Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Je schrijfdoelen voor februari 2013?

Januari is bijna voorbij, tijd voor een nieuw schrijfdoelentopic! Wat zijn je schrijfdoelen voor februari, evt. met het oog op een groter (jaar)doel? In dit topic kun je je schrijfdoelen noteren en je vorderingen bijhouden. Rustig terugblikken op afgelopen maand kan hier. Grote jaardoelen stellen, kan hier. Veel schrijfplezier! http://betoverendschrijven.files.wordpress.com/2008/12/judy-koot-schrijfcursus-klein-bruin.jpg?w=300&h=225

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed bezig Diana! :thumbsup: *vraagt zich af of hoofdstuk 4 daar zomaar onveranderd tussen kon blijven staan*

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
- wedstrijd 'mens in beeld' ->proeflezerscommentaar verwerken --> deze week - non-fictie ms herschrijven, als essay?--> heb inleidende paragrafen in mijn hoofd, moet ze alleen nog schrijven - synopsis + begeleidende brief afschrijven --> komt later - cursusmateriaal: oefening 1 maken oefening twee maken - lees essays schrijven -> laatste hoofdstukken lezen --> ben nu in 'van kort verhaal naar roman' bezig (Inge Schouten) Hierna ga ik weer terug naar 'De wil en de weg'. Ik moet gaan werken aan mijn schrijfstijl... - nieuwe wedstrijd -> verhaal schrijven --> deze week opsturen - idee voor thriller door cursus --> op papier noteren - idee voor essay verder uitwerken
Veel gedaan, maar moet nu prioriteit geven aan huis en rijexamen

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi ben nieuw hier maar wel een ervaren broodschrijver. Ik richt me met name op informatieve artikelen en mijn doelstelling is om zo snel mogelijk geheel van het schrijven te kunnen leven zonder opdrachtgevers! In februari is dat nog niet te bereiken dus de doelstelling voor februari wordt iets minder ambitieus: $1100 verdienen aan mijn gepubliceerde artikelen Om dat te bereiken zal ik: A) elke dag een artikel publiceren B) enige backlinks naar mijn artikelen inkopen of aanmaken

Lid sinds

13 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed bezig Diana! :thumbsup: *vraagt zich af of hoofdstuk 4 daar zomaar onveranderd tussen kon blijven staan*
Zomaar, helemaal :D Hoofdstuk 4 is de introductie van een andere verhaallijn ^.^

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn schrijfdoelen voor februari: Schrijfwerk - ms DD: eerste versie proefleesklaar 3/20 - OP: naar de 58 km & 3 periodieke reflecties (start: 43 km) 60/58 km + 4/3 pr - testdrive IM/BRS 14/20, 2/4, 0/1 - ms IM/BRS: eerste versie werkbladen klaar wk 1/4, pr 1/4, er 0/1 - ms IM/BRS: eerste versie tekst klaar (werkuitleg 0/1 + voorber. oef. 0/1 + evt. hoe nu verder/bibliografie 0/1 + afvinklijst 0/1, cover) - ms IM/BRS: proeflezen (opmaak, controle, spellingscontrole, laten proeflezen, aanpassingen, evt. extra proeflezing & aanpassingen) - ms IM/BRS: opmaak (streepjes/punten/komma's/consequentie etc., opdelen in cs stukken, opmaak PDF) - ms IM/BRS: praktisch (uitzoeken automatische periodieke mails, uitzoeken besloten forum eigen site of ergens anders) Studie - (aan ms verwante) (jeugd)literatuur lezen 8/20, 1 boek - (aan ms verwante) series kijken (s8, 9 & 10 Friends, start: s8/21) s8, s9, s10/6 - evt. (aan ms verwante) films kijken (1 of 2) - nieuwe boeken halen bij de bieb Lesgeven - nieuwe Betoverend Schrijven workshops & cursussen opzetten - 1e promo FB - BSR: progr. mk + op site zetten - nieuwsbrief - evenementen FB - evenementen SOL - in (bijv. maandelijkse) intervallen promo FB - flyers maken - flyers verspreiden 4 plekken - evt. ws/cs verl. op FB + op BS site vermelden + in nwe nieuwsbrief - overzicht maken advertentiemogelijkheden toekomst (voor IM) - jaarplanning maken IM - lange termijn plannng maken IM - nadenken/beslissen hoe ik verder wil met BS e-books/cs Promotie schrijfwerk - rustig nadenken over promotie voor dit jaar, evt. plan maken - evt. 2 manuscripten naar 1 of 2 uitgeverijen sturen

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ondanks een kop vol snot de afgelopen week toch nog vanalles en nog wat geschreven. Het verhalenworkshopverhaal is nu voor 3/4 uitgekamd. Ik heb verder gewerkt aan "Als bomen verdwijnen". Het tweede themaverhaal is af en begonnen aan het derde. En ik heb nog een wedstrijd gevonden voor maart, maar dan wel met deadline al op 01/03, dus een nieuw verhaal daarvoor schrijven kan niet meer (maar aangezien het thema vrij is en het verhaal alleen niet gepubliceerd mag zijn, is er geen bezwaar om een oud verhaal in te sturen).

