Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Je schrijfdoelen voor november 2012?

Oktober is bijna voorbij, tijd voor een nieuwe schrijfdoelentopic! In dit topic kun je je persoonlijke schrijfdoelen met anderen delen en je vorderingen bijhouden. Rustig terugblikken op afgelopen maand kan hier. Hoe ging het? En hoe zou je nu verder willen? Wat zijn je schrijfdoelen voor november, evt. met het oog op een groter (jaar)doel? Enkele tips voor wie hier nieuw is en weinig ervaring heeft met doelen stellen: - baseer je maanddoelen op je grote jaardoelen, de dingen die je het liefste zou willen doen of leren op schrijfgebied dit jaar - maak je doelen zo concreet mogelijk - houd je doelen behapbaar, breek ze op in kleine stapjes op en verspreid die over de tijd - geef ze duidelijke deadlines - zet je doelen in volgorde van belangrijkheid (en probeer vooral te werken aan de belangrijkste) Zet hem op, en veel schrijfplezier! http://betoverendschrijven.files.wordpress.com/2008/12/judy-koot-schrijfcursus-klein-bruin.jpg?w=300&h=225

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn schrijfdoelen voor november: Schrijfwerk - NaNoWriMo: basis DD2 neerzetten (min. 50.000 woorden, evt. mikken op 80.000) - eerste versie ms DD1 af, proefleesklaar - Write or Die software uitproberen (mocht het bevallen, aanschaffen) WoD = :thumbsup: ! - word wars uitproberen op het NaNoWriMo forum - proefles benedictijns schrijfjaar afronden + op naar de 20 km - evt. benedictijns schrijfjaartraject bestellen & starten met les 2 - evt. 2 manuscripten naar uitgeverij sturen Poëzie - gedicht oefenen & voordragen poëziefestival zondag 4/11 - meedoen met dichtwedstrijd (5 gedichten) - meedoen met nog een dichtwedstrijd (1 gedicht) - meedoen met nog een dichtwedstrijd (4 gedichten) Leesstudie - (aan ms-en verwante) (jeugd)literatuur lezen 5 boeken + analyses - (aan ms-en verwante) series & films kijken 7 afleveringen (wil nog een analyse maken over waarom deze serie zo goed werkt) + 4 films - specifieke biebboeken reserveren - nieuwe lading biebboeken halen Opleidingen - evt. opgeven voor netwerkdag schrijfdocenten overslaan - evt. opgeven voor cursus 'Schrijven voor film en theater' overslaan - evt. opgeven voor workshop theaterschrijven Lesgeven - Betoverend Schrijven workshops geven

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha, Richard... Het gaat over 'Friends'. Ik vind die serie heel leuk, en heb besloten dat ik -achem- alle 10 seizoenen wil gaan bekijken, want ik heb nog nooit alles gezien. Met die analyse wil ik voor mezelf vragen beantwoorden als: waarom werkt de humor, waarom werken de karakters en waarom is die serie zo populair dat hij 10 seizoenen heeft gedraaid? Hoe worden korte en lange verhaallijnen aangepakt? Hoe wordt eventuele spanning/nieuwsgierigheid opgebouwd? Hoe worden ontroerende scènes aangepakt en binnen alle humor geplaatst? Ik hoop daar iets van te leren voor mijn schrijfwerk, waarin humor, liefde en vriendschap een grote rol spelen.
Dank voor je uitgebreide antwoord. Volgens mij zul je een behoorlijke kluif hebben aan dat alles, maar ook wel een leuke en uitdagende. Vooral humor lijkt me zo moeilijk te definiëren. Enjoy. :) Zelf heb ik iets mindere, vergeleken met Judy, zware/grote uitdagingen gekozen. ;) Vandaag heb ik het herschrijven van hoofdstuk 18 afgerond, nog twee te gaan. Die laatste twee red ik voor het einde van de maand... denk ik. Dus komt het schrijven van de synopsis er ook nog bij voor de maand november.

