Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Je schrijfdoelen voor maart 2013?

1 maart 2013 - 9:54
Februari zit erop, tijd voor een nieuw schrijfdoelentopic! Wat zijn je schrijfdoelen voor maart, evt. met het oog op een groter (jaar)doel? In dit topic kun je je schrijfdoelen noteren en je vorderingen bijhouden. Rustig terugblikken op afgelopen maand kan hier. Grote jaardoelen stellen, kan hier. Handige plantips: - maak je doelen zo concreet mogelijk - verdeel grote (jaar)doelen in kleinere maand- of weekdoelen - breek kleine doelen in nog kleinere, haalbare & makkelijk afvinkbare stapjes - zet de stappen op volgorde van belangrijkheid - concentreer je op de belangrijkste stap Veel schrijfplezier! http://betoverendschrijven.files.wordpress.com/2008/12/judy-koot-schrijfcursus-klein-bruin.jpg?w=300&h=225

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
15 maart 2013 - 22:41
@katniss Het prinsje dat koning werd, leuk! Vraag me toch af of dat plan al klaar lag, anders heb je dat snel voor elkaar gekregen sinds de speach van Trix :nod: @Diana Kijk, al 4 van de 5 geturfd, en we zijn pas halverwege de maand. Ik zie een paar extra scenes aankomen... :thumbsup: Mijn lijstje: – schrijfweek in Ierland [strong]super geslaagd![/strong] – bloggen over de schrijfweek op m'n website > http://www.ingehulsker.nl/letterdyfe-house – manuscript 3 hoofdstukken herschrijven – inzending wedstrijd Niemand mag het weten van Fenikso [strong]op het nippertje ingestuurd[/strong] – Roald Dahl verhalen lezen ter voorbereiding op schrijfwedstrijd Tales of the Unexpected – elke week een thema-verhaal op 120w.nl > http://120w.nl/s/Inge-Hulsker/

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
15 maart 2013 - 23:19
Wedstrijden: - eventueel iets schrijven/insturen voor wedstrijden met deadline in maart of april als ik er nog interessante vind --> wedstrijd voor april gevonden: http://www.schrijvenonline.org/nieuws/city2cities… deadline 08/04, max. 700 woorden, moet lukken --> inmiddels is mijn verhaal bijna af, nog een beetje schaven - een verhaal schrijven voor "tales of the unexpected" (deadline 31/05), herschrijven en proeflezer(s) zoeken --> één + tweederde verhaal af in eerste versie, begonnen met het herschrijven van het eerste verhaal en een proeflezer gevonden Verhalenbundel: - laatste pagina "het lied van de sterrenjongen" nog eens bekijken - verder gaan met herschrijven "als bomen verdwijnen" PF verhalenworkshopverhaal 2011 eindelijk helemaal afwerken en insturen naar Parelz Themaverhalenproject: - verhaal van ca. 2000 woorden afmaken en nieuwe verhalen schrijven van ca. 800 en ca. 3000 woorden --> de afgelopen week niet verder gekomen dan brainstormen 100x100 project

Lid sinds

15 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
16 maart 2013 - 16:53
Mijn manuscript afkrijgen zodat het naar mijn proeflezers kan... eindelijk. :)
Is bijna af... Dit weekend wil ik het herschreven geheel doorlezen en hopelijk komen daaruit alleen kleine wijzigingen voort... Voor de Pasen wil ik het naar proeflezers sturen, maar dat hangt af van hoe snel deze laatste ronde gaat. :)

Lid sinds

13 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
17 maart 2013 - 18:03
[quote=EileenO]Mijn doelen: - Correctieproef Rose verwerken - Kerstverhaal herschrijven (uiterlijk 31 maart) - artikeltje schrijven -verhalen van de schrijfwedstrijd rond Verdacht beoordelen, 86 verhalen - AVI-controle kinderverhaal - column (uiterlijk 22 maart) Nieuw doel -drukproef Rose, 350 pagina's (deadline 27 maart) Ik ben nu pas bij hoofdstuk 6 van de 38

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
18 maart 2013 - 12:45
Mijn schrijfdoelen voor deze maand: - Feedback op proefgelezen verhalen afronden en naar de schrijvers sturen. - ik gok dat er nog wel een paar (delen van) verhalen zal proeflezen deze maand. - Verhaal voor Fenikso-wedstrijd afronden, laten proeflezen en insturen. - was tevreden met mijn verhaal, maar helaas niet geselecteerd voor de laatste 20 (210 inzendingen) - Verhaalideeen voor PHP 2013 beginnen uit te werken en achtergrondmateriaal lezen. - mee begonnen - Les 1 schrijfcursus afronden en insturen. - probeer ik deze week af te ronden - 2 schrijfboeken lezen. - veel van opgestoken! - Minstens 1000 woorden schrijven voor een van de romanideeen die ik heb. - niet gedaan.

