Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Je schrijfdoelen voor oktober 2012?

September zit er bijna op, tijd voor een nieuw schrijfdoelentopic! In dit topic kun je je persoonlijke schrijfdoelen met anderen delen en je vorderingen bijhouden. Rustig terugblikken op afgelopen maand kan hier. Hoe ging het? En hoe zou je nu verder willen? Wat zijn je schrijfdoelen voor oktober, evt. met het oog op een groter (jaar)doel? Enkele tips voor wie hier nieuw is en weinig ervaring heeft met doelen stellen: - baseer je maanddoelen op je grote jaardoelen, de dingen die je het liefste zou willen doen of leren op schrijfgebied dit jaar - maak je doelen zo concreet mogelijk - houd je doelen behapbaar, breek ze op in kleine stapjes op en verspreid die over de tijd - geef ze duidelijke deadlines - zet je doelen in volgorde van belangrijkheid (en probeer vooral te werken aan de belangrijkste) Zet hem op, en veel schrijfplezier! http://betoverendschrijven.files.wordpress.com/2008/12/judy-koot-schrijfcursus-klein-bruin.jpg?w=300&h=225

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zo, we zijn op de helft van de maand. Ook op de helft van de schrijfdoelen? Bij mij gaat het wel voorspoedig eigenlijk!
- jeugdboek Het Verloren Volk afmaken, publiceren & promoten: [strong]boek is drukklaar. boekpresentatie is gepland.[/strong] - plannen maken voor NaNoWriMo: [strong]titel wordt WinterWeek.[/strong] - twee columns/verhalen/blogs op eigen website plaatsen [strong]1 blog over 3 verhalen geplaatst :)[/strong] - verhaal plaatsen op 120w.nl [strong]zelfs al 3 verhalen geplaatst[/strong] - verhaal plaatsen op boekvoorhaar.nl - inzending schrijfwedstrijd Saligia / de zeven hoofdzonden

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn schrijfdoelen voor oktober: - Manuscript voor de Luitingh fantasywedstrijd verder afschrijven, zodat ik het naar de proeflezers kan sturen en het een paar weken kan laten rusten. Subdoelen: - Minstens 15.000 woorden erbij schrijven zodat ik boven de ondergrens uitkom. - vorige week de ondergrens over gegaan! :D - Tekst kritisch bekijken op continuïteit en rode draad. Waar nodig aanvullen/schrappen. - Hoofdstukindeling maken. - Synopsis schrijven. - Beknopte biografie schrijven. [s]- Boek 1 van Engelstalig manuscript afwerken zodat ik het kan insturen naar Harper Voyager (uiterlijk 14 oktober).[/s] - ondanks een enorme investering in tijd heb ik een week voor de 14e besloten om van dit plan af te zien. Er moest teveel gebeuren om er een goedlopend verhaal zonder al te veel beginnersfouten van te maken. Ik wilde geen halfkreupel verhaal insturen waarvan ik van te voren al voor 99% zeker wist dat het niet door de selectie zou komen. Mijn plan was al om volgend jaar serieus met mijn Engelstalige ms aan de gang te gaan en ik heb er de afgelopen weken met veel plezier aan gewerkt, dus dat gaat zeker gebeuren. :D

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn doelen: - Engelstalig verhaal (geschreven voor school) vertalen en herschrijven - plot Nano-verhaal uitdenken - personages Nano-verhaal uitwerken - verder met Godfried, minstens 10000 woorden erbij - zorgen dat ik rustig en zonder stress met Nanowrimo kan beginnen
- Gedaan! - Gedaan! - Mee bezig... - Hier loop ik vast... de inspiratie wil maar niet komen :( - Mee bezig... gaat tot nu toe goed, ik heb er zin in!

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Belangrijkste schrijfdoelen voor oktober: - eerste versie ms af, proefleesklaar mee bezig - 'innerlijk pelgrimeren' afronden YESSSSSSSSSSSSSSSS! Na een mooie tocht van 6,5 maanden, nu officieel afgerond! Eventueel: - proefles benedictijns schrijfjaar doen - meedoen met dichtwedstrijd (5 gedichten) - 2 manuscripten naar uitgeverij sturen Later toegevoegde doelen: - (aan ms verwante) (jeugd)literatuur lezen 6 boeken + analyses - (aan ms verwante) series & films kijken 1 film - naar de bieb, nieuwe boeken en dvd's halen (voor ms) - en stiekem ben ik toch aan het brainstormen voor NaNoWriMo... inmiddels 2 verhaallijnen op papier gezet, maar wil nog verder brainstormen (en weet nog steeds niet of ik wel mee ga doen) - 2 Betoverend Schrijven workshops geven 1 gehad - Betoverend Schrijven flyers printen en verspreiden

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Eens kijken: Mijn doelen voor oktober zijn: 1. Strooppverhaal afschrijven, herschrijven en naar proeflezers sturen. De eerste versie is af en ik ben begonnen met herschrijven. Ik verwacht dat in oktober af te ronden. 2 . AVI-verhaal afschrijven en illustreren. Ga ik pas aan beginnen als ik klaar ben met herschrijven van het Stroopverhaal. Er kwam een ander tekengebeuren tussendoor. Vandaar. 3. Contact leggen en hopelijk idee voorleggen aan uitgevers van AVI-boeken. Stel ik ook even uit.

