een filmproducent één van mijn boeken toevallig in handen krijgt en het een film waard vindt, haha! Heel wat jaren geleden heb ik kort mogen proeven van het maken van een film. Mijn zusje had voor school de opdracht om een korte kerstfilm te maken die tijdens de kerstmarkt op school zou worden afgespeeld. Ik heb toen het script geschreven en ook zelf een rolletje gehad. Ik vond het geweldig, en ik denk er nu nog steeds veel aan. Het was maar een simpel amateurfilmpje van 15 minuten, maar ik vond het echt heel leuk. Zo jammer dat ik de DVD waar hij op stond kwijt ben :(.

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
MyrShalom, wat jammer dat je er niet mee door bent gegaan. Je kan pas afgewezen worden als je het eerst probeert natuurlijk. Nu heb je jezelf afgewezen. Nou, dat is het precies ook met mij! Ik zie alles gebeuren wat ik schrijf, ben ook visueel ingesteld. Als ik het ook niet kan zien of het is niet logisch dan kan ik het ook niet schrijven. Stiekem hoop ik dat ook MyrShalom, wie weet...

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind films maken wel leuk, maar ik zou niet willen dat een van mijn verhalen "zomaar" werd verfilmd. Gewoon omdat film een ander medium is. Er wordt minder aan de verbeelding overgelaten, en er is nauwelijks ruimte voor diepgang of bespiegeling en wat dies meer zij. Ik heb wel een te verfilmen verhaal geschreven, gewoon omdat degene die me op het idee bracht een filmmaker is. Dus heb ik rekening gehouden met de beperkingen van een amateurfilmmaker (budget, niet teveel rollen, weinig locaties). Overigens zijn korte verhalen vaak niet erg voor een film, sterker nog: korte verhalen zijn vaak beter te verfilmen dan lange. Een gemiddelde roman moet flink gesnoeid worden voor die in een avondvullende film past.

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
MyrShalom, wat jammer dat je er niet mee door bent gegaan. Je kan pas afgewezen worden als je het eerst probeert natuurlijk. Nu heb je jezelf afgewezen.
Tja, ik denk een stukje onzekerheid en bang voor afwijzing. Of nog erger, dat er helemaal niet gereageerd wordt. Want dan weet ik pas echt dat mijn verhaal belachelijk is ;-). En daarnaast weet ik ook eigenlijk niet of ik het wel echt wil. Nederlandse films vind ik vaak niet bepaald goed... Dan zou ik het naar Hollywood moeten sturen, wil er een film uitkomen waar ik echt trots op kan zijn. Maar dat zie ik echt nog niet gebeuren hoor, haha!

Lid sinds

12 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Waarom blijven dromen? Wie niet waagt niet wint!
Zo is dat, Noor. Als je ergens juist bij moét durven dromen, is het wel bij het schrijven. Scenario's schrijven is ook een vorm van schrijven, alleen met andere regels. Het is een beknoptere, technischere vorm dan bijvoorbeeld een roman. Ik ben dat gebied net een beetje aan het verkennen, omdat ik met het idee loop mijn korte verhalen te gebruiken als basis voor een nieuwe, Nederlandse televisieserie. Nu wil ik niet zeggen dat ik al helemaal weet hoe je een scenario schrijf, maar het begint wel duidelijker te worden. En door het scenarioschrijven krijg ik door hoe ik betere proza kan schrijven: met goede dialogen. En: nee, je kijkt nooit teveel films. Ik haal waarschijnlijk de meeste van mijn inspiratie en ideeën uit films. Bovendien is het belangrijk om met een technisch oog (kritisch) naar films te kijken, als je wilt begrijpen hoe scriptschrijven werkt. Bovendien is het niet erg om te 'blijven hangen' in korte verhalen. Kleine juwelen kunnen ook schitteren, als je ze maar hard genoeg oppoetst. Ikzelf concentreer me momenteel ook op het herschrijven van mijn korte verhalen die ik ruim 10 jaar geleden heb geschreven. Met wat nieuw geleerde technieken wil ik ze nu maken tot wat ze eigenlijk moeten zijn.