Lid sinds

13 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
21 maart 2013 - 16:33
Mijn doelen: - Correctieproef Rose verwerken - artikeltje schrijven -verhalen van de schrijfwedstrijd rond Verdacht beoordelen, 86 verhalen - AVI-controle kinderverhaal - column -drukproef Rose, 350 pagina's (deadline 27 maart) ik ben al op pagina 339, morgen komt de feedback van de meelezer en dan moet ik alle wijzigingen nog vergelijken/aanpassen. Maar dat ga ik wel halen voor 27 maart - Kerstverhaal herschrijven (uiterlijk 31 maart) nog niets aangedaan, maar tusssen 27 maart en 31 maart heb ik nog twee dagen

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
22 maart 2013 - 23:20
Wedstrijden: - eventueel iets schrijven/insturen voor wedstrijden met deadline in maart of april als ik er nog interessante vind --> wedstrijd voor april gevonden: http://www.schrijvenonline.org/nieuws/city2cities… deadline 08/04, max. 700 woorden, moet lukken --> inmiddels is mijn verhaal bijna af, nog een beetje schaven --> verhaal proefleesklaar - een verhaal schrijven voor "tales of the unexpected" (deadline 31/05), herschrijven en proeflezer(s) zoeken --> één verhaal af in eerste versie, het tweede zo goed als, eerste verhaal voor driekwart overgetypt/herschreven Verhalenbundel: - laatste pagina "het lied van de sterrenjongen" nog eens bekijken - verder gaan met herschrijven "als bomen verdwijnen" --> flink mee opgeschoten de afgelopen week (maar nog veel werk) PF verhalenworkshopverhaal 2011 eindelijk helemaal afwerken en insturen naar Parelz Themaverhalenproject: - verhaal van ca. 2000 woorden afmaken en nieuwe verhalen schrijven van ca. 800 en ca. 3000 woorden --> outline gemaakt voor 800-woorden verhaal 100x100 project Extra: ik heb me deze week aangemeld voor Camp NaNoWriMo en een verhaal op proeflezen geplaatst

Lid sinds

13 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
23 maart 2013 - 18:24
Mijn doelen: - Correctieproef Rose verwerken - artikeltje schrijven -verhalen van de schrijfwedstrijd rond Verdacht beoordelen, 86 verhalen - AVI-controle kinderverhaal - column -drukproef Rose, 350 pagina's - Kerstverhaal herschrijven (uiterlijk 31 maart) Yes!!! Ik heb de drukproef van Rose af en ook al gepost naar de uitgever! Nu heb ik nog een week om mijn kerstverhaal te herschrijven. En dat is niet zoveel werk. Nieuw doel: -Nadenken en herschrijven achterplattekst Rose, en dat is nog redelijk lastig. Ik sta niet achter de tekst die er nu opstaat, maar dan moet ik natuurlijk wel met iets beters komen.

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
26 maart 2013 - 23:07
@EileenO Ik vraag me toch af waarom je in maart een kerstverhaal moet afmaken... Lekker op tijd? De Roald Dahl verhalen bevallen toch wel. Er zitten soms wel heel bizarre tussen, maar ook wat mooie vondsten. Ik denk dat ik wel iets in die trant moet kunnen produceren volgende maand... Mijn manuscript ligt nog onder een laagje stof. Ik heb weer even een schop nodig om het op te pakken.