Lid sinds

13 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Teveel gewerkt, ja, ik denk dat dat het is. Ik zie door mijn vele recentelijke plotveranderingen mijn hoofdpersonages niet meer. Ik denk dat ik een dag in het park ga zitten en met ze ga picknicken of zo. Dat helpt meestal wel.

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Deze week niet zo heel veel geschreven * op zoek naar interessante wedstrijden met deadline in maart/april/mei en eventueel al verhaal (beginnen) schrijven --> nog een wedstrijd gevonden met deadline 1 maart, je moet 5 verhalen (of gedichten, maar dat is niet mijn ding) insturen, van het weekend eens zoeken --> nagedacht over tales of the unexpected (deadline 31 mei), misschien eerst een paar verhalen van Roald Dahl (her)lezen - themaverhalenproject: verhaal van ca. 1200 woorden afmaken, verhalen van ca. 500 en ca. 2000 woorden schrijven --> verder geschreven aan het derde verhaal, misschien ook wel geschikt voor tales of the unexpected - verhalenbundel: * laatste herschrijfronde "Het lied van de sterrenjongen" en "Broer" --> gewerkt aan Broer

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tales of the Unexpected vind ik ook een interessante. Ik heb al een Roald Dahl verhalenbundel van de bieb geleend, ter voorbereiding :-) - manuscript hoofdstukken 1-3 herschrijven [strong]structuur uitgewerkt, begonnen met h1[/strong] - verhaal schrijven voor wedstrijd Niemand mag het weten van Fenikso [strong]idee krijgt steeds meer vorm, moet maar eens beginnen met schrijven...[/strong] - inzending wedstrijd Passies van Monuments of Life [strong]geplaatst op http://www.monumentoflife.com/Schrijfwedstrijd/a6… [/strong] - inzending wedstrijd Zwarte Bladzijden Gouden Randjes van Opium [strong]ingestuurd[/strong] - elke week een thema-verhaal op 120w.nl [strong]tot nu toe elke week een verhaal http://120w.nl/s/Inge-Hulsker/ [/strong] - een blog over herschrijven schrijven [strong]blog geschreven, ingestuurd als gastblog schrijvenonline...[/strong] - een column schrijven

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn doelen voor februari: *Deel 3 van mijn ms herschrijven en hopelijk een begin maken met deel 4 (van 6). Ik ben dan in ieder geval aardig over de helft. *Meer lezen... Boek 2 van de Odyssee, hoofdstuk 1 van Beginning Theory en Beloved van Toni Morrison. *Iets nieuws schrijven... Misschien iets voor een wedstrijd.
Deel 3 is herschreven en ben bijna op de helft met deel 4 :) Honderd bladzijden in met Beloved. Verder niet veel gelezen omdat ik te moe was en te veel aan mijn hoofd had. Kort fragment geschreven van mogelijk nieuw verhaal.

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn schrijfdoelen voor februari: Schrijfwerk - ms DD: eerste versie proefleesklaar 3/20 - OP: naar de 58 km & 3 periodieke reflecties (start: 43 km) 61/58 km + 4/3 pr - testdrive IM/BRS 15/20, 3/4, 0/1 - ms IM/BRS: eerste versie werkbladen klaar wk 1/4, pr 1/4, er 0/1 - ms IM/BRS: eerste versie tekst klaar (werkuitleg 0/1 + voorber. oef. 0/1 + evt. hoe nu verder/bibliografie 0/1 + afvinklijst 0/1, cover) - ms IM/BRS: proeflezen (opmaak, controle, spellingscontrole, laten proeflezen, aanpassingen, evt. extra proeflezing & aanpassingen) - ms IM/BRS: opmaak (streepjes/punten/komma's/consequentie etc., opdelen in cs stukken, opmaak PDF) - ms IM/BRS: praktisch (uitzoeken automatische periodieke mails, uitzoeken besloten forum eigen site of ergens anders) Studie - (aan ms verwante) (jeugd)literatuur lezen 11/20, 4 boeken - (aan ms verwante) series kijken (s8, 9 & 10 Friends, start: s8/21) - evt. (aan ms verwante) films kijken (1 of 2) - nieuwe boeken halen bij de bieb Lesgeven - nieuwe Betoverend Schrijven workshops & cursussen opzetten - 1e promo FB - nieuwsbrief - evenementen FB - evenementen SOL - flyers maken - flyers verspreiden 4 plekken - overzicht maken advertentiemogelijkheden toekomst (voor IM) - jaarplanning maken IM - lange termijn plannng maken IM - nadenken/beslissen hoe ik verder wil met BS e-books/cs - BSR: progr. mk + op site zetten - in (bijv. maandelijkse) intervallen promo FB - evt. ws/cs verl. op FB + op BS site vermelden + in nwe nieuwsbrief Promotie schrijfwerk - rustig nadenken over promotie voor dit jaar, evt. plan maken - evt. 2 manuscripten naar 1 of 2 uitgeverijen sturen

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Lekker AndreaClimbing, Inge17 en Hekate. Mooi om te zien hoe iedereen in zijn eigen tempo aan zijn eigen doelen werkt. Hoe gaat het met de rest? Mho, Kiksgreggel, Diana, Odile, Corinne1, Katniss, Broodschrijver, Via en Patje?