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn schrijfdoelen voor oktober: - cursiefje schrijven voor de schrijfwedstrijd van de stad Gent (is er vorige maand niet van gekomen) - illustraties beginnen voor mijn volgende prentenboek dat ik graag voor Kertsmis af zou hebben - promotie voor mijn eerste prentenboek organiseren - beginnen met het uitschrijven van een nieuw prentenboekverhaal - herwerken van het laatste verhaal dat werd proef gelezen - minimum 4 blogberichten schrijven
1 blogbericht is al geschreven, promotie voor mijn eerste prentenboek is op gang getrokken, nu nog aan de gang houden
Ik ben hopeloos achterop geraakt. In de promotie van mijn eerste boek kruipt veel meer tijd dan ik had gedacht, maar ik geniet ervan. De overige doelen worden dus verschoven naar volgende maand.

Lid sinds

18 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vorige maand heb ik echt geen tijd gehad om dingen te doen, hoop dat het deze maand beter gaat. Heb dan ook niet meer mee kunnen doen met de gewenste wedstrijden, maar ach, volgende keer beter. Voor deze maand heb ik het maar kort gehouden met mijn doelen. Kan er altijd nog wat bij zetten indien nodig. - manuscript verbeteren afmaken - proposal (synopsis) bijschaven - blog aanvullen met nieuwe post - eventuele wedstrijd meedoen
alleen de wedstrijddeelname nog schrijven :)

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk, al die bijna lege lijstjes. Dat lukt bij mij toch wat minder deze maand. Ik heb de afgelopen week enkel verder gewerkt aan mijn eerste Fantastels-verhaal, en ben ook bezig geweest met mijn NaNoWriMo-verhalen, zij het vooral in mijn hoofd, niet echt gestructureerd.

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk, al die bijna lege lijstjes. Dat lukt bij mij toch wat minder deze maand.
Dat viel mij ook al op, ja. Maar mijn lijstje is net zo min leeg als dat van jou. In het kader van "gedeelde smart..." ;) Nog een hoop te doen aan mijn Luitingh-ms...

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik streep rustig verder! Mijn NaNoWriMo plot heeft nog wel wat werk nodig...
- jeugdboek Het Verloren Volk afmaken, publiceren & promoten [strong]boek is af! boekpresentatie op 22-11.[/strong] - plannen maken voor NaNoWriMo: [strong]titel wordt WinterWeek. genre: avontuur.[/strong] - twee columns/verhalen/blogs op eigen website plaatsen [strong]1 blog en 1 verhaal geplaatst[/strong] - verhaal plaatsen op 120w.nl [strong]al 4 verhalen geplaatst[/strong] - verhaal plaatsen op boekvoorhaar.nl [strong]een verhaal geplaatst[/strong] - inzending schrijfwedstrijd Saligia / de zeven hoofdzonden

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoe gaat het met iedereen? Derde week van oktober zit erop, de laatste is begonnen...
Belangrijkste schrijfdoelen voor oktober: - eerste versie ms af, proefleesklaar mee bezig - 'innerlijk pelgrimeren' afronden YESSSSSSSSSSSSSSSS! Na een mooie tocht van 6,5 maanden, nu officieel afgerond! Eventueel: - proefles benedictijns schrijfjaar doen aan begonnen - meedoen met dichtwedstrijd (5 gedichten) - 2 manuscripten naar uitgeverij sturen Later toegevoegde doelen: - (aan ms verwante) (jeugd)literatuur lezen 6 boeken + analyses - (aan ms verwante) series & films kijken 2 films - naar de bieb, nieuwe boeken en dvd's halen (voor ms) - en stiekem ben ik toch aan het brainstormen voor NaNoWriMo... inmiddels 3 verhaallijnen op papier gezet, maar wil nog verder brainstormen (en weet nog steeds niet of ik wel mee ga doen) - 2 Betoverend Schrijven workshops geven 1 gehad - Betoverend Schrijven flyers printen en verspreiden - extra online promotie voor BS workshop

