Lid sinds

11 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

met welk idee moet ik verder gaan?

ik heb nog even gezocht op het forum maar ik kon niets vinden dus heb ik een nieuw topic geopend. ik heb steeds nieuwe fantasy ideeen voor mijn fantasy verhaal en ze hebben allemaal wat met elkaar te maken alleen bij ieder idee hoort een ander verhaal dus ik zit helemaal vast, wat moet ik doen, ik hoop dat iemand weet wat ik het beste kan doen. alvast bedankt.

Lid sinds

12 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Tsja, ik zou gewoon met een verder gaan, het liefst dat waar je al mee was begonnen. De andere ideeën moet je opschrijven, altijd opschrijven, en dan jezelf verbieden daarmee bezig te gaan. (dat lukt mij nooit)

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Stap 1: ademhalen Stap 2: welk idee heb je nodig bij welk verhaal (ordenen, dus) Stap 3: doorademen Stap 4: beslis welk verhaal je gaat schrijven Stap 5: even zuchten, heel diep Stap 6: kijk of de ideeën die je bij het gekozen verhaal hebt voldoen om het verhaal te schrijven, verzin er anders nog iets bij. Stap 7: Hap lucht, vingers knakken en verhaal schrijven. Jouw ideeën zijn van jou. Ze moeten naar jou luisteren. Je laat ze niet met je aan de haal gaan waardoor je niet schrijft. Het sorteren van ideeën, het ordenen en indelen, is net zo belangrijk als ze genereren.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Om te beginnen één idee kiezen en dat volledig uitwerken. En jij bent de schrijver, dus je zal zelf een keuze moeten maken en kijken wat jij het leukste idee vindt en daar dan mee verder gaan tot je ganse verhaal af is. Andere, nieuwe ideeën kan je inderdaad noteren en bijhouden voor later. Pas na het schrijven en meermaals herlezen op fouten -en dus herschrijven- laten proeflezen. Veel ideeën hebben is een luxe, maar je moet er ook iets mee doen. Veel succes!

Lid sinds

11 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat is volgens mij een typisch probleem waar vele mensen mee kampen. Als je gewoon al naar de maatschappij kijkt, dan zie je twee grote groepen van creatieve mensen. De ene groep heeft allerlei fantastische ideeën, maar kan niet kiezen welke ze gaan gebruiken om verder uit te bouwen. Ze blijven twijfelen, en creëren zo eigenlijk niets. Ze maken niets af en blijven eigenlijk ter plaatse trappelen. De andere groep is even creatief, maar maakt een keuze, houdt zich aan die keuzen en werkt ze af. Dit zijn dan de mensen die er uiteindelijk in slagen hun doelen te bereiken en bv een bedrijf uit de grond stampen. Zo ook bij 'ons schrijvers' (als ik mij zo mag noemen). Wij schrijven allerlei fantastische verhalen van ons af, deuren naar werelden die maar blijven rondspoken in onze gedachten. En beleven al gewoon bij het schrijven een zeker plezier. Maar de ene schrijft een stukje, herschrijft dat stukje. Begint opnieuw. Verzint een ander verhaal, enz. Deze beleeft waarschijnlijk wel plezier aan het schrijven, maar zal nooit een boek afwerken. De andere bedenkt een verhaallijn, houdt zich hieraan. Negeert eventueel impulsen om aan iets anders te beginnen, en schrijft uiteindelijk een boek... Volgens mij zijn deze laatste mensen met een sterke persoonlijkheid (ik weet niet of ik mijzelf hieronder kan rekenen). :-)

Lid sinds

11 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank jullie wel voor alle reacties en adviezen maar mijn hoofd is op dit moment een mistig doolhof met drie gangen waar ik in kan gaan de eerste gang is mijn eerste idee, deel twee schrijven over Rafael en zo, de tweede gang dat is met Fabian, en de derde is onbekend.