Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Schrijven of typen

Ik vraag me af hoe (door schrijven of typen) jullie verhalen tot stand komen. Ik begin met ideeën op papiertjes. Dat worden dan flarden tekst op papier. Daarna wordt het getypt en meermaals herwerkt. Er blijven uiteraard altijd maar hersenspinsels bijkomen, in de eerste plaats op papier, daarna in een bestand op computer. Zijn er mensen die alles onmiddellijk in een bestand typen of 'schrijven' jullie wel nog eens op papier?

Lid sinds

12 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Verhalen en boeken typ ik, ook personages en plots gaan in de computer, maar verhaalideeën die ik krijg als ik 's avonds in bed lig, schrijf ik in een schrift. Ik schrijf eigenlijk nooit lange stukken met de hand. Bij gedichten (als ik die al eens schrijf) is het anders, die schrijf ik wel met pen en papier. Als ik mijn eerste versie af heb, print ik die uit en het schrappen en schaven doe ik dan wel op papier. Tenzij het lange stukken zijn, die ik wil tussenvoegen. Dan zet ik 'tussenvoegen stuk over ...' en dat doe ik dan weer op de computer.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En hoe doen jullie dat met een plek waar geen internet is? Of komen jullie nooit op zulke plekken :P
Bestanden opslaan op een geheugenkaart, usb-stick, ...

Lid sinds

13 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik typ alles. Schrijven geeft kramp. Maar ik heb wel een opschrijfboekje in mijn tas en als ik ergens lang moet wachten (bijvoorbeeld zwemles van de kids) maak ik daar wel aantekeningen.

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk al die verschillen! Ik typ wel veel, maar als ik even mijn gedachten wil laten gaan of vast zit in het verhaal vind ik pen en papier toch het fijnst! En goede tip: dropbox! Dat ik van zulke dingen geen weet had verklaart misschien mijn voorliefde voor pen en papier...