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn doelen zijn het editten van mijn manuscript, de goede delen van de slechte onderscheiden en wellicht ook beginnen met herschrijven hiervan als ik er zo snel door heen kom. Daarnaast het uitbouwen van mijn nieuwe karakter en de eerste woorden van mijn nieuwe verhaal op papier (JA PAPIER JA!!) te zetten :-)

Lid sinds

18 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
- schrijfwedstrijd hemels genot meedoen - schrijfwedstrijd zeven zonden meedoen - blog aanvullen (kort verhaal of recensie) - beyond boek 1 nogmaals verbeteren (ik zweer dat ik nog langer bezig ben met herschrijven/verbeteren/redigeren dan met het schrijven van het boek zelf) - beyond boek 2 verder schrijven (lage prioriteit)
man heb het echt super druk...als altijd. Nog niets af kunnen maken, behalve mijn blog.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn schrijfdoelen voor november: Schrijfwerk - NaNoWriMo: basis DD2 neerzetten (min. 50.000 woorden, evt. mikken op 80.000) zit over de helft - eerste versie ms DD1 af, proefleesklaar - Write or Die software uitproberen (mocht het bevallen, aanschaffen) WoD = :thumbsup: ! - word wars uitproberen op het NaNoWriMo forum WW = :thumbsup: ! - proefles benedictijns schrijfjaar afronden + op naar de 20 km - evt. benedictijns schrijfjaartraject bestellen & starten met les 2 - evt. 2 manuscripten naar uitgeverij sturen Poëzie - gedicht oefenen & voordragen poëziefestival zondag 4/11 - meedoen met dichtwedstrijd (5 gedichten) - meedoen met nog een dichtwedstrijd (1 gedicht) - meedoen met nog een dichtwedstrijd (4 gedichten) Leesstudie - (aan ms-en verwante) (jeugd)literatuur lezen 5 boeken + analyses - (aan ms-en verwante) series & films kijken 19 afleveringen + analyse, 4 films - specifieke biebboeken reserveren - nieuwe lading biebboeken halen Opleidingen - evt. opgeven voor netwerkdag schrijfdocenten overslaan - evt. opgeven voor cursus 'Schrijven voor film en theater' overslaan - evt. opgeven voor workshop theaterschrijven Lesgeven - Betoverend Schrijven workshops geven

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn schrijfdoelen voor november: - nadenken en schetsen van de illustraties voor mijn tweede prentenboek - beginnen aan de illustraties - uitschrijven van een nieuw prentenboekverhaal eerste versie - uitwerken van het idee en de grote lijnen voor een jeugdboek (leeftijd 10-12jarigen) - verbeteren en herwerken van een eerder geschreven prentenboekverhaal - schrijven van een artikel voor mijn blog en enkele gedichten/versjes - schrijven van een cursiefje voor de wedstrijd 'Gent'
Schrijven van het artikel voor mijn blog is gebeurd.
Het schetsen van de illustraties is gebeurd. Het cursiefje voor de wedstrijd 'Gent' is geschreven en ingezonden.
Ik ben aan de uitwerking van de illustraties begonnen, wat niet zo vlot gaat aangezien schrijven mij net iets beter afgaat. Ik ben halfweg het uitschrijven van een volgend prentenboekverhaal. Dat wil ik zeker nog af tegen het einde van de maand, net als het herwerken van het eerder geschreven prentenboekverhaal. Mijn hoofdpersonage voor het jeugdboek staat er al, nu nog de hoofdlijnen van het verhaal uitzetten en dan kan het schrijven beginnen.

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het zijn maar twee doelen, maar ik ga deze maand vooral tijd vrij maken voor school. I.v.m. schoolexamens heb ik ook besloten om niet mee te doen met NaNoWriMo. Mijn schrijfdoelen voor deze maand: - de Halloween-doedel schrijven. - de plot van mijn YA-verhaal volledig uitwerken.
De Halloween-doedel heb ik gedaan, met mijn plot ben ik een heel eind.

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben wel benieuwd naar het volgende: wie doet nanowrimo en is nog steeds zo hoopvol als hij/zij was aan het begin van de maand?

