Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

ik kan niet op een naam komen!

de titel zegt het al, ik kan niet op een naam komen, wat moet ik doen en hoe vind ik een goede naam?

Lid sinds

12 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hey Justus, Wat dacht je van de site behindthename.com! En als je op google zoekt naar jongens- of meisjesnamen krijg je een heleboel sites waarop namen staan. Als je bijvoorbeeld voor een fantasyverhaal een naam zoekt kun je ook nog - fantasy namen - intypen op google dan krijg je allemaal vreemde en leuke namen! Veel succes : )

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als je de eigenschappen van het karakter goed kent, is het niet zo moeilijk om een naam te verzinnen. Iets wat erbij past. Soms denk ik aan de mensen die ik ken en hun namen. Iedere naam krijgt dan voor mij een bepaalde lading - lief, manipulatief, verlegen, sterk, mooi, intelligent, etc. Hopelijk snap je een beetje wat ik bedoel.:)

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een naam moet bij je personage passen. Ga maar googlen, er bestaan tientallen, zo niet nog meer, lijsten op het net met jongens- en meisjesnamen.

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als moeder van twee kan ik wel zeggen hoe (toekomstige) ouders de naam van hun kind verzinne -Babyforums, daar wordt geregeld gevragen door andere toekomstige moeder voor een naam. Andere leden verzinnen dan een lijstje. De toekomstige moeder geeft hints als namen van broers, zussen waar de naam mee moet beginnen. Korte, stoere of juist lange naam. Een hollandse of een aparte naam -Boekjes met babynamen -Voor de personages van mijn verhalen pak ik meestal een naam die ik leuk vind en die ik bij het personage vind passen. De naam moet iets uitstralen. Een meisje met een liefje karakter zou je eerder Madelief of Alysia noemen, terwijl je bij een stoere meid denkt aan een naam als Nikki of Kris.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Erg lastig! Ik kan nooit schrijven zonder dat mijn personages hun namen hebben. Zelf zoek ik altijd op internet, bij oa babybites.

Lid sinds

11 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb een vogelvolk en zij krijgen vogelnamen Ik schrijf mooie namen op De Alkeide strijders zijn stoer en zij krijgen Germaanse namen Laatst schreef iemand over de mytische zee: begin bij Poseidon en Google maar Mythen en sagen Soms zijn echte namen mooi Mijn 2e verhaal gaat de Hellasvlakte heten. Dat is een bestaande vlakte op Mars Je moet gewoon ff gaan zitten en denken wat je wilt: een blond ieman Giovanni noemen is gek Als je een stam hebt is het mooi als de namen een beetje op elkaar lijken Mijn vrienden in dit verhaal heten Falco en Tycho Het is een puzzel Succes