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Belangrijkste schrijfdoelen voor oktober: - eerste versie ms af, proefleesklaar mee bezig - 'innerlijk pelgrimeren' afronden YESSSSSSSSSSSSSSSS! Na een mooie tocht van 6,5 maanden, nu officieel afgerond! Eventueel: - proefles benedictijns schrijfjaar doen aan begonnen - meedoen met dichtwedstrijd (5 gedichten) - 2 manuscripten naar uitgeverij sturen Later toegevoegde doelen:
Leesstudie - (aan ms verwante) (jeugd)literatuur lezen 7 boeken + analyses - (aan ms verwante) series & films kijken 4 films - naar de bieb, nieuwe boeken en dvd's halen (voor ms) NaNoWriMo - en stiekem ben ik toch aan het brainstormen voor NaNoWriMo... 3 verhaallijnen op papier gezet en besloten dat ik toch mee ga doen - NaNo topics op SOL aanmaken - buddies en novelgegevens toevoegen op NaNo-site - NaNo promoten op Facebook en op mijn BS site - werkschema voor NaNoWriMo maken - 1 verhaallijn uitwerken voor NaNoWriMo Betoverend Schrijven - 2 Betoverend Schrijven workshops geven - Betoverend Schrijven flyers printen en verspreiden - extra online promotie voor BS workshop - extra BS nieuwsbrief uitsturen, plus NaNo evenement vermelden Opleidingen - evt. opgeven voor cursus 'Schrijven voor film en theater' - evt. opgeven voor netwerkdag schrijfdocenten Overig - dagelijks gedicht voordragen oefenen voor poëziefestival zondag 4/11 - evt. meedoen met nog een andere dichtwedstrijd (1 gedicht)

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn stroopverhaal is af en herschreven. Ik laat het een maandje liggen zodat ik er na NaNOWriMo nog een keer doorheen kan gaan en dan stuur ik het naar proeflezers. :-)

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
- jeugdboek Het Verloren Volk afmaken, publiceren & promoten [strong]boek is af! boekpresentatie op 22-11.[/strong] - plannen maken voor NaNoWriMo: [strong]titel: WinterWeek. genre: avontuur. ik-vorm. plot en personages bedacht.[/strong] - twee columns/verhalen/blogs op eigen website plaatsen [strong]2 blogs en 1 verhaal geplaatst[/strong] - verhaal plaatsen op 120w.nl [strong]4 verhalen geplaatst[/strong] - verhaal plaatsen op boekvoorhaar.nl [strong]2 verhalen geplaatst[/strong] - inzending schrijfwedstrijd Saligia / de zeven hoofdzonden [strong]nog hard op zoek naar inspiratie[/strong]

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oktober is/was: > (kinder/)jeugdmanuscript laten lezen door verschillende leeftijdscategorieën > nov/dec idee vanaf-leeftijd en polsen mening diverse lezer(tje)s > manuscript opsturen naar uitgeverijen > afwachten nov/dec/jan > me informeren over alternatieve uitgeefmogelijkheden > informatieve schrijfboeken lezen > mega-brainstorm over volwassenenverhaal > verder uitwerken van kleuterverhaal

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb heel overmoedig betaald voor 3 verhalen bij Fantastels, maar ik ga vanavond nog flink mogen doorwerken om het eerste verhaal klaar te krijgen, hoop dat dat wat lukt met zieke dochter. Ook voor NaNo ben ik eigenlijk nog niet klaar, voor het eerste verhaal zit ik wel al halverwege stap 9 van de sneeuwvlokmethode, maar voor de twee anderen nog maar aan stap 4. Dus het wordt nog wat verder plannen tijdens november, of toch niets nieuw schrijven en deze maand gebruiken (dan doe ik mee aan NaNo als rebel) om mijn ms van 2010 verder te herschrijven.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben vandaag begonnen met het herschrijven van hoofdstuk 13. Het doel van oktober is dus ruimschoots gehaald. Dit was herschrijven tot en met hoofdstuk 10.

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn schrijfdoelen van deze maand zijn: - Verhaal voor fantastels laten proeflezen + verbeteren + insturen. - Slotopdracht twee van fantasy verhalen schrijven maken en opsturen.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Was natuurlijk weer veel te veel, maar ben tevreden. Volgende maand vooral NaNo-en, heb er zin in!
Belangrijkste schrijfdoelen voor oktober: - eerste versie ms af, proefleesklaar mee bezig - 'innerlijk pelgrimeren' afronden Eventueel: - proefles benedictijns schrijfjaar doen mee bezig - meedoen met dichtwedstrijd (5 gedichten) mee bezig - 2 manuscripten naar uitgeverij sturen Later toegevoegde doelen:
Leesstudie - (aan ms verwante) (jeugd)literatuur lezen 7 boeken + analyses - (aan ms verwante) series & films kijken 4 films + 1 aflevering - naar de bieb, nieuwe boeken en dvd's halen (voor ms) NaNoWriMo - en stiekem ben ik toch aan het brainstormen voor NaNoWriMo... 3 verhaallijnen op papier gezet, ik wil toch meedoen - NaNo topics op SOL aanmaken - buddies en novelgegevens toevoegen op NaNo-site - NaNo promoten op Facebook en op mijn BS site - werkschema voor NaNoWriMo maken - 1 verhaallijn uitwerken voor NaNoWriMo Betoverend Schrijven - 2 Betoverend Schrijven workshops geven - Betoverend Schrijven flyers printen en verspreiden - extra online promotie voor BS workshop - extra BS nieuwsbrief uitsturen, plus NaNo evenement & nieuw schrijfdoelentopic vermelden Opleidingen - evt. opgeven voor cursus 'Schrijven voor film en theater' - evt. opgeven voor netwerkdag schrijfdocenten Overig - dagelijks gedicht voordragen oefenen voor poëziefestival zondag 4/11 - evt. meedoen met nog een dichtwedstrijd (1 gedicht) mee bezig