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
- NaNoWriMo! 50.000 woorden schrijven aan WinterWeek. [strong]zit nog steeds op 2.500 woorden. Gewoon geen tijd icm met...[/strong] - boekpresentatie op 22-11 en promotie Het Verloren Volk. [strong]Boekpresentatie was een succes![/strong] - verhaal insturen voor 120 woorden wedstrijd. - een column/blog op eigen website plaatsen. [strong]geblogd over publicaties & verslag van boekpresentatie[/strong] - workshop theaterdialogen schrijven op 25-11.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn schrijfdoelen voor november: Schrijfwerk - NaNoWriMo: basis DD2 neerzetten (min. 50.000 woorden, evt. mikken op 80.000) zit tegen de 33.000 - eerste versie ms DD1 af, proefleesklaar - Write or Die software uitproberen (mocht het bevallen, aanschaffen) WoD = :thumbsup: ! - word wars uitproberen op het NaNoWriMo forum WW = :thumbsup: ! - proefles benedictijns schrijfjaar afronden + op naar de 20 km zit op 10 km - evt. benedictijns schrijfjaartraject bestellen & starten met les 2 - evt. 2 manuscripten naar uitgeverij sturen Poëzie - gedicht oefenen & voordragen poëziefestival zondag 4/11 - meedoen met dichtwedstrijd (5 gedichten) - meedoen met nog een dichtwedstrijd (1 gedicht) - meedoen met nog een dichtwedstrijd (4 gedichten) Leesstudie - (aan ms-en verwante) (jeugd)literatuur lezen 6 boeken + analyses - (aan ms-en verwante) series & films kijken s1/24 & s2/6 + analyse, 4 films - specifieke biebboeken reserveren - nieuwe lading biebboeken halen Opleidingen - evt. opgeven voor netwerkdag schrijfdocenten - evt. opgeven voor cursus 'Schrijven voor film en theater' - evt. opgeven voor workshop theaterschrijven Lesgeven - Betoverend Schrijven workshops geven

Lid sinds

18 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
- schrijfwedstrijd hemels genot meedoen - schrijfwedstrijd zeven zonden meedoen - blog aanvullen (kort verhaal of recensie) - beyond boek 1 nogmaals verbeteren (ik zweer dat ik nog langer bezig ben met herschrijven/verbeteren/redigeren dan met het schrijven van het boek zelf) - beyond boek 2 verder schrijven (lage prioriteit)
Zeven zonden valt af, heb ik gehoord, dus die hoef ik niet meer te doen. Boek 1 weer helemaal opnieuw bekeken. Zal vast nog wel een x moeten, wanneer ik een scan laat doen of voor die van sebes betaal. Weet nog niet wat ik ga doen.

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Schrijfdoel november... Voor 2 december een boek afmaken. Ik schat dat ik nog zo'n veertig of vijftig pagina's te gaan heb, plus revisie. Gezien het feit dat ik er normaal tien jaar over doe om een boek van 250 pagina's te schrijven komt dat dus ab-so-luut goed...
Jeuj, eerste versie is af. Uiteindelijk waren het maar 25 pagina's, dus dat viel nog mee. Het totale boek is wel een veel dikkere pil dan ik oorspronkelijk had verwacht. Omwille van de structuur heb ik veel scènes die 'dubbel' voorkomen, maar ik vermoed dat ik mijn lezer kwijt ga geraken als ik daar te veel in ga schrappen. Op de planning staat dus: eerste herlezing om de globale structuur te bekijken

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn schrijfdoelen voor november: - nadenken en schetsen van de illustraties voor mijn tweede prentenboek - beginnen aan de illustraties - uitschrijven van een nieuw prentenboekverhaal eerste versie - uitwerken van het idee en de grote lijnen voor een jeugdboek (leeftijd 10-12jarigen) - verbeteren en herwerken van een eerder geschreven prentenboekverhaal - schrijven van een artikel voor mijn blog en enkele gedichten/versjes - schrijven van een cursiefje voor de wedstrijd 'Gent'
Schrijven van het artikel voor mijn blog is gebeurd.
Het schetsen van de illustraties is gebeurd. Het cursiefje voor de wedstrijd 'Gent' is geschreven en ingezonden.
Ik ben aan de uitwerking van de illustraties begonnen, wat niet zo vlot gaat aangezien schrijven mij net iets beter afgaat. Ik ben halfweg het uitschrijven van een volgend prentenboekverhaal. Dat wil ik zeker nog af tegen het einde van de maand, net als het herwerken van het eerder geschreven prentenboekverhaal. Mijn hoofdpersonage voor het jeugdboek staat er al, nu nog de hoofdlijnen van het verhaal uitzetten en dan kan het schrijven beginnen.
De eerste versie van het prentenboekverhaal is af. De eerste schrijfronde kan beginnen, maar dat hou ik voor volgende maand.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben wel benieuwd naar het volgende: wie doet nanowrimo en is nog steeds zo hoopvol als hij/zij was aan het begin van de maand?
In dit draadje kun je zien hoe het iedereen vergaat: http://www.schrijvenonline.org/forum/114423 Zelf ben ik nog aardig hoopvol... Al kost het wel wat meer discipline dan in het begin.