Lid sinds

15 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
26 maart 2013 - 23:17
Dit weekend wil ik het herschreven geheel doorlezen en hopelijk komen daaruit alleen kleine wijzigingen voort... Voor de Pasen wil ik het naar proeflezers sturen, maar dat hangt af van hoe snel deze laatste ronde gaat. :)
Niet zo snel dus... ben pas op één vijfde. Ik heb nog nooit zo langzaam gelezen, maar het geheel voelt goed. Ik heb iets geproduceerd waar ik trots op ben :)

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
26 maart 2013 - 23:42
De Roald Dahl verhalen bevallen toch wel. Er zitten soms wel heel bizarre tussen, maar ook wat mooie vondsten. Ik denk dat ik wel iets in die trant moet kunnen produceren volgende maand...
Klopt, van sommige heb ik erg genoten. Hoewel het me in het merendeel toch stoorde dat de ontknoping zo voor het oprapen lag. Ja, wat er gebeurt is dan wel origineel, maar er wordt dan zoveel naar gehint dat ik tegen het eind met mijn vingers op mijn bureaublad zat te tikken, denkende 'ja, wanneer gebeurt het nou?' Maar ik heb er toch wel wat van opgestoken over opbouw van ontknopingen. En ook over iets heel anders: hoe je je hoofdpersoon en tegelijkertijd ook de lezer waarde kunt laten gaan hechten aan feteilijk volstrekt willekeurige objecten. Dat doet hij leuk. Dat ga ik hem na proberen te doen. Succes met de wedstrijd in ieder geval!

Lid sinds

13 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
27 maart 2013 - 9:27
@EileenO Ik vraag me toch af waarom je in maart een kerstverhaal moet afmaken... Lekker op tijd?
@Inge, mijn verhaal komt in een bundel met verschillende verhalen. De redacteur wilde de eerste versies eind maart hebben, zodat ze kan zien of de verhalen een beetje passen. Stel dat er twee verhalen zijn over een 'tegen de klippen op internetdaten in december om niet alleen te zitten met kerst', om maar wat te noemen, dan kan dat natuurlijk niet. Bovendien moet het boek in het najaar in de winkels liggen.

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
28 maart 2013 - 22:29
Wedstrijden: - eventueel iets schrijven/insturen voor wedstrijden met deadline in maart of april als ik er nog interessante vind --> wedstrijd voor april gevonden: http://www.schrijvenonline.org/nieuws/city2cities… deadline 08/04, max. 700 woorden, moet lukken --> inmiddels is mijn verhaal bijna af, nog een beetje schaven --> verhaal bij proeflezers - een verhaal schrijven voor "tales of the unexpected" (deadline 31/05), herschrijven en proeflezer(s) zoeken --> twee verhalen af in eerste versie, het eerste nu ook in tweede versie, nog even overlopen voor ik het laat proeflezen Verhalenbundel: - laatste pagina "het lied van de sterrenjongen" nog eens bekijken - verder gaan met herschrijven "als bomen verdwijnen" --> aan verder gewerkt de afgelopen week PF verhalenworkshopverhaal 2011 eindelijk helemaal afwerken en insturen naar Parelz Themaverhalenproject: - verhaal van ca. 2000 woorden afmaken en nieuwe verhalen schrijven van ca. 800 en ca. 3000 woorden --> halverwege 800-woorden-verhaal 100x100 project --> 1 nieuw verhaal geschreven (en als bonus ook een wat langer verhaal bestaande uit 7 alinea's van 100 woorden)

Via

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
31 maart 2013 - 16:09
- Thriller herschrijven, synopsis maken en insturen naar uitgeverijen. - Jeugdverhaal dat in mijn hoofd borrelt meer laten borrelen en opschrijven wat in me opkomt. - Op zoek gaan naar een goed onderwerp voor een verhaal dat ik naar VF in wil sturen.
Ik wacht nog op een laatste proeflezer voor mijn thriller. Dan nog wat kleine aanpassingen en dan moet het de deur uit. Synopsis is klaar. 11.000 woorden geschreven aan jeugdverhaal. Onderwerp voor VF neemt langzaam vastere vormen aan.