Lid sinds

18 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vorige maand heb ik echt geen tijd gehad om dingen te doen, hoop dat het deze maand beter gaat. Heb dan ook niet meer mee kunnen doen met de gewenste wedstrijden, maar ach, volgende keer beter. Voor deze maand heb ik het maar kort gehouden met mijn doelen. Kan er altijd nog wat bij zetten indien nodig. - manuscript verbeteren afmaken - proposal (synopsis) bijschaven - blog aanvullen met nieuwe post - eventuele wedstrijd meedoen
alleen de wedstrijddeelname nog schrijven :)
wedstrijd is niet meer gelukt, maar de deadline is nog t/m november en ik heb nu twee weken vrij, dus misschien komt het er eindelijk van in november. Heb wel wat meer aan mijn blog gewerkt en ook aan andere websites waar ik invulling aan geef, dus ben nog steeds trots op mezelf :)

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een oud ms, wat ik toen organisch, had geschreven, doorlopen en alle belangrijke details, personages etc. goed uitwerken. Daarna helemaal opnieuw beginnen met het schrijven van het verhaal, beter voorbereidt dit keer.
Het voorbereidende werk is zo goed als af, kom gewoon niet toe aan echt beginnen met schrijven lijkt wel.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
- jeugdboek Het Verloren Volk afmaken, publiceren & promoten [strong]boek is af! publicatie & boekpresentatie op 22-11.[/strong] - plannen maken voor NaNoWriMo [strong]titel: WinterWeek. avontuur. ik-vorm. plot en personages bedacht.[/strong] - twee columns/verhalen/blogs op eigen website plaatsen [strong]2 blogs en 1 verhaal geplaatst[/strong] - verhaal plaatsen op 120w.nl [strong]4 verhalen geplaatst[/strong] - verhaal plaatsen op boekvoorhaar.nl [strong]2 verhalen geplaatst[/strong] - inzending schrijfwedstrijd Saligia / de zeven hoofdzonden [strong]geen inspiratie gevonden[/strong]
Die wedstrijd gaat aan me voorbij. Heb nog tot half nov, maar nu eerst alles op NaNoWriMo!

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
- Minstens één verhaal insturen voor Fantastels, maar liefst drie. Wel liever één waar ik helemaal tevreden over ben, dan drie zo-zo. --> het is er één geworden, maar daar ben ik wel blij mee - Verder werken aan het plannen van NaNoWriMo 2012 --> is ook nog gelukt, al heb ik niet zo uitgebreid gepland als ik had gewild Voor de rest heb ik helemaal geen tijd gehad. - Verder werken aan het herschrijven van mijn romanmanuscript - Mijn PF verhalenweorkshopverhaal van vorig jaar afwerken Eventueel ook nog: - 100 x 100 project (= 100 verhalen van 100 woorden) - oude verhalen herschrijven[/quote]

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn schrijfdoelen voor oktober: - Manuscript voor de Luitingh fantasywedstrijd verder afschrijven, zodat ik het naar de proeflezers kan sturen en het een paar weken kan laten rusten. Subdoelen: - Minstens 15.000 woorden erbij schrijven zodat ik boven de ondergrens uitkom. - ondertussen een eind boven de ondergrens, maar nog niet aan het afronden... De tijd begint te dringen... - Tekst kritisch bekijken op continuïteit en rode draad. Waar nodig aanvullen/schrappen. - op tussendoortjes na nog niet aan toegekomen. - Hoofdstukindeling maken. - klaar voor eerste deel, rest moet nog. - Synopsis schrijven. - nog te doen. - Beknopte biografie schrijven. - zo goed als klaar.
Ik heb alvast een stuk naar mijn proeflezers gestuurd, maar alleen reacties als "spannend" gehad en geen verschrijvingen, inconsistenties etc. Ik weet wel dat een paar mensen die gevonden hebben. Moet dus een herinnering sturen, misschien gelijk met deel twee erbij. Het ziet ernaar uit dat het krap gaat worden...