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, stug doorzetten! Succes! Ik ben mijn doel inmiddels ver voorbij geschoten: de eerste drie hoofdstukken van mijn verhaal zijn nu bijna af :D Mijn nieuwe novemberdoel is ze daadwerkelijk af te krijgen.

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik wist in het begin van de maand al wel dat ik waarschijnlijk de 50K niet zou halen, nu weet ik dat zeker ;) Wel hoopte ik minstens één van de 3 novellen die ik voor dit jaar gepland had af te ronden, maar dat zal iets voor december worden. Ik heb inmiddels één kortverhaal naar een literair tijdschrift (KortVerhaal) ingestuurd, ik ben van plan er deze week nog een paar in te sturen, maar het is een beetje een zoektocht om geschikte tijdschriften te vinden.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn schrijfdoelen voor november: Schrijfwerk - NaNoWriMo: basis DD2 neerzetten (min. 50.000 woorden, evt. mikken op 80.000) zit tegen de 46.000 - eerste versie ms DD1 af, proefleesklaar - Write or Die software uitproberen (mocht het bevallen, aanschaffen) WoD = :thumbsup: ! - word wars uitproberen op het NaNoWriMo forum WW = :thumbsup: ! - proefles benedictijns schrijfjaar afronden + op naar de 20 km zit op 10 km + periodieke reflectie - evt. benedictijns schrijfjaartraject bestellen & starten met les 2 - evt. 2 manuscripten naar uitgeverij sturen Poëzie - gedicht oefenen & voordragen poëziefestival zondag 4/11 - meedoen met dichtwedstrijd (5 gedichten) - meedoen met nog een dichtwedstrijd (1 gedicht) - meedoen met nog een dichtwedstrijd (4 gedichten) Leesstudie - (aan ms-en verwante) (jeugd)literatuur lezen 7 boeken + analyses - (aan ms-en verwante) series & films kijken s1/24 & s2/6 + analyse, 4 films - specifieke biebboeken reserveren - nieuwe lading biebboeken halen Opleidingen - evt. opgeven voor netwerkdag schrijfdocenten - evt. opgeven voor cursus 'Schrijven voor film en theater' - evt. opgeven voor workshop theaterschrijven Lesgeven - Betoverend Schrijven workshops geven

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Laatste dag van november, hoe is het iedereen vergaan? Mijn terugblik: Getwijfeld of ik dit jaar wel aan NaNoWriMo mee zou doen, toch gedaan. Ben er uiteindelijk, na een weifelende start over welke richting op etc., heel blij om! Het slurpte zo'n beetje al mijn aandacht op afgelopen maand, maar heb daarnaast nog aan dichtwedstrijden meegedaan, en veel gelezen/series gekeken voor de nodige input. Ik heb ook heel veel moeten schrappen, maar ja, zo gaat dat... Ben over het algemeen zeer tevreden!
Mijn schrijfdoelen voor november: Schrijfwerk - NaNoWriMo: basis DD2 neerzetten (min. 50.000 woorden, evt. mikken op 80.000) Gehaald! Ruim 50.000 woorden - eerste versie ms DD1 af, proefleesklaar - Write or Die software uitproberen (mocht het bevallen, aanschaffen) WoD = :thumbsup: ! - word wars uitproberen op het NaNoWriMo forum WW = :thumbsup: ! - proefles benedictijns schrijfjaar afronden + op naar de 20 km tot 10 km + periodieke reflectie gekomen, verder de les nog niet helemaal afgerond - evt. benedictijns schrijfjaartraject bestellen & starten met les 2 - evt. 2 manuscripten naar uitgeverij sturen Poëzie - gedicht oefenen & voordragen poëziefestival zondag 4/11 - meedoen met dichtwedstrijd (5 gedichten) - meedoen met nog een dichtwedstrijd (1 gedicht) - meedoen met nog een dichtwedstrijd (4 gedichten) Leesstudie - (aan ms-en verwante) (jeugd)literatuur lezen 8 boeken + analyses - (aan ms-en verwante) series & films kijken s1/24 & s2/7 + analyse, 4 films - specifieke biebboeken reserveren - nieuwe lading biebboeken halen Opleidingen - evt. opgeven voor netwerkdag schrijfdocenten - evt. opgeven voor cursus 'Schrijven voor film en theater' - evt. opgeven voor workshop theaterschrijven Lesgeven - Betoverend Schrijven workshops geven