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
31 maart 2013 - 23:28
Wedstrijden: - eventueel iets schrijven/insturen voor wedstrijden met deadline in maart of april als ik er nog interessante vind --> wedstrijd voor april gevonden: http://www.schrijvenonline.org/nieuws/city2cities… deadline 08/04, max. 700 woorden, moet lukken --> inmiddels is mijn verhaal bijna af, nog een beetje schaven --> verhaal proefgelezen --> in april nog herschrijven - een verhaal schrijven voor "tales of the unexpected" (deadline 31/05), herschrijven en proeflezer(s) zoeken --> twee verhalen af in eerste versie, het eerste nu ook in tweede versie, en bezig met de derde versie Verhalenbundel: - laatste pagina "het lied van de sterrenjongen" nog eens bekijken - verder gaan met herschrijven "als bomen verdwijnen" --> aan gewerkt maar nog niet af (had ik ook niet verwacht), neem ik mee naar april PF verhalenworkshopverhaal 2011 eindelijk helemaal afwerken en insturen naar Parelz Themaverhalenproject: - verhaal van ca. 2000 woorden afmaken en nieuwe verhalen schrijven van ca. 800 en ca. 3000 woorden --> halverwege 800-woorden-verhaal 100x100 project --> 1 nieuw verhaal geschreven (en als bonus ook een wat langer verhaal bestaande uit 7 alinea's van 100 woorden)

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
1 april 2013 - 21:39
Het einde van de maand... – schrijfweek in Ierland [strong]super geslaagd![/strong] – bloggen over de schrijfweek op m'n website > http://www.ingehulsker.nl/letterdyfe-house [strong]en een blog over de bundelpresentatie Hemels Genot en de masterclass van Lulu Wang[/strong] – manuscript 3 hoofdstukken herschrijven – inzending wedstrijd Niemand mag het weten van Fenikso [strong]op het nippertje ingestuurd[/strong] [strong]ook nog een inzending gedaan voor de City2Cities reisverhalenwedstrijd[/strong] – Roald Dahl verhalen lezen ter voorbereiding op schrijfwedstrijd Tales of the Unexpectedelke week een thema-verhaal op 120w.nl weer gelukt: http://120w.nl/s/Inge-Hulsker/ Conclusie: het gaat lekker, maar ik moet echt m'n manuscript weer onder het stof vandaan halen.

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
2 april 2013 - 15:04
Ben tevreden over de afgelopen maand. Met sommige doelen ga ik volgende maand verder.
Mijn schrijfdoelen voor maart Schrijfwerk - ms DD: eerste versie proefleesklaar 20/20, nog niet proefleesklaar - kort verhaal 20.000 woorden (brainstormen, plotideeën uitwerken) mee bezig > blijkt meer iets voor roman - kort verhaal 20.000 woorden (1e opzet) - testdrive IM/BRS afronden (start 15/20, 3/4, 0/1) 20/20, 4/4, eindreflectieontwerp gemaakt, 1/1 - OP: naar de 71 km & 2 periodieke reflecties (start: 61 km) 73/71 km + 2/2 pr - ms IM/BRS: eerste versie werkbladen klaar wk 1/4, pr 1/4, er 0/1 - ms IM/BRS: eerste versie tekst klaar (werkuitleg 0/1 + voorber. oef. 0/1 + evt. hoe nu verder/bibliografie 0/1 + afvinklijst 0/1, cover) - ms IM/BRS: proeflezen (opmaak, controle, spellingscontrole, laten proeflezen, aanpassingen, evt. extra proeflezing & aanpassingen) - ms IM/BRS: opmaak (streepjes/punten/komma's/consequentie etc., opdelen in cs stukken, opmaak PDF) - ms IM/BRS: praktisch (uitzoeken automatische periodieke mails, uitzoeken besloten forum eigen site of ergens anders) Studie - (aan ms verwante) (jeugd)literatuur & schrijfboeken lezen 25/20, 12 boeken + 6 boekanalyses - evt. (aan ms verwante) films kijken (1 of 2) 5 films + 2 filmanalyses, serie GoT 1 t/m 3.1 Lesgeven - flyers verspreiden 8 plekken - BSR: progr. mk + op site zetten - in (bijv. maandelijkse) intervallen promo FB - evt. ws/cs verl. op FB + op BS site vermelden + in nwe nieuwsbrief - 1 BS workshop geven Promotie schrijfwerk - rustig nadenken over promotie voor dit jaar, evt. plan maken dingen op een rijtje gezet - evt. 2 manuscripten naar 1 of 2 uitgeverijen sturen (synopsissen maken, goede brief met CV opstellen, mooi ms pakket maken)