Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Manuscript klaar...

Afgelopen week heb ik mijn manuscript afgemaakt. Het is een roman, een verhaal over narcisme. Het bevat 47.309 woorden. Eerste keer in een week opgeschreven, toen een half jaar laten liggen, daarna grote delen herschreven. Toen weer een poos laten liggen en nu de laatste drie weken geschrapt, geschaafd, zinnen en woorden veranderd. Maar nu is het zoals ik het hebben wilde. Nu gaan er een paar mensen naar kijken (een vriendin die redacteur is geweest bij een uitgever, een vriend die neerlandicus is en een paar proeflezers). En dan op zoek naar een uitgever :) Dat was wat ik even wilde melden. Hartelijke groeten van Jaike.

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou, da´s mooi gedaan Jaike. dat moet toch een tevreden gevoel opleveren. Succes met de laatste loodjes en het vinden van een uitgever.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben heel benieuwd. Altijd leuk, als een manuscript klaar is. Succes!

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
P.S. Hadden we er iets van kunnen lezen bij Proeflezen? Op de een of andere manier komt het thema me vaag bekend voor.

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Te gek zeg. En veel succes met een uitgever. Hoop gauw te horen (lezen) dat het boek er aankomt. :thumbsup:

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Fijn is dat, hè, als het af is en toch ook een beetje rot omdat je het los moet laten, vind ik tenminste altijd.

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Eerste keer in een week opgeschreven, schrijf je...WOW...ruim 47000 woorden. Dat zijn prestaties die boven mijn pet gaan. 'k Geloof dat ik dan een schildpadsnelheid heb. Wel lekker lijkt me dat om een verhaal zo snel te zien groeien. Van harte gefeliciteerd, Jaike en veel succes met het uitgeven van je boek. Well done. Ben je al weer met een ander ms bezig?

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Die eerste versie moet je wel achter elkaar doorgeschreven hebben! :eek: Maar gefeliciteerd. Wat heerlijk dat je zulke handige mensen kent (ex-redacteur, Neerlandicus)! Succes ermee.

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank jullie wel voor alle aardige reacties :thumbsup: Het is een heerlijk gevoel wanneer woorden en zinnen helemaal goed voelen en wanneer het geheel vertelt wat je bedoelt te zeggen. Ja, een poos geleden heb ik de epiloog hier neergezet. In essentie is die gelijk gebleven. Het voelt ook vreemd om het los te laten, alsof je een kind naar de oppas brengt :unibrow: Dat ik er zo snel aan heb kunnen werken kwam zo: eerst maandenlang nadenken en aantekeningen maken, toen een week in m'n uppie in een huisje in het bos gaan zitten en alleen maar schrijven. De lange onderbreking was een periode waarin het deeg kon rijzen. Nu heb ik weer de eenzaaheid opgezocht en kon ik het afmaken. Oh en Ros, narcisme heeft wel iets met bloembollen te maken :D Hartelijke groet van Jaike.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gefeliciteerd Jaike, met het leggen en polijsten van dit ei. Maar je laat verder nog zo weinig los over het verhaal. Je snapt toch wel dat hier een heleboel nieuwsgierigen zitten :nod: (inclusief mijzelf)? Je hoeft natuurlijk niets te plaatsen als je dat niet wilt, maar ietsje meer. Misschien worden mensen wel heel enthousiast en kweek je toekomstige lezers (kopers?) Tot ziens.

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ben samen met jou blij en sluit me aan bij de reactie van Zjaan!!! Heb ook zin om iets te lezen, als je dat graag wil natuurlijk.

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Inderdaad. Had ik maar zulke kennissen. Ik werk als IT-er, maar er is niemand die zegt: Ik doe redactiewerk voor je verhaal en dan zorg jij ervoor dat mijn pc vlekkeloos blijft draaien. Er zijn wel eens familieleden die ik al jaren niet meer heb gezien en mij zomaar opbellen met hun computerproblemen, maar die mensen kunnen verder niks! Jaaike: Mooi dat het af is! Ik wens je veel succes met het vinden van een uitgever. Zoveel woorden in een week schrijven is niet mis.

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zjaan schreef: Gefeliciteerd Jaike, met het leggen en polijsten van dit ei. Maar je laat verder nog zo weinig los over het verhaal. Je snapt toch wel dat hier een heleboel nieuwsgierigen zitten :nod: (inclusief mijzelf)? Ik heb de synopsis op proeflezen gezet. Ben benieuwd naar jullie reacties. Jaike.