Lid sinds

13 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
't Is ook mooi om te zien hoe jij ongeveer iedere dag iets weet af te strepen. Kon ik dat maar! Nou ja, het gaat weer wat beter hier, ik probeer wat losser te schrijven, gewoon scènes die in me opkomen, ook als ze waarschijnlijk geen plaats in mijn uiteindelijk verhaal krijgen. Ik moet gewoon weer een beetje los komen :)

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De maand zit er al weer op. - wedstrijden: * Literaire Prijs van de Stad Wageningen (deadline 11/2): verhaal herschrijven en insturen --> Gedaan * op zoek naar interessante wedstrijden met deadline in maart/april/mei en eventueel al verhaal (beginnen) schrijven --> Vanavond 5 verhalen ingestuurd voor "Divers Pluimage", morgen misschien nog 1 voor de wedstrijd van de stad Deinze --> Nog steeds zoekende voor april --> Mei wordt "tales of the unexpected", ik heb al een idee maar ben nu eerst Dahl aan het lezen ter inspiratie voor ik begin te schrijven - themaverhalenproject: verhaal van ca. 1200 woorden afmaken, verhalen van ca. 500 en ca. 2000 woorden schrijven --> Bijna helemaal gedaan, het laatste verhaal is nog niet helemaal af, zou misschien ook wel kunnen dienen voor "tales of the unexpected" - verhalenbundel: * laatste herschrijfronde "Het lied van de sterrenjongen" en "Broer" --> Broer is af, van lied moet ik het einde nog eens bekijken * verder gaan met eerste herschrijfronde "Als bomen verdwijnen" --> Aan gewerkt maar nog niet heel ver gevorderd - PF verhalenworkshopverhaal laatste keer doorkammen (in januari al 1/3 gedaan) en insturen naar Parelz --> Nog steeds niet af, zit nu op 3/4 van het verhaal - 100x100 project --> is nu 18x100

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goh, kort maandje, dat februari :) Maar toch wel tevreden met de resultaten: - manuscript hoofdstukken 1-3 herschrijven [strong]structuur uitgewerkt, begonnen met h1, in maart verder[/strong] - verhaal schrijven voor wedstrijd Niemand mag het weten van Fenikso [strong]de basis staat, reken ik goed[/strong] - inzending wedstrijd Passies van Monuments of Life [strong]geplaatst op http://www.monumentoflife.com/Schrijfwedstrijd/a6… [/strong] - inzending wedstrijd Zwarte Bladzijden Gouden Randjes van Opium [strong]ingestuurd, niet geselecteerd. verhaal staat nu hier: http://www.ingehulsker.nl/een-nieuwe-ochtend-gloo…] - elke week een thema-verhaal op 120w.nl [strong]elke week een verhaal http://120w.nl/s/Inge-Hulsker/ [/strong] - een blog over herschrijven schrijven [strong]blog geschreven, geaccepteerd als gastblog op schrijvenonline! verschijnt in maart[/strong] - een column schrijven [strong]ik reken de blog mee die ik begin deze maand schreef ;-) http://www.ingehulsker.nl/pashokje/[/strong]

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Aardig tevreden over februari. Alleen aan mijn DD ms had ik wel meer willen werken. Een aantal doelen schuif ik door naar maart.

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
- non-fictie ms herschrijven, als essay?--> heb inleidende paragrafen in mijn hoofd, moet ze alleen nog schrijven - synopsis + begeleidende brief afschrijven --> komt later - cursusmateriaal oefening twee maken in 'van kort verhaal naar roman' bezig (Inge Schouten) - idee voor thriller door cursus --> op papier noteren - idee voor essay verder uitwerken
[/quote] Andere wedstrijden: insturen en schrijven. Lezen verhalen.

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
- kinderverhaal afmaken en naar uitgever sturen - kortverhaal Opium wedstrijd insturen - cursus avi schrijven afronden - thriller herschrijven en naar nieuwe proeflezers sturen
Avi niet meer mee verder gekomen, wel thriller aan het herschrijven naar aanleiding van reacties van proeflezers.

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn doelen voor februari: *Deel 3 van mijn ms herschrijven en hopelijk een begin maken met deel 4 (van 6). Ik ben dan in ieder geval aardig over de helft. *Meer lezen... Boek 2 van de Odyssee, hoofdstuk 1 van Beginning Theory en Beloved van Toni Morrison. *Iets nieuws schrijven... Misschien iets voor een wedstrijd.
Deel 3 is herschreven en ben bijna op de helft met deel 4 :) Honderd bladzijden in met Beloved. Verder niet veel gelezen omdat ik te moe was en te veel aan mijn hoofd had. Kort fragment geschreven van mogelijk nieuw verhaal.
Deel 4 afgekregen in februari en begonnen met deel 5 (van 6). Niet veel gelezen afgezien van Beloved en niet echt iets nieuws geschreven.