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn doelen: 50.000 woorden schrijven aan Nano verhaal - niet gehaald, want ik had het verhaal te weinig voorbereid en daardoor werkte hij niet mee. Ook ben ik erachter gekomen dat wordcounts niet echt voor mij werken; ik schrijf liever rustig. Writeordie vind ik wel een aanrader! Proefopdracht Lemniscaat. Heel erg benieuwd naar wat ze van mijn stukje vinden bij Lemniscaat.

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Op de planning staat dus: eerste herlezing om de globale structuur te bekijken
Globale structuur bekeken. Twee hoofdstukken veranderd van plaats. Op naar de doelen van december.

Lid sinds

18 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
- schrijfwedstrijd hemels genot meedoen - schrijfwedstrijd zeven zonden meedoen - blog aanvullen (kort verhaal of recensie) - beyond boek 1 nogmaals verbeteren (ik zweer dat ik nog langer bezig ben met herschrijven/verbeteren/redigeren dan met het schrijven van het boek zelf) - beyond boek 2 verder schrijven (lage prioriteit)
Alleen de wedstrijd inzending nog niet geschreven, dus die schuift op naar volgende maand.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb deze maand de 2e herschrijfronde voltooid. Het schrijven van de synopsis heb ik naar december doorgeschoven. Dit omdat het klaarmaken van mijn ms voor een POD-bedrijf meer tijd kostte dan verwacht. Ik wil namelijk met de kerst mijn boek aan een aantal mensen geven. Na het schrijven van de synopsis wil ik een aantal uitgevers gaan benaderen.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik begon aan NaNoWriMo met veel te weinig voorbereiding en veel te weinig tijd in het vooruitzicht... dus dat zat er niet in. Maar toch verder tevreden met deze schrijfmaand.
- NaNoWriMo! 50.000 woorden schrijven aan WinterWeek [strong]niet dus. geen tijd.[/strong] - boekpresentatie op 22-11 en promotie Het Verloren Volk [strong]boekpresentatie was een succes! verkoop is gestart[/strong] - verhaal insturen voor 120 woorden wedstrijd - een column/blog op eigen website plaatsen [strong]geblogd over publicaties & verslag van boekpresentatie[/strong] - workshop theaterdialogen schrijven op 25-11 [strong]was erg leuk, dialoog werd meteen door acteurs tot leven gebracht[/strong]
Verder nog meegedaan aan de six word story eindejaarsconferance en de sinterklaasgedichten wedstrijd van boekvoorhaar.nl. Voor volgende maand al een paar mooie schrijfwedstrijden uitgezocht. Op naar december!

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Mijn verhaal afronden voor Luitingh. Ik kwam nog 4000 woorden tekort. Stukken toegevoegd, waardoor andere stukken weer moeten worden aangepast. Nog 1000 woorden bedenken en alles een beetje verplaatsen.

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn schrijfdoelen voor november - allemaal betreffende mijn manuscript voor de Luitingh fantasywedstrijd : - afronden eerste versie - gedaan - eerste versie naar proeflezers sturen - gedaan - feedback proeflezers verwerken - al wat feedback binnen (positief! :)) - opmerkingen moet ik deels nog in de tekst verwerken - tekst zelf kritisch bekijken op continuïteit en rode draad. Waar nodig aanvullen/schrappen - helaas nog veel "puntjes" gevonden - deze week allemaal doorwerken - hoofdstukindeling afmaken - nog te doen - synopsis schrijven - eerste versie af - heb nog een paar wijzigingen in mijn hoofd - beknopte biografie eventueel aanscherpen - nog niet voor een tweede keer naar gekeken - blijven ademen... ;) - staat nog op mijn 'to do'-lijstje... ;)